1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Topfield 5100PVR päivitys?

Viestiketju Keskustelua antenniverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Kottar 16.02.2014.

  1. Kottar

    Kottar Member

    Liittynyt:
    21.01.2014
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ikivanha Topfieldin digiboksi on tähän asti toiminut suht hyvin, mutta viime viikkoina ylen tekstitys ei näy enää kunnolla, näkyy vain hieman reunoja kirjaimista. Auttaako digiboksin päivitys tähän ongelmaan, en ole boksia edes aikaisemin päivittänyt, päivitys näyttää tiedoissa olevan vuodelta 2006. Niin, ja pysyvätkö vanhat tallennukset boksilla, en haluaisi niitä menettää. Päivitykseen olisi olemassa vuoden vanha läppäri, jossa Windows7. Tarvitsen ihan rautalangasta väännettyjä ohjeita, millaisella kaapelilla yhdistetään, mitä ajureita tarvitaan ym. Ja tietysti jos päivityksestä ei ole tekstitykseen apua niin eipä silloin ole suurempaa intoa alkaa sitä tekemäänkään...
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,491
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Tuokin kärsii niin yleisestä kondensaattorien kypsymisestä...
    Mitä tulee tuohon päivitykseen, tarviit usbikaapelin ja WindowsXP-koneen (uudemmat Winowsit vaatinevat "kikkailua"), tikulta ei pysty päivittämään, eikä vanhat tallennukset katoa jos et itse kovalevyä formatoi.
    Enempi Toppyyn keskittyvä foorumi, toistaiseksi vielä hengissä...

    T: Vesku
     
  4. MikroMake

    MikroMake Active member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    3,864
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Ne vanhat tallennukset voi kopsata tai siirtää tietokoneelle ilmaisella Topfield Antares -ohjelman avulla. Ne voi sitten tarvittessa siirtää digiboxiin takaisin.

    Olen vaihtamsssa digiboxin kiintolevyä suuremmaksi joten itselläni on parasta aikaa kopiointi menossa Topfield TF500PVRc -boxista Windows 7 64-bitt. koneelle. Ohjelmat kopioituvat .reg -tiedostoiksi jotka voi PC:llä katsoa esim. ilmaisella VLC-playerilla.

    Tuolla Nekon ohjeita Antares ohjelmasta:

    http://neko.kapsi.fi/ohje/antares.html
     
  5. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,491
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Ja muuten Toppyn tallenteet ovat päätteeltään .rec!
    Tosiaan Antares on 64-bittisillä käyttiksillä ainoa toimiva vaihtoehto, tosin sekin vaatinee jonkun "kikkakutosen", jonkin dll-tiedoston korvauksen toimiakseen tms.
    Itse duunasin kovalevyn ulos boksista ja TOPHDRW-ohjelmalla siirtelin, kun se topparin usbisiirto oli niin sairaan hidas Teraiselle levylle...
    Itse olen Toppymaailman jo aikoja sitten jättänyt ja siirtynyt Miraclebox-maailamaan, tosin VU+:aan siirtyminen T2-virittimien myötä on tullut harkintaan...

    T: Vesku
     
    Viimeksi muokattu: 17.02.2014
  6. MikroMake

    MikroMake Active member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    3,864
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Tiedostot ovat siis .rec -päätteellä.

    Kiitokset korjauksesta.
     

Jaa tämä sivu