1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hyvä ilmaisvirusohjelma, avast,avg vai joku muu?

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi Autoheppu 15.10.2011.

  1. Autoheppu

    Autoheppu Regular member

    Liittynyt:
    11.05.2011
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli mitä olen lukenut näitä keskustelupalstoja niin netin ilmaiset virusohjelmat ovat lähes yhtä hyviä kun maksulliset nortonit, f-securet sun muut, vai onko?

    Mikäköhän mahtaisi olla hyvä valinta omaan koneeseen mulla on ollut sekä avg ja avastin 30 päivän kokeilu mutta kohta pitäs ottaa joku ilmainen versio käyttöön. Suositteletteko avastia tai avg:tä vai jotain kolmatta?
     
  2.  
  3. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    En ole itse kokeillut, mutta kuuleman mukaan MSE on ihan riittävä kotikäyttöön.
     
  4. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,068
    Kiitokset:
    1,200
    Pisteet:
    243
    Tuo Microsoft Security Essentials yhdessä Windowsin oman palomuurin kanssa antaa varmaan riittävän suojan. Nuo kokeilemasi muut virustorjuntaohjelmat pitää ensin poistaa perinpohjaisesti. Yleensä tämä onnistuu täysin vain ohjelman valmistajan sivulta ladattavan poistotyökalun avulla. Valitsitpa minkä tahansa ohjelman lopulliseksi virustorjuntaohjelmaksi, nuo aiemmista ohjelmista jäävät osat voivat sotkea tai hidastaa uuden ohjelman tai selaimen toimintaa.
     
  5. Autoheppu

    Autoheppu Regular member

    Liittynyt:
    11.05.2011
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitti tästä tiedosta itse olen käyttänyt ohjauspaneelissa olevaa poista asennettu ohjelma ja olettanut että tämä poistaisi ohjelman kokonaan.

    Nyt tietää kun uusi pöytäkone saapuu että helpommalla pääsee kun asentaa kerralla sen virusohjelman jota meinaa käyttää.
     
  6. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Kyllä toi Essentials on hyvä virustorjunta ohjelma... Itse käytän sitä Winkkarin palomuurin kanssa ja mitään ongelmaa ei ole ollut...
     
  7. Swol

    Swol Regular member

    Liittynyt:
    01.02.2007
    Viestejä:
    161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse käytän avastia, siinä kun laittaa hiljainen/peli moden päälle on se myös hyvin kevyt.
     
  8. swod

    swod Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2009
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Avg mulla on ollut virustorjuntana jo vuosia ja hyvin on toiminut. Fsecure oli pirun raskas, joten eihän sitä viitsinyt käyttää kovin kauaa.
     
  9. UnknownUserD

    UnknownUserD Regular member

    Liittynyt:
    27.12.2010
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin on AVG'kin. 75% raskempi kuin Avast tai MSE. Johtunee sen mainoksista ja armottomista muistisiepoista. Muistinkäyttö oli 4GB RAM Muistista 75% kun sitä rupesi käyttelemää, MSE'tä käyttäessä 30% ja Avastia käyttäessä 46%.
     
  10. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itseasiassa F-securen uusi vuoden 2012 versio ei ole enää läheskään raskas... Päinvastoin se käynnistyy nopeasti. Samoin myös MSE..
     
  11. swod

    swod Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2009
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Kyllä mulla ainaki f-secure hidasti konettaa niin pahasti, että ei ei. Ei avg kyllä tunnu ollenkaan raskaalta. Mulla on vain 2gt DDR2 muistia ja peruskäytössä pärjää kyllä, mutta Firerofox pitää käynnistää uudestaan melkein kerran päivässä nykyään :(
     
  12. Joensuu

    Joensuu Active member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    2,545
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Pisteet F-Secure:lle ei ole hidastellut milloinkaan, monesti se on kiinni käyttäjän omista asetuksista.
    [​IMG]
    Vähän tietoa tämän hetkisestä tilanteesta.
     
