1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näytönohjaimen muisti, 512mb vai 1gb?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Kurkkusalaatti 31.12.2011.

  1. Kurkkusalaatti

    Kurkkusalaatti Member

    Liittynyt:
    31.12.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!

    Olen katellut koneeseeni uutta näytönohjainta, nykyisen GT 220:an tilalle.
    Syy siihen on lähinnä "näytönohjain lakkasi vastaamasta ja palautui".
    Olen helvetin kyllästynyt tämän kanssa värkkäämiseen, olen jo kaksi vuotta kärsinyt tuon kanssa ja kaikki mahdollinen on jo kokeiltu..

    Olen nyt katsellut eri kortteja tässä pitkin iltaa ja Radeon HD 5670 näyttäisi ihan hyvältä hinta-laatu suhteeltaan. Näitä on kuitenkin kahta eri mallia. 512mb ja 1gb, joten tahtoisin kysyä teiltä että kuinka suuri merkitys tuolla muistilla tosissaan on?

    Tässä gt220:ssa on 1gb muistia. www.hwcompare.com/102/geforce-gt-220-gddr3-vs-radeon-hd-5670/#bandwidthExplain sivuston mukaan Radeoni olisi rutkasti parempi kuin nykyiseni, tuossa on kuitenkin verrattu 1gb:n mallia vain, kuinkakohan suuri ero olisi 512mb mallilla?

    Minulle voi myös ehdotella muita samaan hintaluokkaan sopivia hyviä näytönohjaimia, käytän konettani lähinnä pelaamiseen. En hae supersuorituskykyä, vaan toimivuutta keskivertopelaamiseen, alle satasen hintaluokkaan.
     
  2.  
  3. DjZorlag

    DjZorlag Regular member

    Liittynyt:
    17.06.2011
    Viestejä:
    765
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=36759

    Tuo on hyvä hinta/laatu suhteeltaan ja on alle satasen. Käytettyjäkin kannattaa katsella.

    Ja tuolla muistilla ei ole kovin suurta merkitystä vähätehoisemmissa korteissa mutta kyllä se gigan versio kannattaa ottaa jos vain muutamaa euroa kalliimmalla saa. Erot ehkä ovat peleissä muutaman prosentin luokkaa fullHD -resoluutiolla joten mikään pakollinen se gigan muisti ei ole. Pienemmillä resoluutioilla merkitys on vielä pienempi.
     
  4. Rihmasto

    Rihmasto Regular member

    Liittynyt:
    13.09.2011
    Viestejä:
    160
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos budjetti venyy niin http://www.jimms.fi/tuote/EAH6770/DI/1GD5 on ihan hyvä keskiverto pelaamiseen, tosin myös kannattaa etsiä käytettynä esim HD5600-5700 sarjalaisia.

    Ah, Zorlag ehti ensin.

    Edit: Tuosta muistista sen verran että se GDDR5 on aina parempi kun tuo GDDR3 mikä nykyisessäsi on.
     
    Viimeksi muokattu: 31.12.2011

Jaa tämä sivu