1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

anysee E30 Combo Plus + Windows 7 Media Center TOIMIVA RATKAISU

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi NinjaBaka 18.09.2009.

  1. NinjaBaka

    NinjaBaka Member

    Liittynyt:
    18.09.2009
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kerrankin voidaan ketju aloittaa ratkaisulla :) En tietenkään voi taata, että tämä tulisi toimimaan kaikilla, koska PC-koneissa muu laitteisto vaihtelee, jotka saattavat vaikuttaa kokonaisuuteen.

    Asenna ensin anyseen kotisivuilta ladattava ohjelmistopäivitys joka mahdollistaa Media Center tuen Windows Vistassa (toimii minulla Windows 7 RC:ssä). Paketin mukana tulleen ajuri-CD:n voi vaikkaa ripustaa kelloksi seinälle, joten älä asenna sieltä MITÄÄN!

    Asennuksen jälkeen kiinnitä anysee E30 Combo Plus virittimen tietokoneen USB 2.0 porttiin ja laite pitäisi olla nyt valmiina käytettäväksi.

    Tämän jälkeen käynnistä Windows 7 Media Centerin ja Media Centerin pitäisi tunnistaa uusi laite automaattisesti. Jos näin ei tapahdu niin mene TV -> live tv.

    Samaan aikaan pitäisi ilmestyä myös uusi ikkuna Media Centerin eteen jossa pääsee vaikuttamaan virittimen asetuksiin.

    Jos näin ei käy, niin asetuksiin pääsee käsiksi painamalla * nappia kaukosäätimessä joka sijaitsee oikeassa yläkulmassa. Monella on näyttävästi ollut vaikeuksia ymmärtää missä kohdassa pääsee asetuksia vaihtamaan. Minulla valikon saa näkyviin Media Centerin päävalikossa.

    Asetusvalikossa minulla on seuraavat asetukset:

    Country: Finland
    Tuner: Cable(DVB-C)
    Terrestial: Europe
    Cable: Entire

    Asetuksien jälkeen siirrytään kanavahakuun TV -> TV Signal ->
    Set Up TV Signal.

    Region kohdassa Media Center tunnistaa maasi oletuksena Suomi, niin valitse "Yes"

    Tämän jälkeen anna Paikkakuntasi postinumero.

    Hyväksy käyttöehdot "I agree"

    TV Signal Type kohdassa valitse kaiken järjenvastaisesti "ANTENNA" siitä huolimatta onko sinulla kaapeli tai antenni. ELI ÄLÄ PAINA SITÄ CABLE NAPPIA!!!1

    Tämän jälkeen Media Center kysyy, että halutaanko muita virittimiä asentaa, niin valitse "No"

    Tämän jälkeen hyväksy asetukset painamalla "Next" ja Media Center alkaa hakemaan kanavia automaattisesti.

    Haun aikana edistymispalkin alle pitäisi ilmestyä laatikko johon listautuvat kaikki löydetyt kanavat.

    Jos mitään ei tapahdu, niin tarkista asetukset tai paikkakuntasi kaapeliyhtiö ei ole tuettu joten tämä kannattaa tarkistaa Daimler Finlandin tuotetuesta.

    Kanavahaun jälkeen paina "Finish"

    Tässä vielä oma kokoonpanoni jolla sain virittimeni toimimaan Media Centerissä:

    Emolevy: Asus P5N7A-VM
    Prosessori: Intel Core 2 Duo E7400 2,80GHz
    Muisti: 4,00 GB Kingston 800MHz
    Näytönohjain: emolevyyn integroitu Nvidia 9300 mGPU
    Käyttöjärjestelmä: Windows 7 64-bit Ultimate RC
     
  2.  
  3. kenne76

    kenne76 Member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tiedätkö jos sama asia toimii Terratec Cinergy C HD PCI kortille?
    Windows 7 Media Center tunnustaa kyllä kortin, mutta en ole saanut että se hakee kanavia. Kokeilen vielä vinkkisi ja toivon että saan sen toimimaan. Onko sinulla joku muu vinkki tähän?
     
