1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Microsoft Security Essentials for Windows XP

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi heceh 11.01.2011.

1. heceh

heceh Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    F-Secure vastaan - Microsoft Security Essentials for Windows XP ?

Minulla nykyisin käytössä ja nyt umpeutumassa F-Securen virus/haittaohjelma. Tämä on pöytäkoneella ja kannetavallani IBM/Lenovo T60p. Käyttöjärjestelmä on Win XP pro.

Olen nyt harkinnut siirtymistä aihekohdan Microsoft Security Essentials for Windows XP ohjelman käyttöön. Kyseessä on tietty hinta, mutta ennenkaikkea se kun F-secure tiettävästi aiheuttaa kannettavani hitauden? Muuten olen siihen ollut tyytyväinen.

Nyt kuulin, että on olemassa hyvä vaihtoehto. Riittävä ja kevyyt, mikä ei hidasta konetta eli Microsoftin oma em. Security Essentials.

Mikä on täällä käsityksenne asiasta?
    Ohjelma näkyy nyt olevan saatavana myös suomenkielisenä, mutta asennusvideo ei sitä ole,
    Joten sen vuoksi olisi hyvä saada samalla myöskin ohjeita ja neuvoja asennuksesta. Miten se tapahtuu, ettei aiheudu ongelmia.

2.  
  3. MikroMake

MikroMake Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
  4. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Reilun vuoden on ollut http://www.microsoft.com/security_essentials/ käytössä eikä mitään ongelmaa ole ollut.F-Secure on ollut pitkään ns "mersun" maineessa ja käytin sitä minäkin kun tuli aikoinaan Soneralta ilmaiseksi mutta siihen ohjelmaan iski kapitalisti ja se loppui siihen. Turha on maksaa jos migrosoft tarjoaa tällaisen palvelun.

5. heceh

heceh Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos kovasti hyvistä kokemuspohjaisista ja miellyttävistä vastauksistanne MikroMake ja Joensuu. Kyllä nyt pitää siirtyä uuteen aikaan virustentorjunnassa.

6. Micc_o

Micc_o Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsekin olen asentanut MSE:n omiin koneisiin, perheen koneisiin ja tuttaville jotka ovat tarvinneet uutta virustorjunta ohjelmaa.

Hyvin on toiminut, eikä ole valituksia tullut etteikö toimisi tms.

Terveellä järjellä ja MSE:llä pärjää normaali kotikäyttäjä hyvin.

Viimeksi muokattu: 11.01.2011
  7. heceh

heceh Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aivan totta. Aina pitää muistaa "terve järki". Ei sellaista virustorjuntaohjelmaa voi ollakaan, mikä holtittoman surfailun estää ja koneen suojaa. Tämä oli tarpeellinen huomio.

Jaa tämä sivu