1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nikon Coolpix L19 | Ongelma koneeseen liittämisen kanssa

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi piane 28.06.2010.

  1. piane

    piane Member

    Liittynyt:
    13.06.2009
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt joku asiantuntija saa auttaa neitoa hädässä, alkaa nimittäin hermot mennä tähän säätämiseen.

    Kamerani on siis Nikon Coolpix L19 ja käyttöjärjestelmänä Windows XP (SP3). Kameran liittäminen koneeseen USB-liitännällä onnistui täydellisesti ensimmäiset puoli vuotta, mutta keväällä se alkoi oikutella eikä kone tunnista sitä enää kunnolla. Liitettäessä koneesta kuuluu plim plom-merkkiääni ihan normaalisti, mutta mitään automaattisen käynnistyksen ikkunaa ei tule, eikä kameraa näy ollenkaan Omassa tietokoneessa. Laitehallinnasta se löytyy nimikkeellä Digital Still Camera.

    Olen tehnyt kaikkeni saadakseni sen toimimaan siinä kuitenkaan onnistumatta. Olen yrittänyt poistaa ajurit tuhansia kertoja, samoin myös asentaa ne uusiksi niin alkuperäiseltä levyltä kuin netistäkin, mutta ei. Kamerassa tai johdossa ei pitäisi olla mitään vikaa, sillä toisella koneellamme se toimii aivan normaalisti, vaikkei siihen ole edes asennettu tämän kameran ajureita. Kokeilin myös liittää toisen valmistajan kameran tähän koneeseen, ja sekin toimi mainiosti. USB-paikassakaan ei ole mitään vikaa.

    Onko Windowsin uudelleenasennus ainoa jäljellä oleva vaihtoehto? Ois nuo kuvat ihan kiva saada tuolta kamerasta poiskin.
     
  2.  
  3. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kuvat saat aivan helposti kamerasta koneeseen kympin tai kaksi maksavalla muistokortinlukijalla joka löytyy joka alan kaupasta. Aivan turha hermoja rasittaa tuolla kameran suoralla usb-kytkennällä koneeseen. Itse olen kohta 10-vuotta kaikkien digikameroiden kanssa aina käyttänyt muistikortinlukijaa eikä näitten kanssa ikinä ole ongelmia ollut...
     

Jaa tämä sivu