  4. tsateri

    tsateri Member

    Liittynyt:
    30.05.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ohjeiden mukaan kun tein niin mainiosti toimii. Ja kaapeliyhtiönä on Turun Kaapelitv. Kaukosäädinkin toimii, mutta ei ihan oikein. Täytyy vielä selvittää.
     
  5. Karselija

    Karselija Member

    Liittynyt:
    14.05.2007
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei toimi. Turun kaapeli minullakin.

    Kun valitsen LiveTV, ei tapahdu yhtikäs mitään. :-(

    Saatika sitten, että tähden paineleminen mitään vaikuttaisi.
     
  6. NinjaBaka

    NinjaBaka Member

    Liittynyt:
    18.09.2009
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Muistitko asentaa Anyseen sivuilta ladattavan päivityksen mikä mahdollistaa digiboksien käytön Media Centerissä?

    http://www.anysee.fi/downloads.php
     
  7. jporiseva

    jporiseva Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toimii ihan nätisti tosiaan windows media centerin kanssa E30C+. :)

    Mutta ihan kaikkia kanavia en löydä. Mm. Urhotv ja eurosport jää löytymättä. Olisiko kenelläkään vinkkejä miten nekin saisi näkyviin? Oulun kaapelissa olen, jos sillä on mitään merkitystä.

    Minulla on käytössä ohjelmistona betaversio 2.0.9 voisiko tuo virallinen 2.0.6 toimia paremmin ja löytää kaikki kanavat?
     
  8. jporiseva

    jporiseva Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ilmeisesti kyse on signaalista. Sillä sain eurosportin näkyviin, kun hain kanavia paremmalla signaalilla. Urhotv ei löytynyt vieläkään jostain kumman syystä. Anyseen oma softa kyllä löytää senkin.

    Minulla on 10m antennipiuha ja olen huomannut, että signaali tuppaa pätkimääm aina välillä, lisäksi anyseen boksia pitää kokeilla aina monessa eri asennossa, jotta saan parhaan mahdollisen signaalin. Kyse ei ole siis anyseen toimivuudesta vaan siitä, että tuon antennikaapelin asento vaikuttaa signaalin laatuun. Mitä suoremmaksi saan antennipiuhan niin sitä parempana signaali tulee läpi. Kannattaskohan vaihtaa koko piuha johonkin laadukkaampaan versioon?

    Edit:

    No nyt löysin tavan hakea Urhotv myös. Kun sieltä CNO settingseistä muutti Cable-kohtaan "Europe_256QAM_6875" ja tämän jälkeen teki kanavahaun, niin urhotv löytyi. MUTTA nyt ongelmana on se, että jos tuolla Cable asetuksissa on tuo "Europe_256QAM_6875" valittuna niin ne kanavat mitkä eivät kuulu tuolle alueelle eivät enää näy, tulee ilmoitus "No TV Signal". Ja kun vaihdan Cable kohtaan "Entire", niin muut kanavat näkyvät paitsi tuo Urhotv. :)

    Olisiko kenelläkään ideaa millä CNO Settings asetuksilla näkisin aina kaikki kanavat?
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2009
  9. Hemmo105

    Hemmo105 Member

    Liittynyt:
    02.12.2009
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tere, tuo tosiaan toimii mutta yksi juttu piti vielä tehä: Ladata Anyseen beta:

    http://www.anysee.fi/downloads/anysee-E30 Series(Ver2.0.9 beta3).zip

    Ja ällistys oli suuri kun toimii ylen tekstit, myös tallennuksessa.
    Olin monet kerrat kokeillut päivittäää kanavat erilaisilla asetuksilla mutta ei vaan löytynyt. Tuo -T option valinta oli se key point näköjään.

