1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

560 Ti:n seuraajaa etsimässä.

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Jooga 07.05.2013.

  1. Jooga

    Jooga Member

    Liittynyt:
    07.05.2013
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro,

    Elikkäs olis aikamoinen polte ostaa uus näyttis kun tuli viime keväänä päivitettyä käytännössä kaikki muut osat (Poweri 550W, prossu i5-3570k @4,2ghz, 8gb 1600mhz ddr3 muistia). Käytännössä tuo 560 Ti pyörittää vielä kaikki pelit hyvillä asetuksilla, mutta tuo AMD HD7970 Ghz edition polttelis aivan sairaasti. Ilmeisesti ihan pätevä näytönohjain jonka luulis menevän vielä muutaman vuoden eteenpäin.

    Mitä mieltä olette, onko järkevää ostaa 7970 vai odottaa uusien sukupolvien näyttiksien ilmestyminen ensin? Muitakin kortteja saa ehdottaa.

    Kiitos
     
  2.  
  3. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    yleensä näyttiksen osto on ihan omasta ''poltteesta'' ja rahallisesta saumasta kiinni. Osta nyt, saat hyvän tehokkaan näyttiksen suht pitkään. Säästä seuraavaan sukupolveen niin saat paremman. Jotkut ostavat yhden kortin uutena ja pelaavat sen ''loppuun asti'' ja ostaa taas sitten uuden. Jotkut vaihtavat kortteja enemmän kuin sukkiaan.
    Vaikea tässä mitään oikeaa neuvoa antaa näyttis päivityksen ajankohdalle, oma neuvo on että jos on saumaa ostaa ja poltetta, mitä vielä venailet? :)

    Lisäys: Itse olen tehnyt sillain että ostanut hyvän uuden kortin (300-400e) sitten ostanut vuoden päästä käytettynä toisen ja laittanut SLI/CF pyörimään.
    Se vielä että harkitse sen kannalta mitä pelailet. Jos pelit pyörii hyvin ja olet tyytyväinen niin säästä, jos mielestäsi ei pyöri niin osta.
     
    Viimeksi muokattu: 07.05.2013
  4. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Kyllähän tuo HD7970ghz on erittäin hyvä ostos koska se on tuplasti nopeampi kuin nykyinen näyttiksesi. Itse en suosittele välttämättä tuota odottelua koska muuten sitä odottelis ikuisesti koska yleensähän kerran vuodessa tulee aina tehokkaampaa uunista ulos. Tietenkin on asia erikseen että jos tiedetään että 2kk päästä tulisi uudet sarjat mutta tällä hetkellä ne eivät ole tulossa ihan niin nopeasti, jotain huhuja GTX700-sarjalaisista on mutta ei mitään konkreettista.
     
  5. Jooga

    Jooga Member

    Liittynyt:
    07.05.2013
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitoksia vastauksista

    Pitää vielä hieman miettiä :) Nyt jos tilais niin ehtisi asentaa ennenku avovaimo näkee uuden paketin :D

    Jimmsillä olis Gigabyten ja XFX:n kortteihin crysis + bioshock bundlet, osaatteko sanoa kumpi noista korteista olis parempi? Linkkejä en valitettavasti voi laittaa uutena käyttäjänä :(

    Oman mututuntuman mukaan luotan gigabyteen enemmän, mutta se on ihan vaan oma fiilis eikä perustu mihinkään faktaan.

    EDIT: Ja onhan tuossa Sapphiren kortti ilman bundlea, jos joku sitä haluaa suositella
     
    Viimeksi muokattu: 07.05.2013
  6. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Viimeksi muokattu: 07.05.2013
  7. youpekkad

    youpekkad Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2011
    Viestejä:
    528
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    HD7950 hyvällä jäähyllä kannattaa myös mainita. Ei ole kuin sen 5% hitaampi samoilla kelloilla kuin HD7970, eli toisinsanoen 1100/1500MHz kellotettu 7950 on lähes tasoissa 7970GHz (1050/1500) kanssa. Itse ostin juurikin 300 eurolla MSI TFIII 7950, 24/7 kellot 1150/1500 ja on yli 2x nopeampi kuin tuo mun vanha 560ti.


    Mutta joo, Gigabyte 7970 on hyvä, taitaa tosin monissa korteissa nykyään olla voltit lukittu. Sapphiren vapor-x on voltit auki ainakin. Älä osta XFX, XFX 7900-sarjalaiset ovat saaneet runsaasti haukkuja käyttäjien toimesta (huono ja äänekäs jäähy, heikko virransyöttö jne).
     
