Oi arvoisat tietäjät, valaiskaa minua ongelmassani; olen hankkimassa televisiota kokoluokassa 47"-55" ja taidan olla kääntymässä LCD-television puoleen. Nyt olen kiinnittänyt huomiotani otsikossa mainittuihin televisioihin. Gigantissa myyjä kehui Lg 47 LD750N televisiota kovasti, kertoi sen olevan ominaisuuksiltaan ja hinta/laatusuhteeltaan erinomainen. Ja hintahan on nyt 1149 €. Mutta mutta, suuremmassa kokoluokassa huomioni on kiinnittänyt kaksi televisiota; Sony KDL55EX500 ja Lg 55 sl8500 joiden hinnat ovat luonnollisesti hieman kalliimpia kuin tuon 47" Lg:n, mutta tuo ei ole kynnyskysymys. Nyt pyytäisinkin teiltä mielipiteitä ja kommentteja em. televisioista, esim. onko jokin noista selvästi parempi kuin jokin toinen (jos unohdetaan tuo kokoero). Onko jokin noista sellainen että kannattaa unohtaa kokonaan? Vai olenko kokonaan metsässä näiden vaihtoehtojeni kanssa? (Ei olisi mitään uutta, en juurikaan (vielä) ole perillä LCD-televisioista). TV:tä tullaan käyttämään erittäin suurelta osin normaalin TV lähetysten katseluun.
Itse hankkisin tämän ohuen Samsungin, jos vaan kuvaruudun koko ei ole liian pieni. http://www.gigantti.fi/product/tv-j...evisiot-yli-40/UE46C6005XXE/samsung-46-led-tv
Mittasin juuri tulevan katseluetäisyyden hankittavaan televisioon; n. 3,3-3,5 metriä. Meneekö 55" liian isoksi? Tällä hetkellä minulla on 52" taustaprojektio jonka tilalle olen tätä uuttä tv:tä hankkimassa. Nyt katseluetäisyys on jonkun verran pidempi, mutta "hallituksen" sisustusratkaisujen vuoksi se tulee lyhentymään tuohon mainitsemaani n. 3,3-3,5 metriin.
Omasta mielestäni juuri tuo 46 tuumainen on passeli tuolle katseluetäisyydelle ja laiha/siro Samsung saattaisi miellyttää myös emännän silmää. Käy toki ihmeessä Gigantissa vielä vertailemassa televisioiden kuvaa.
minä katselen 55" noin 3 metrin matkalta ja ei yhtään tunnu liian isolta.. ja voithan kokeilla katsoa nykyistä ruutuasikin lähempää niin sitten tiedät itse että onko häiritsevä
Tässä nykyisessä ja tulevassa on eri tekniikka (taustaprojektio vs LCD), ajattelin että tuleeko tavallista tv lähetystä katsellessa pikselit "silmille" 55" LCD ruudussa tuolta matkalta... Miten sinulla? HD kuvaa katsoessa matkalla ei liene niin merkitystä?
no sanotaanko että muutos 28" putkitelkusta 55" lcd-telkkuun oli aika hyppäys hieman sai hakea niitä säätöjä että sain kuvasta mukavan huomaa helposti eri kanavien lähetyksen tason , joillain kanavilla saippuaoopperat ovat jopa upeita ja jotkut kanavat ovat hieman suttuisia alkuun huomasi sen että paikallaan oleva kuva oli terävämpi kuin jos kuvaan tuli liikettä , mutta kun tuo 55" on ollut jo yli vuoden niin kait silmä tottunut kun ei enää huomaa moisia asioita Bluray onkin sitten upeata katsottavaa ... niitä katsoessa toivoisi ruudun olevan vielä isompi niin ja telkkuna on samsung LE55B655 niin ja tuosta palikoitumisesta olin jokinaika sitten puolitutun luona kylässä ja hänellä oli jokin hieman vanhempi ehkä 40-42" telkku ja huomasin että näen siinä telkussa jonkinlaista palikoitumista , hetken jäin miettimään sitä ... ehkäpä oman telkkuni kuvanparannuspiirit häivyttävät tätä ongelmaa , koska katselumatka oli suurinpiirtein sama niin ja ihan normaali haravaa täälä katsellaan , ei ole kaapelitv:tä
No niin, tuli sitten hankittua tv joka ei ole mikään otsikossa mainituista, ja koonkin puoleen tein kompromissin... Ostin Sonyn KDL52EX700AEP:n joka vaikutti minusta hintansa arvoiselta, toivottavasti näin on Ja hinta oli Prismassa nyt 1795,- josta saa tämän viikon aikana 100,- alennusta. Ja tuosta summasta sitten vielä bonukset.