     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2009
  10. Donut200

    Donut200 Regular member

    Liittynyt:
    07.05.2009
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla löytää melkein kaikki maksulliset mitä normiboksin puolellakin, mutta ei löydä mitään ilmasia paitsi BBC Worldin.Siis kaikki Ylen,Mtvn, ja nelosen kanavat (Paitsi kino tv)uupuu.Kolmosen kanavapaketti kyllä löytyy.Olis tosi hyvä jos joku osais auttaa!Mulla on toi E30 C malli, ja oos Soneran verkossa.Vaikuttaako kun mulla ei ole tota Combo Plus mallia?Mulla on kaikki samat asetukset mitä ketjun aloittajallaki.

    EDIT:Nyt tuli kaikki muut kanavat, paitsi Ylen.Vissiin ei löydä sitä kanavanippua.Muuten kyllä toimii ainakin 100 kertaa paremmin kuin Anyseen oma softa.
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2010
  11. jporiseva

    jporiseva Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ne ainoat kerrat kun minulla ei ole löytynyt joku kanava niin syynä on ollut signaalin voimakkuus. Aina kun olen saanut signaalin tarpeeksi voimakkaaksi, niin kanavat ovat löytyneet. Ongelmalliseksi tilanteen on tosin tehnyt välillä se, että signaali on ollut toisilla kanavilla ok, mutta toisilla heikko. Tästä syystä mm. Liv-kanava näkyy minulla aina pätkien, eikä kaikilla hakukerroilla ole löytynyt ollenkaan.

    Minulla on käytössä pitkä antenni-kaapeli (10m), joka aiheuttaa muutoksia signaalissa. Ihan sillä, että olen suoristanut kaapelin olen saanut kanavien signaalin kohdalleen.
     
  12. Donut200

    Donut200 Regular member

    Liittynyt:
    07.05.2009
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, pitääpä kokeilla vielä suoremmalla kaapelilla,ja ilman haaroittimia kun itsellänikin on noin 10 metriä pitkä kaapeli+2 haaroitinta.
     
  13. komanssi

    komanssi Member

    Liittynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Äläkää puhuko paskaa anysee 30E Plussa ei pelaa ollenkaan windows 7 ssa!Ja ensinnäkään ei ole saatavana mistään latauksia siihen (siis vanhan aikainen systeemi)KOko Anyseen romut
     
  14. HifiBasta

    HifiBasta Member

    Liittynyt:
    10.01.2010
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko tosiaan niin ettei kyseistä vehjettä kannata ostaa ollenkaan... Moinen johtojen suoristelu ja muu ei anna kovin toimivaa kuvaa.. Itsellänikin Windows 7 ja olympialaiset HD:na kiinnostaa kovasti. Laittakaa lisää kommentteja jos teillä on hyviä / huonoja kokemuksia.

    Vinkkinä olisin myös kiinnostunut onko markkinoilla vastaavaa vehjettä joka toimii. Myös sisäiset pci kortit kiinnostaa. tällähetkellä kaksi normi pci korttia jotka win7 media centerin kanssa toiminut loistavasti ilman mitään ongelmia.
     
  15. jporiseva

    jporiseva Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En ole yhtään seurannut onko markkinoille tullut kilpailijoita anyseelle, mutta sanoisin, että jos nyt hyppää kelkkaan, niin aika hyvin tuo jo toimii. Mutta tosiaan jos haaroitat signaalia ja käytät pitkiä antennipiuhoja niin voi tulla vähän rykimistä. Jos otat signaalin suoraan seinästä, niin olet tosi vahvoilla. Minulla muuten anysee on aina toiminut pöytäkoneella huonommin kuin läppärillä, en tiedä syytä tähän.

    Niin ja uusimmilla betoilla HD-kanavat (yle, suomitv, nelonen) pyörii ihan kivasti kunhan vain signaalissa on tarpeeksi potkua.
     