    Viimeksi muokattu: 07.05.2013
  8. Jooga

    Jooga Member

    Liittynyt:
    07.05.2013
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pixmanialla olis 399e Sapphiren Vapor-X Ghz edition, se taitaa tunkea listan ykköseks tällä hetkellä. Saakeli, nyt on polte jo niin kova että täytyy kaivaa verkkopankkitunnuksia taskusta :D

    EDIT: Ai saakeli, jäin kiinni ostoaikeista, voi olla että täytyy odottaa seuraavien sukupolvien näyttikset että saa luvan ostoon. Tai sit vaan pitää odottaa tarpeeksi pitkää kahdenkeskistä aikaa koneen kanssa että saa uuden näyttiksen asennettua ilman että avovaimo huomaa. :'(
     
    Viimeksi muokattu: 08.05.2013
  9. Jooga

    Jooga Member

    Liittynyt:
    07.05.2013
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
     
  10. Jooga

    Jooga Member

    Liittynyt:
    07.05.2013
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No menin sitten ja tilasin Sapphire vapor-x HD7970 GHz mallin, eilen tuli ja pienten asennusvaikeuksien jälkeen sain kortin toimimaan. laitoin ensin vaan 2x6pin power connectorit ohjeen mukaisesti, niillä lähti vaan tuulettimet pyörimään mutta hdmi-kaapeli ei siirtänyt kuvaa. Kun laitto 2x(6+2) connectorit niin alkoi kuvakin liikkumaan paremmin.

    Ensivaikutelma kortista on kyllä loistava. BF3, F1 2012 ja Borderlands 2 pyöri erittäin sulavasti täysin katossa olevilla asetuksilla, kuten varmastikin voi olettaa tuon kortin tehojen puolesta. Vielä ainakin GW2 odottaa testaamistaan kunhan kännykän 3g saa päivitykset ladattua.

    Luin tästä Vapor-X:n kellotuksesta sen verran, että on kuulemma vaikeaa ilman 3rd party-softia, kuulemma iloisesti lukittuna voltit ja taajuudet. CCC:llä ainakin pystyi liikuttamaan slidereita mutta saa nähdä mikä niiden vaikutus todellisuudessa on.

    PS. Yllätyksenä tuli vielä latauskoodi Crysis3 tai Bioshock Infiniteä varten, vielä kun keksisi kumman niistä lataisi. Todennäköisesti Bioshockin ihan vaan paremmantuntuisen tarinan takia.
     
  11. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    saat ne molemmat pelit,ja sinun pitäisi saada vielä far cry blood dragoninkin
    T:kaveri osti 7870Ghz kortin,sai tomb raiderin+bioshockin,ja nyt jälkeenpäin vielä bloodragonin,saat siis ne kaikki pelit,et vain yhtä peliä,
    se koodi tungettiin kait amd:n sivuille,josta sai pelikoodit (?) tai jtn vastaavaa,itse en voi paremmin neuvoa kun itse ostin oman 7870Ghz korttini 8.2012,eli en noina neversettle bundlen aikoina :/
    E:typot ja lisäys
     
    Viimeksi muokattu: 15.05.2013
  12. Jooga

    Jooga Member

    Liittynyt:
    07.05.2013
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aaaaa... ok, olin ymmärtänyt että siinä on yksi koodi millä saa valita toisen noista peleistä. No, parempihan se näin, säästyy turhalta päänvaivalta :)
     
  13. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    ihan hyvä valuen siis AMD antaa tänään tässä hintaluokassa. Saas nähä onko huomenna nVidian vuoro iskee paremmalla hinnoittelulla ja bundle krääsällä, itse epäilen..
    ( Tänää ja huomenna olivat vertauksia eri sukupolville ;) )
     
  14. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    eikun tietenkin 15:sta,ja 16:sta päivälle :p
    en usko nvidian ihan heti tekevän moisia kaupanpäällisiä,ja kun vertaa titania/690:stä,ja 7990:stä,niin mitä nvidian mukana tuli? pari kuppasta f2p pelin kuponkia/joku metro?,kun 7990 mukana tulee 8 eri peliä,
     
  15. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    pakko tarkentaa aina kun joku kuitenki pahottaa aina mielensä täällä... Mutta kai se vain on nvidian asenne ja johtopaikka, voi pitää vähä korkeempaa hintaa. Tuleekos tänä vuonna 7-sarjalaiset myyntii? Jos pärjää hyvin testeissä niin voisi jopa harkita vaihtoa yhteen korttiin ja laittaa jäähyä/vettä sille. Vähän kutittelis semmonen mutta 2 kortille tulee aika kalliiksi. Voi vähän OT lopuksi vetää kun eikös AP:n homma ole aika selvillä vesillä?
     
  16. Jooga

    Jooga Member

    Liittynyt:
    07.05.2013
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lupa OT:lle myönnetty ainakin minun puolesta, moderaattoreista en tiedä :D

    Harmi vaan että taisin itse hukata jo ton bioshockin ja crysiksen latauskupongin... tippu ilmeisesti taskusta kun olin matkalla parempien yhteyksien maailmaan lataamaan pelejä :'( Tai sit se on vaan epähuomiossa tungettu jääkaappiin.
     
  17. Daword

    Daword Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    1,940
    Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48
    Nvidialla varmaan aatellaan että ladataan ne pelit jokatapauksessa vaikkei olisikkaan ilmais koodeja mukana.
    Tosin jos joku ostaa nvidian ja sitten ostaa oikealla rahalla kaikki noi amd tulevat ilmais pelit niin silloin on kyseessä jonkin sortin todellinen fani.
     
  18. ATMyller

    ATMyller Member

    Liittynyt:
    28.09.2004
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Odota muutama kuukausi niin saat GTX770:n 7970:n hinnalla.
     

Jaa tämä sivu