1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hamachi & Zyxel P-660-HW-D1

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi JuFF1 11.04.2011.

  1. JuFF1

    JuFF1 Member

    Liittynyt:
    01.12.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelma on seuraava. Olen ollut aikeissa pelata kavereiden kanssa netin yli pelejä multiplayer lanista. Olen asentanut Logmein Hamachin uusimman. Hamachin käynnistäessäni loin verkon, kaverini joinasi siihen ja myös toisinpäin. Kaverini kohdalla lukee hamachissa suora tunneli, kuitenkaan en voi häntä pingata, enkä muitakaan kavereita. He vaan pystyvät minua.

    Olettaisin että tämä johtuu jostain minun NAT asetuksestani mutten pääse puuta pitemmälle. Olen sujuvasti luonut NATtiin staattiset IP:eet pöytäkoneeseeni, mini-pc:seeni sekä vaimon kannettavaan. Kaikissa internet toimii. Hamachi vain ei. Avasin sitten logmein sivuston mukaiset portit 12975, 32976, 17771 ja 80. Tämän odotin toimivan mutta ei auttanut. Lisäsin myös SUA arvoksi 2048, kuten täällä jossain neuvottiinkin eikä sekään hyödyttänyt.

    EDIT - Näissä myös ruksit muttei auttaneet
    Active the Universal Plug and Play(UPnP) Feature
    Allow users to make configuration changes through UPnP
    Allow UPnP to pass through Firewall
    For UPnP to function normally, the HTTP service must be available for LAN computers using UPnP.

    Tuossa HTTPssa oleva linkki vei asetuksiin

    Port 80
    Access Status LAN & WAN
    Secured Client IP All

    1: For UPnP to function normally, the HTTP service must be available for LAN computers using UPnP.
    2: You may also need to create a Firewall rule.
    Tein myös näin ollen tuon palomuurisäännön vaikka olen ottanut sen kokonaan pois päältäkin.

    EDIT
    Ai niin, windows 7ssa sanoi verkkoyhteyksissä lähiverkko olevan internetissä ja lähiverkossa, mutta hamachin kohdalla sanottiin ei internet-yhteyttä. Asensin XPn rinnalle, eikä toiminut siinäkään.
     
    Viimeksi muokattu: 11.04.2011
  2.  
  3. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuulostais siltä että vika on siellä toisessa päässä. Kun kaverisi lähettää pingin sinulle, se tulee sinun palomuurista läpi, käsitellään ja lähetetään takaisin. Kun sinä lähetät pingin kaverillesi, niin se jää johonkin matkan varrella. Todennäköisesti kaverisi palomuuriin.

    Mä en ole avannut Hamachille mitään portteja ja tuntunut toimivan. En ole katsonut logeista tekeekö UPnP jotain porttien aukomisia sille... Kannattaa muutenkin laittaa vikoja etsiessä lokeja päälle routerista ja käydä vähän vilkuilemassa tuleeko sinne jotain paketteja jotka palomuurisi blockaa.
     
  4. JuFF1

    JuFF1 Member

    Liittynyt:
    01.12.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Koitin myös toisella routerilla, sen verran selvisi, että 7lla tarvitsee hamachin IPv4 asetuksissa olla yhdyskäytävä 5.0.0.1 autom. metricillä ja sen alla oleva metric arvo 9000, näin toimii sekä netti että hamachi.

    Kaverilla siis varmaankin elisaboxissaan vika.
     

Jaa tämä sivu