1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Final Cut Express, DV:n tuonti ilman renderöintiä?

Viestiketju Mac -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi teuvvo 16.09.2010.

  1. teuvvo

    teuvvo Member

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Häävideon tekeminen jumittaa.

    DV -videoita toin Final Cut:iin, mutta FC ei toista ääniraitaa ilman renderöintiä. Kuten manuaali kehottaa, tarkistin että DV:n ääniraidan asetukset on samat kuin FC:n sekvenssissä (DV-audio, stereo, 48KHz, 32-bit floating point). Scrubbingia tehdessä ääni kuuluu kyllä, mutta normaalin toiston aikana ei kuulu mitään, ja punainen palkki klipin päällä viestittää että renderöidä pitäis. Unlimited RT on valittuna.

    Jos Browserista tuplaklikkaan videon Viewer-ikkunaan, Viewer näyttää videon sekä toistaa äänen, mutta Timelineä toistettaessa pyörii Canvas-ikkunassa video mutta ääni kuulu. FCE käyttää molemmissa tilanteissa 17% CPU:sta.

    Videoklippejä on konvertoitava DV:ksi noin 3,5h verran, joten ennen kuin jatkan konvertointia, pitäisi saada FC toistamaan tiedosto ilman renderöintiä. Mitä mä olen missannut?

    FCE 4.0.1.
    Intel MacBook C2D, 2GHz, 2GB.
     
  2.  
  3. teuvvo

    teuvvo Member

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelma saattoi ratketa. Ilmeisesti MPEG Streamclip ei ulosta DV-tyyppiä josta FCE tykkäisi, joten toimiva tapa on exportoida Mov-containeriin DV-kodekilla. Nopean testin perusteella tällä tapaa FCE ei vaadi renderöintiä.

    DV ei ole mulle tuttu formaatti joten en ymmärrä miksi DV.dv =/= DV.mov.
     

Jaa tämä sivu