1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

PS3 Liittäminen näyttööni Acer v233h

Viestiketju PS3 -osiossa. Ketjun avasi coltti 09.07.2011.

  1. coltti

    coltti Member

    Liittynyt:
    07.06.2009
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No näin aluksi tiedän että tämänkaltaisia on kysytty useita kertoja mutta halusin varmistaa juuri tiettyjen liittimien ja näyttöni yhteensopivuuden jos osaatte auttaa.

    Eli siis tarkoituksena liittää PS3 Slim 320gb näyttööni joka on Acer v233h, näytössä dvi-d sekä vga liitännät. (Tarkemmat tiedot: )

    Eli mikä on mielestänne järkevin tapa liittää ps3 tähän kyseiseen näyttöön.

    Itse olen ajatellut tehdä näin, PS3:sta lähtisi HDMI kaapeli joka liittyisi HDMI-DVI-D sovittimeen joka olisi näytön DVI-D portissa kiinni, onko tämä mahdollista ja järkevää?

    Ja onko allaoleva sovitin hyvä, maanantaikappaleita varmasti on kaikissa tuon tapaisissa mutta onko jollakin huono kokemus kyseisestä sovittimesta?

    (Tässä siis kyseinen HDMI-DVI-D sovitin, )

    Äänet olen ajatellut laittaa menemään ps3:n mukana tulleella rca johto nipukalla stereoihini joissa on juuri nuo punainen ja valkoinen rca liitin eli siltä osalta ok.

    Ongelmana on myös hdmi kaapelin valinta josta on myöskin todella paljon keskustelua täällä mutta ajattelin nyt kysyä kaiken samallakertaa jos saisin kerralla asian selväksi.

    Eli minkälaista hdmi kaapelia suosittelette että kuva ei veny, tule haamukuvaa tai mitään muuta kuvahäiriötä jäi huonot kokemukset kun ostin xbox 360 vga kaapelin ja liitin näyttööni, kuva oli venynyt ja todella haamuinen.

    Vga ja hdmi varmasti ovat erilaisia mutta haluan silti tietää varmaksi että en saa taas huonoa kaapelia.
    Onko näillä kahdella (allaolevat linkit) esimerkiksi suuria eroja? Kannattaako tuo philipsin 25€ johto ostaa tuon "high grade" tekstin takia, eihän tuo ihan hullu hinta kuitenkaan ole.






    Sitten viimeiseksi, näyttöni eli Acer V233h. Onko kyseinen näyttö HDCP sopiva, luin jostain että sen täytyy olla tai muuten ei ps3n kuva näy. Olen tosin voinut käsittää HDCP asian väärin mutta korjatkaa ihmeessä jos tiedätte asiasta


    Vastailkaahan jos tiedätte

    Taas kerran kiitos etukäteen kaikille jotka haluavat jelppiä minua tässä tilanteessa.
     
  2.  
  3. 0maukka0

    0maukka0 Regular member

    Liittynyt:
    12.07.2009
    Viestejä:
    102
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näytöstäsi löytyy HDCP-tuki. suosittelen ennemmin tätä link kuin tuota clas ohlsonin, mutta kumpi vain käy. Hdmi piuhojen laadussa en itse ole huomannut mitään eroa, en edes kullatun ja normaalin välillä, enkä usko että ainakaan alle 5m kaapeleissa minkäänlaista eroa huomaa varsinkaan missään konsoli käytössä.

    Tuo Xboxin VGA-adapteri vai pitäisikö sanoa koko xboxin AV-ulostulo tukee vain 1280x720p asti kun näyttösi taas on 1980x1080p siitä johtuen kuva on huonompi.

    itselläni melkein samanlainen viritelmä myös, näytössä dvi-hdmi adapteri + konsolista lähtee äänet rca-piuhalla lukuisia adaptereita pitkin koneen kaiuttimiin, ihan toimiva systeemi ja näytöstä nappia painamalla saa vaihdettua vga-liitäntään joten voi olla myös koneella samaan aikaan.
     
    Viimeksi muokattu: 10.07.2011
  4. coltti

    coltti Member

    Liittynyt:
    07.06.2009
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ok asia selvä, taidampa tilata tuon kaapelikaupan sovittimen.

    Kiitos vielä avusta.
     
  5. Nikoboii

    Nikoboii Newbie

    Liittynyt:
    04.05.2015
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hei mulla on toi sama juttu mutta miten saan äänet?
     
  6. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Sen audion voi ottaa joku RCA:n kautta (PS3:n asetuksista pitää tällöin vaihtaa äänen ulostulo), sen voi viedä optisesti sopivaan lisälaitteeseen tai sitten tarvii olla vähän hinnakkaampi HDMI-yksikkö, joka osaa äänen poimia HDMI:stä.
     
    Nikoboii kiitti tästä.
  7. Nikoboii

    Nikoboii Newbie

    Liittynyt:
    04.05.2015
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Mutta mihin kohtaan ps3 tulee tuo RCA-johto
     
  8. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    PS3:n mukana tulee se AV-kaapeli, jota käytetään 2xRCA:n kanssa.
     
  9. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Jep, ääni otetaan ulos joko PS3n AV-kaapelilla tai optisella kaapelilla. Ääni ei kuulu suoraan kaapelit kytkemällä, vaan konsolin ääniasetuksista on valittava oikea ulostulo (joko AV-lähtö tai optinen lähtö).
     
  10. Nikoboii

    Nikoboii Newbie

    Liittynyt:
    04.05.2015
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitoksia
     

Jaa tämä sivu