1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Crossfireen toinen 7970

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Shagroth 20.11.2013.

  1. Shagroth

    Shagroth Member

    Liittynyt:
    23.10.2008
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moro!

    Ollut mietinnässä jos hommaisin toisen 7970 kortin. Korttini on siis tarkemmin ottaen Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB. Jos Crossfireä ajattelee, niin tarviiko tuo toinen kortti olla juuri samanlainen eli samalta valmistajalta vai riittääkö että on sama piiri?

    Ja kuinka paljon tuommoinen yhdistelmä toisi lisätehoa pelaamiseen ja riittääkö nykyinen powerini tähän?

    Nykyinen kokoonpano:

    Prosessori: AMD FX-6200
    Emolevy: Asus M5A99X Evo
    Muistit: 8 GB 1600 MHz
    Näytönohjain: Gigabyte Radeon 7970 OC 3GB
    Poweri: Chieftec 650W PSU
    Käyttis: Win 7 64bit
     
  2.  
  3. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    7970 korttisi kaveriksi käy melkolailla aika moni kortti kaveriksi
    amd ei ole niin nirso kuin nvidia, ja 7970 ottaa kaverikseen crossfireen esim:

    -Radeon 7870XT
    -Radeon 7950
    -Radeon 7950 Boost
    -Radeon 7970
    -Radeon 7970Ghz
    -Radeon R9 280X


    Mtta järkevimmät kortit 7970 kortin kaveriksi crossfireen ovat:
    -Radeon 7970
    -Radeon 7970Ghz
    -Radeon R9 280X

    Powerista: watit riittävät, mutta ampeereista en tiedä (mikä on tarkka powerisi mallimerkintä? entä budjetti
     
  4. Shagroth

    Shagroth Member

    Liittynyt:
    23.10.2008
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Malli on CFT-650-14CS. Budjetti olisi näyttikselle 300e ja virtalähteen kera ehkä jopa max 400e.
     
  5. khandaras

    khandaras Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    460
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Tuo Chieftec antaa neljään linjaan 18A, yhteensä 624 wattia 12v linjoihin. Ei pitäis olla ongelmia, saattaahan tuo lämmetä kun joutuu rasituksen alle (meluhaitta?). Mulla oli yks tollanen Chieftecin superseries, olin kyllä varsin tyytyväinen siihen. Tosin en ajanut sitä kovin isolla kuormalla tuolloisen laitteiston johdosta.

    Mutta on se poweri sen verran laadukas että ainakin uskaltaa yrittää tuota crossfireä. Jos ei pystykään tuolla powerilla niin ostaa sitten jälkikäteen uuden.

    Jos ei käytetyn osan ostaminen pelota, niin kannattaa esim murobbs:n myyntipalstalta tai huuto.netistä katsella noita 7970:jä. Uutena 7970 ja R9 280X pyörii niin samoissa hinnoissa ettei oikeastaan ole väliä kumman ostaa. Valmistajalla ei ole väliä, mutta jos sattuu olemaan ikkunallinen kotelo niin kannattaa ostaa samanlainen. Mulla on kaks eri valmistajien korttia ikkunallisessa kopassa ja vähän häiritsee kun on eri väriset piirilevyt korteissa - toimintaan ei siis kuietnkaan mitään vaikutusta.
     
  6. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    mjoo onhan tuossa 4x18A linjoja, mutta
    (omistan itse 750W modumallin koneen kakkospowerina)

    -Linjat 1 ja 2 menevät emo+CPU
    -Linja 3 menee 2 näyttisjohdolle
    -Linja 4 menee 2 näyttisjohdolle, molex johdoille sekä satajohdoille

    eli itse uusisin suosiolla powerin, ja lähtisin katsomaan jimmsistä super flower golden green pro 650W virtalähdettä (80+ gold hyötysuhde vs chieftechin 80+, ja superflower kykenee 750W virransyöttöön pudottamalla hyötysuhteen silver tasolle(eli käytännössä tuo on 750W silver hyötysuhteen poweri jota markkinoidaan 650W gold hyötysuhteen powerina))
     
  7. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse en olisi vaihtanut nykistä virtalähdettäni jos olisin päätynyt hankkimaan toisen kortin rinnalle. En tekisi sitä myöskään sinun tapauksessa.

    Toisen kortin tarpellisuus on toinen juttu.
    Lähiaikoina on tullut näyttiksiä(ja nimimuutoksia) ulos ja sen myötä vertailuja. Niitä siis selailemaan jolloin todennäköisesti huomaat ettei ne pisteet ainakaan jokapelissä nouse niin kään paljon kun toivoisi.
    Tästä + tarpeesta johtuen olen itse päättänyt lykätä näyttiksen hankintaa tulevalle vuodelle ehkää nVidian 800sarjalle asti ken tietää.
    Onhan sitten vielä ne AMD.n ajurit. Niistä oli hiljattain juttua, ettei oikein cf toimii niin sulavasti kuin FPS luvut antaa ymmärtää. Pientä korjausta asiaan ollaan jo kuulemma saatu, muttei täydellistä.
     
  8. Shagroth

    Shagroth Member

    Liittynyt:
    23.10.2008
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitoksia kaikille vastauksista!

    Aloin tässä miettimään, että onko tuo crossfire sittenkään hirveän käytännöllinen juttu meikäläiselle. Toki nykynen kortti kyllä pyörittää kaikkea huoletta, mutta aina sitä jollakin perverssillä tavalla kaipaa parempaa :)

    Jospa sitten kokonaan uusi kortti jossain vaiheessa, ehkä nVidiaan siirtyminen, tai sitten ei.
     
  9. Toniman92

    Toniman92 Regular member

    Liittynyt:
    08.11.2011
    Viestejä:
    2,060
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos haluaa paljon tehokkaamman yhden kortin kokoonpanon, niin pitäisi ostaa R9 290X tai GTX 780 TI / Titan.
     

Jaa tämä sivu