1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

GTS 450 ongelma (hermot menee)

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi sampsa1984 24.11.2012.

  1. sampsa1984

    sampsa1984 Member

    Liittynyt:
    24.11.2012
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin 2011 kesäkuussa PALIT GF GTS 450 512mt GDDR5 näytönohjaimen. Näytönohjain toimi lähemmäs vuoden ongelmitta samoin kun muutkin osat koneessa. Muu kone oli kasattu maaliskuussa 2011.

    Ongelma tulee siinä, että eräänä päivänä olin laittamassa tietokonetta päälle niin kone ei käynnistynyt vaan pelkästään tuulettimet pyörivät. Arvelin aluksi emolevyn tai virtalähteen olevan rikki. Otin kuitenkin 2. koneesta vanhan näytönohjaimen niin kone toimi taas täysin (vanhassa näytönohjaimessa ei ollut lisävirta liitäntää kuitenkaan).

    Näytönohjain meni takuuseen ja sain takaisin samanlaisen gts 450 mallin mutta 1 gigaisena. Nyt noin puoli vuotta tuon ohjaimen käyttöönoton jälkeen tuli taas lähemmäs samanlainen vika paitsi tällä kertaa koneessa ei lähtenyt edes tuulettimet pyörimään, mutta laitoin lisävirrattoman näyttiksen kiinni niin johan toimi taas.

    Sitä lähinnä olisin täältä halunnut kysellä, että onko jollain muulla ollut tuon samaisen näyttiksen kanssa ongelmia? Voiko todellakin olla niin, että olisin saanut 2 maanantaikappaletta itselleni perän jälkeen vai voisiko vika sittenkin olla jossain muualla mikä johtaa tuohon näytönohjaimen hajoamiseen noin lyhyessä ajassa?

    Ohjaimessa on vielä takuuta ensi kesään jäljellä ja sinnehän se taas lähtee vaihdettavaksi. Kannattaisiko pyytää mahdollisesti tilalle jotain toista mallia tuon gts 450 jälkeen.

    Koneessa on 500w cheftecin poweri, intel e5700 dual core prosessori sekä asrockin emolevy jonka mallia en nyt juuri muista.
     
  2.  
  3. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    epätodennäköistä,muttei mahdotontakaan,"kolmas kerta toden sanoo",eikös se näin ollut,jos tekee vielä uudellen tuon,niin on jo pakko olla jossain muussa vika,tai sitten se voi olla taas kortissa vika,ken tietää,
     
  4. sampsa1984

    sampsa1984 Member

    Liittynyt:
    24.11.2012
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen kahden vaiheilla että joko powerissa olisi jotain häikkää, mutta muuten tuo koko kone kaikkine osineen tuntuu toimivan hienosti lukuunottamatta taas tuota näyttistä. Voi olla, että jääpi Palitin ohjaimien ostaminen näitten kokemuksien jälkeen vähemmälle.
     
  5. micro2013

    micro2013 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2012
    Viestejä:
    1,248
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    58
    pistä vaan se näytönohjain takuuseen menemään. olisko sulla mahdollista kokeilla jossain toisessa tietokoneessa sitä ohjainta vielä?
     
  6. sampsa1984

    sampsa1984 Member

    Liittynyt:
    24.11.2012
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No toisessa koneessa en kyllä sitä voi kokeilla kun se on jo sitä ikäluokkaa, että siinä ei powerissa ole tuota lisävirta pistoketta. Pitänee maanantaina heti pistää se taas takuuseen. Mikäli seuraavakin vielä tekee saman niin sitten pitää oikeasti ruveta miettimään jotain muutakin vaihtoehtoa.

    Jännä juttu kun en ainakaan itse ole löytänyt ketään kellä hirveästi olisi pahaa sanottavaa palitista ollut. Alunperin palitin ohjaimen olin ostanutkin kun pari kaveria oli merkkiä kovasti kehuneet ja itse en juurikaan näytönohjaimista mitään tiedä.
     
  7. micro2013

    micro2013 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2012
    Viestejä:
    1,248
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    58
    mulla on myös ollut palit ohjaimia ja on vieläkin emännän koneessa vanha palit GF7600GT pci-e ja toimii moitteetta.sitten olen ostanut käytettyjä nvidia gtx 260 palitteja useampia niin ne kaikki toimii.
     
  8. blokki

    blokki Regular member

    Liittynyt:
    29.01.2011
    Viestejä:
    423
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuolta kätköistä loytyy toimivana vielä AGP väyläinen palitin GF7600GS.
     
  9. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Itsellä on Palitin 7600GT ja se on toiminut nyt semmoiset vajaa 6v ilman ongelmia. Mutta yleisesti ajateltuna Palit on kyllä halppis-merkki että en ihmettelisi jos laatu on mitä on. Itse en ainakaan lähtisi kenellekkään "suosittelemaan" Palitin custom-coolerilla varustettuja näyttiksiä koska ainakaan revikoiden perusteella ne on aikamoista huttua.
     
    Viimeksi muokattu: 24.11.2012
  10. sampsa1984

    sampsa1984 Member

    Liittynyt:
    24.11.2012
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noh itsellä on aina se noin 100 euroa ollut katto näyttikselle ja sillä rahalla varmaan ei hirveän kummoista saa.

    Olisikos muuten kellään sitten ehdottaa jotain muuta näytönohjainta tuohon hintaan satunnaista pelaamista, videoiden editointia sekä normaalia työkäyttöä ajatellen?

    Tietenkin tuon laitan takuuseen ja mikäli sekin hajoaa tuossa kokoonpanossa niin en kyllä uskalla siihen enää yhtään näyttistä työntää kiinni ennenkuin ongelman aiheuttaja on selvinnyt.
     
  11. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Radeon 7750,taitaa olla tehokkain lisävirraton näyttis,ja parempi kuin nykyisesi (?varmistusta)
    http://www.jimms.fi/tuote/GV-R775OC-1GI
     
  12. Tinke8

    Tinke8 Active member

    Liittynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    1,191
    Kiitokset:
    61
    Pisteet:
    78
  13. sampsa1984

    sampsa1984 Member

    Liittynyt:
    24.11.2012
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo voisi ollakin omalle budjetille hyvä ja sopiva näyttis. Kiitoksia ehdotuksesta molemmille.. :)
     
  14. Daword

    Daword Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    1,940
    Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48
    Joskus ollut että kone ei käynnisty ennenkuin poistaa virtajohdon koneen ja seinän väliltä.
    Johtunee powerista silloin tod. Näkösesti. Eli ens kerralla kun ei käynnisty ota virtajohto pois ja laita takaisin ja kokeile käynnistyykö.

    Vika on satunnainen ja saattaa ilmetä vasta pitkien välien jälkeen.. Näyttiksen vaihto ei korjaisi asiaa.
     
  15. sampsa1984

    sampsa1984 Member

    Liittynyt:
    24.11.2012
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tulipa kokeiltua kaikkia johtoja ja liittimien ym. tiukkuutta. Koneeseen ei vaan näytä tulevan virtoja ollenkaan silloin kun näytönohjain on kytkettynä. Tein huomion, että edes emolevyssä olevat valot tai mikään ei pala vaikka emolevyssä on ledi jonka pitäisi palaa silloin kun virtaa emolevylle tulee.

    Taitaa siis kyseessä olla, että näytönohjaimessa on sellainen vika että se jostain syystä syö kaiken virran itseensä ja muualle ei yksinkertaisesti riitä enää virtaa ollenkaan?
     

Jaa tämä sivu