  13. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Nuohan on niin käyttäjäkohtaisia asioita. Kukin tykkää mistä tykkää.. ennen itsellä oli aina avira & zonealarm, jotka satunnaisesti päästi jotain läpi. Sitten kokeilin f-securea joka toimi ihan ok mutta vaati paljon tehoja.(nykyään kuulemma tosi kevyt). About 5vuotta sitten vaihdoin avastiin enkä sen jälkeen ole edes muista kokeillut, yhtään virusta tänä aikana ei ole tullut koneelle, käytössä avastin kanssa on vain winukan oma muuri. Jotkut jostain syystä haukkuu avastia mutta oman suppean kokemuksen mukaan avast on yksi turvallisimpia ja "helpoimpia" pöpösoftia.
     
  14. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itseasiassa jos ollaan rehellisiä niin MSE essentials taitaa olla kaikista helpoin käyttää ( Helpot asetukset/valikot. Mutta ei se Avast varmaan huono ole.
     
  15. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,835
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Täysin samaa mieltä.
     
  16. skypeman

    skypeman Member

    Liittynyt:
    30.10.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve!
    Luinpa tuossa kaikkea mahdollista mitä virustorjunta (ilmaiset) ohjelmista on täällä kirjoiteltu ja väitelty. Lähinnä näistä "Essentials ja Avast" .
    Päätin poistaa F-secyretyn koska koneeni on uudeksi läppisraudaksi todella hidas. Päädyin kokeilemaan tuota ensin mainittua Es... kokemusta on toisesta kun on työkoneella. Pakko oli tulla sanomaan, että kone nopetui ainakin 50-70%. En ilmaisista viirustorjunta ohjelmista aio haukkua kumpaakaan mutta luulisin, että eräät kuten itse olin kaavoihin kangistunut.
    Tänäpäivänä ei taida olla oleellista eroa kummankaan edellämainitun välillä. Eli kuka tuleekin miettimään kumpaa käyttäisi? niin aivan sama.
    Microsoft Essentials on ainakin nimensä "allekirjoittanut" enkä usko sen negatiivista palautettta ainakaan haluavan. Tosin en usko kyllä itse Avastinkaan. Win 7 oma palomuuri riittää mainiosti.
     
    Viimeksi muokattu: 30.10.2011
  17. Autoheppu

    Autoheppu Regular member

    Liittynyt:
    11.05.2011
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitoksia paljon hyviä vastauksia on tullut paljon. Kiva kuulla useammalta että nämä ilmaiset virusohjelmat ovat hyviä.

    Eihän tuo 40-60 paljon ole kaupasta ostetuille ohjelmille mutta kun sillä rahalla saa vain vuoden suojan. Mulla ainakin uus kone pysyy vähintään 6 vuotta mikäli ei hajoa ennen sitä. Tulisihan siinä koneelle aika kivasti lisähintaa jos pitäs 300euroa varata pelkkään virusohjelmaan. Se on jo aika iso raha ja reippaasti enemmän kun mikään yksittäinen osa mun koneessa.
     
    Viimeksi muokattu: 01.11.2011
  18. Saksoboy

    Saksoboy Member

    Liittynyt:
    10.11.2008
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ittellä ollut Norton, F-secure ja ilmaisversio avastista.
    Nortonin kanssa oli kahden vuoden suhde joka oli säännöllisin väliajoin täynnä ongelmia symatecin kanssa, kun ei oikein tykännyt automaattisesti päivitellä ja taisipa se sitte päästää jonkun keylockerinkin läpi.
    F-secure kyllä toimi mutta hidasti selvästi konetta jonka jälkeen hankin ilmaisversion avastista ja sen verran tyytyväinen olen ollut siihen että hankin maksullisen version.

    Kuitenkin säännöllisesti tarkastan edelleenkin koneen Superantispywarella varmuuden vuoksi ja avastin aikana ei ole löytynyt mitään mainittavan arvoista
     
  19. Autoheppu

    Autoheppu Regular member

    Liittynyt:
    11.05.2011
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt pitäs saada avast pois koneelta kokonaan. Täältä sain ohjeet että pitäisi startata kone safe modessa miten tämä onnistuu? Olen aswclear.exen ladannut koneelle jo.
     
  20. Viljam

    Viljam Regular member

    Liittynyt:
    15.04.2005
    Viestejä:
    363
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Käynnistä kone virtanapista ja naputtele heti käynnistysäänen jälkeen f8:a.
     
  21. Pro619

    Pro619 Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2010
    Viestejä:
    565
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Avastia käytän ja erittäin tyytyväinen olen rekisteröinnin jälkeen.
     

Jaa tämä sivu