1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Catalyst control center laittaa virheilmoituksen aina kun avaa koneen

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Ipaliini 07.10.2012.

  1. Ipaliini

    Ipaliini Member

    Liittynyt:
    07.10.2012
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli, joka kerta kun avaan koneen, näyttöön tärähtää seuraavanlainen ilmoitus "The catalyst control center is not supported by the driver versions of your enabled graphics adapter. Please update you AMD graphics driver, or enable your AMD using the displays manager."


    Lisää:
    No, olkoon tämä opiksi kaikille muille tyhmille, kannattaa laittaa se näytön piuha kiinni oikeaan paikkaan, niin tuollaiset virheilmoitukset häviää.
     
    Viimeksi muokattu: 07.10.2012
  2.  
  3. Akentti

    Akentti Regular member

    Liittynyt:
    18.03.2010
    Viestejä:
    179
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikä näytönohjain sulla on koneessa ?? Katso laitehallinnasta.

    Jaa ongelma selvis, juu toi oli hyvä ratkaisu ;))
     
    Viimeksi muokattu: 08.10.2012
  4. Noviisi78

    Noviisi78 Member

    Liittynyt:
    07.02.2013
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voisiko joku enemmän näistä asioista ymmärtävä auttaa minua?

    Koneelleni yritettiin asentaa eräs pienten lasten peli. Asennus ei onnistunut. Ilmeisesti näytönohjain ei toiminut yhdessä pelin kanssa. Nyt kone herjaa aina konetta käynnistettäessä seuraavaa: "You do not have permission to change Catalyst Control Center settings. Please contact your administrator for further help.". Tähän asti en ole ongelmaan ratkaisua keksinyt ja olen vain painanut herjan pois. Netistä olen löytänyt kaikenlaisia neuvoja suomeksi ja englanniksi, mutta en täysin ymmärrä mitä ne tarkoittavat. Löysin kuitenkin jo Laitehallinnan ja sieltä näytönohjaimen.

    Tänään ilmestyi ensimmäisen kerran uusi herja: "Grafiikkasovittimesi ohjaimen versio ei tue Catalyst Control Center -ohjelmistoa. Päivitä ATI-grafiikkaohjaimesi tai ota ATI-sovitin käyttöön Näytönhallinta-sivulla.". Olen koneeni pääkäyttäjä, muita profiileja ei ole. Olen yrittänyt päivittää näytönohjaimen (ATI Radeon X1200 Series, ohjelman versio 8.442.0.0), mutta Windows herjaa ohjaimen olevan ajantasalla. Kone on 32 bit ja käyttöjärjestelmä on Vista.

    Olen yrittänyt poistaa nykyisen ohjaimen käytöstä ja käynnistää koneen uusiksi. Sama herja tuli konetta avatessa uusiksi. Otin siis takaisin käyttöön tämän ohjaimen. Poistaa sitä en ole uskaltanut kun tämä tutkiminenkin menee jo aika lailla hapuilun puolelle. Kun en siis tiedä mitä teen, niin ensimmäisenä en uskalla ohjelmia jne. poistaa.

    Ja jos joku tähän jotain osaa sanoa, niin selkokieltä kiitos...
     

Jaa tämä sivu