1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kuinka asettaa Foobar2000 lukemaan ID3V2 tagit kaikista tiedostoista

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Jarska92 06.11.2010.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Elikkä kysymys olisi juuri niinkuin tuossa otsikossakin lukee.

    Ongelmani on siis se, että minulla on koneella jonkunverran biisejä jotka on tagattu alkuperäisillä japanilaisilla nimillään, eli kanjeilla. ID3v1 ei näitä merkkejä tue, mutta ID3v2 tukee. Biiseihin on tehty kummatkin tagit ja ne näkyvätkin oikein Winampilla toistettaessa. MUTTA foobar näyttää vain jotain pelkkää sotkua. Tämä johtunee hyvin todennäköisesti siitä, että uskoakseni Foobar lukee ID3v1 tagit ensisijaisesti, vaikka tarjolla olisi ID3v2 tagit jotka toimivat.

    [​IMG]

    Tähän löytyy kyllä ratkaisu... kappalekohtainen. Voin asettaa jokaiselle biisille erikseen, että Foobar lukee niistä vain ID3v2 tagit, jolloin tagit näkyvät oikein, mutta en jaksaisi tehdä tätä samaa operaatiota kaikille biiseille. Ja tämä edellyttäisi myös sitä, että aina tulevaisuudessa jos tulee tällainen biisi eteen, joudun sen tagit päivittämään Foobarissa luettavaksi vain ID3v2:sena.

    Eli olisiko kenelläkään siis mitään ideaa, miten saisin Foobarin asetuksista suoraan luettavaksi pelkän ID3v2 tagin?

    Ratkaisu ei ole sitten, että "Mene Preferences -> Advanced -> Tagging -> MP3 -> Preferred tag writing scheme -> ID3v2", koska minulla on siinä jo täplä, eikä se auta. Jos osaat englantia, tajuat, että siinä lukee WRITING, joka tarkoittaa kirjoitusta, ei lukua.

    Tämä taitaa olla taas sellainen ongelma johon kukaan ei osaa sanoa yhtään mitään, minä kun kysyn vasta sitten apua ongelmissa kun olen täysin neuvoton itse niiden kanssa. Joten, jos joku keksii tähän jotain, niin se olisi kovin arvostettua.

    Kiitos.

    Edit: Osa tämän tapaisista kappaleista kyllä näkyy oikein tuolla listalla, mutta osa ei. Eilen rippasin yhen levyn koneelle Foobarilla ja tässä kyllä näkyy Foobarissa tagit oikein vaikka ID3v1 ja ID3v2 tagit kummatkin käytössä. Voisiko siis olla, että joissakin biiseissä joissa ei näy oikein nuo olisi käytössä tyyliin ID3v2.3 tagit ja Foobar näyttäisi oikein ID3v2.4 tagit tai toisinpäin tai jotain...? en kyllä tiedä, mutta en haluaisi kyllä kaikista biiseistä jotka ei näy oikein tässä niin poistaa ID3v1 tageja, että nekin näkyisivät oikein... tokihan sitä on keinoja uudelleenkirjoittaa tagit, muttaa... äh, no yritän keksiä tähän jotain.

    Jos joku silti keksii tuohon jotain niin saa toki kertoa.
     
    Viimeksi muokattu: 06.11.2010
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu