1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ati Radeon X1950 Pro muistiväyläkellotusongelma

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Jarskaaja 11.12.2011.

  1. Jarskaaja

    Jarskaaja Regular member

    Liittynyt:
    06.08.2006
    Viestejä:
    102
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noniin elikkäs kysymyksessä ainakin meikäläiselle hyvin paljon kysymyksiä herättävä probleema. Mistähän mahtaa johtua, että ko. näyttis on ylikellottanut muistiväylänsä 100% (eli 702MHz1404MHz:iin) itse korkeimman omakätisesti? Kyseinen ongelma on ollut jo jonkun aikaa ja syytä en ole itse kyllä keksinyt. Alkoi muistaakseni taannoin ajuripäivityksen yhteydessä. Viimeisimpien ajureiden uudelleenasennus ei ainakaan muuta/pelasta tilannetta mihinkään, kokeiltu homma. Ati Catalyst Control Centerin Overdrive osiossa kellotuksen liukusäätimet ovat minimissä ja numeroarvot alkuperäiset 702MHz. Everest kuitenkin paljastaa tikittävän taajuuden olevan sen 1404MHz. Pelikäytössä näyttiksen lämmöt nousee pelottavasti jopa yli 120C paremmalle puolelle, jolloin virheilmoituksia ja automaattisia nollaamisia alkaa ilmetä. Levossa, eli normaalissa nettipörräämisessä tjsp, lämmöt ovat noin 65C paikkeilla. Eli mistä mahtaa kiikastaa? Onko BIOSilla jotain tekemistä asian kanssa?

    Tietääkö kukaan ? Itse en ymmärrä enää yhtään ...
     
  2.  
  3. DjZorlag

    DjZorlag Regular member

    Liittynyt:
    17.06.2011
    Viestejä:
    765
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    702Mhz = 1404Mhz GDDR3, eli aivan samat kellot kyseessä.

    Lämmöt ovat kuitenkin melko korkeat ja suosittelen coolerin puhdistamista ja/tai uusien lämpötahnojen laittamista. Jos ei auta lämpöihin niin voit etsiä siihen uutta cooleria, vaikka noin vanhaan ei kovin kallista kannata laittaakaan.

    E: Accelero L2 Pro
    Accelero S1 Rev2
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2011

Jaa tämä sivu