1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uus näytönohjain, pelit ei pyöri. HD6970

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi HerraJrs 05.10.2011.

  1. HerraJrs

    HerraJrs Member

    Liittynyt:
    05.10.2011
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve,

    Elikkä päivittelin konettani ajantasalle vaihtamalla näytönohjaimen HD4770 -> HD6970 ja virtalähteeksi ostin nexus 850w. Asennuksen jälkeen lähdin kokeilemaan muutamia pelejä esim. Team fortress 2, Deus Ex: HR, World of Warcraft jne. kaikissa peleissä FPS on ollut tosi huono ja peli muutenkin tökkinyt. Olen kokeillut vaihtaa asetuksia todella alhasiksi tai todella korkeiksi, mutta FPS ei heilahda ylemmäks eikä alemmaks.. pysyy siinä about 3-15fps. Ajelin tommosen 3Dmark11 softan ja 3 ensimmäisen grafiikka testin aikana fps on 10-30, mutta sitten kun tulee fysiikka testi missä mainitaan että siinä testataan CPU:n tehoja niin FPS on 1-2.. ja hetken mittailun jälkeen kone sammuu itsestään. Olen kokeillut pistää pöytätuulettimen puhaltamaan täysillä kotelon sisälle jos olisi kuumenemis ongelma mutta ei auttanut. Tähän mennessä olen kokeillut Ajureiden uudelleen asennuksia vanhoihin ja uusiin, käyttöjärjestelmän uudelleenasennusta, biosin päivitystä ja resettaamista. Memtestiä olen yrittänyt pyöritellä kanssa mutta sekin sammuttaa koneen. Kokeiltu on myös GeForce GTX 570 korttia mutta siinäkin aivan sama vaiva. Tuntuu siltä että joko emolevy, prosessori tai muistit ovat jotenkin viottuneet tai ei muutenvaan pelitä yhteen. Joten tulin kysymään teiltä viisaammilta mikä avuksi? Miten lähden selvittämään tätä ongelmaa tästä?

    Emo: P7P55D
    prossu: Intel Core i5 750 2,67GHz
    näyttis: Radeon HD6970
    muistit: 4GB ddr3 1333
    virta: 850w nexus
    käyttis: 64bit W7
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos kone sammuu (virrat siis lähtevät pois) niin ongelma on emolevyssä tai virtalähteessä (jompi kumpi lyö linjat kiinni).

    Rikkinäinen näyttis, muistit tai suoritin yleensä aiheuttaa jumiutumista tai uudelleenkäynnistystä.
     
  4. HerraJrs

    HerraJrs Member

    Liittynyt:
    05.10.2011
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pystyykö sitä sammumista jotenkin analysoimaan miksi se sammui, vai täytyykö sitä vaan arvailla?
     
  5. HeQu

    HeQu Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2010
    Viestejä:
    355
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    onko se kuuluisa näytönohjaimen lisävirta piuha varmasti kunnolla kiinni?
     
  6. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Ei noissa tavallisissa emolevyissä ja virtalähteissä ole juuri diagnostiikkatoimintoja tuollaisia tilanteita varten. Virtalähteille löytyy kyllä erillisiä testauslaitteita, mutta sellaisen hankkiminen yhtä kokeilua varten voi tulla turhan kalliiksi.
     
  7. HerraJrs

    HerraJrs Member

    Liittynyt:
    05.10.2011
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hetkinen.. siis mikä lisävirta? Tällä hetkellä siinä on siis kiinni tuo 6pin ja 8pin? nopeesti katottuna en löydä enempää reikiä mihinkä törkätä.. katson tarkemmin ->
     
  8. HerraJrs

    HerraJrs Member

    Liittynyt:
    05.10.2011
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis joo on noi piuhat kunnolla kii, luulin jo et olin unohtanu laittaa semmosen pienen lisäpiuhan kii mitä joskus tuli näytönohjaimiin.
     

Jaa tämä sivu