  16. DigiToosa

    DigiToosa Member

    Liittynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen tehnyt nämä temput ja saanut kanavat näkyviin (17 oulun kaapelissa) mutta YLE:n kanavilla ei tekstejä näy. Täytyy siis kysyä NinjaBakalta saitko tosiaan näkyviin YLE:n tekstit? Viimeisin CNO ajurin versio mitä olen kokeillut on 1.1.1.c ja Vista home premium 32-bit, Acer aspire R3600.
     
  17. jporiseva

    jporiseva Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sen verran vaan vastaan väliin, että käytössä CNO versio 1.1.0 ja KYLLÄ Yle-kanavilla näkyy tekstitys.

    Onko sinulla laitettuna tekstitys päälle Media Centerin puolella? Siellä on valikko ainakin sivulla Settings->TV->Subtitle.
     
  18. DigiToosa

    DigiToosa Member

    Liittynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt meni kryptiseksi. Ei ole tuollaista vaihtoehtoa laisinkaan. Asetukset -> TV löytyy vain Tallennin, Ohjelmaopas, Määritä TV-signaali, Etsi muita palveluita ja TV:n tai näytön määrittäminen. Voisko näistä OEM-versioissa olla riisutut media centerit.

    Tarkistin juuri toiselta koneelta missä en ole käyttänyt anysee palikkaa (Vista 32-bit home premium) ja siellä tosiaan löytyy tuo Ääniteksti valinta TV asetusten alta. Asensin 1.1.1.c ajurin tähän koneeseen. Kanavat löytyivät mutta ei vieläkään tekstejä ylen kanavilla. Kävin tarkistamassa ääniteksti asetukset uudelleen ja ne olivat HÄVINNEET? Pitää vissiin kokeilla vanhempia ajureita tai jotain. Onko kellään tietoa kuinka Media centerin saisi "resetoitua" alkuarvoihinsa?
     
    Viimeksi muokattu: 05.02.2010
  19. HifiBasta

    HifiBasta Member

    Liittynyt:
    10.01.2010
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    niin siis Vistassa ei moista ominaisuutta ole. Ainoastaan Windows 7ssa
     
  20. DigiToosa

    DigiToosa Member

    Liittynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt meni kryptiseksi. Ei ole tuollaista vaihtoehtoa laisinkaan. Asetukset -> TV löytyy vain Tallennin, Ohjelmaopas, Määritä TV-signaali, Etsi muita palveluita ja TV:n tai näytön määrittäminen. Voisko näistä OEM-versioissa olla riisutut media centerit.

    Tarkistin juuri toiselta koneelta missä en ole käyttänyt anysee palikkaa (Vista 32-bit home premium) ja siellä tosiaan löytyy tuo Ääniteksti valinta TV asetusten alta. Asensin 1.1.1.c ajurin tähän koneeseen. Kanavat löytyivät mutta ei vieläkään tekstejä ylen kanavilla. Kävin tarkistamassa ääniteksti asetukset uudelleen ja ne olivat HÄVINNEET? Pitää vissiin kokeilla vanhempia ajureita tai jotain. Onko kellään tietoa kuinka Media centerin saisi "resetoitua" alkuarvoihinsa?[/quote]

    niin siis Vistassa ei moista ominaisuutta ole. Ainoastaan Windows 7ssa[/quote]

    Jaaha, tämä kyllä selittäisi. Ymmärsin jotenkin että olisi toiminut sekä seiskassa että vistassa. Jännä, että vistassakin by default näkyi tuo ääniteksti valikko ennen kuin meni mitään asentamaan. Ei kai voi muuta kuin kauppaan...
     
  21. Donut200

    Donut200 Regular member

    Liittynyt:
    07.05.2009
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin, ja jos jollakin on onglemia kanavamäärän kanssa Anysee E30 plussalla, niin etsi vain kokoajan niitä uudelleen.Sitten alkaa tulla.
     

Jaa tämä sivu