1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Win7 Product key ei kelpaa

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi glops 15.08.2011.

  1. glops

    glops Regular member

    Liittynyt:
    18.02.2007
    Viestejä:
    116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ostin yliopiston hlökunta-alella uuden 64-bittisen win7 ultimaten käytettynä ostettuun (minulle uuteen). Asennuksessa product key ei kelpaa. Virhettä en tehnyt, numerokirjainsarja on täysin sama cd-kotelon takaa löytyvän kanssa (koitin monta kertaa ja tarkastin). Silti product key ilmoitetaan virheelliseksi ja pyydetään kirjoittamaan uudestaan. ???

    Formatoin ennen asennusta kovalevyn.

    Koitin viikonloppuna koneen toimivuutta asentamalla siihen mukana tulleen kopio-windowsin, jolla kone oltiin formatoitu. Asentui ihan hyvin, valitti vain sitä ettei kyseinen windows ole aito. Se ei haitannut koska tarkoitus oli vain koittaa koneen toimivuutta. Nyt aito windows ei kuitenkaan hyväksy product keyta (aidolla cd:llä, en siis yritä laittaa kopio-windowsiin aitoa keytä tms.). Saattoiko kopsu-windowsin laittaminen vaikuttaa siihen vai kävikö yksinkertaisesti erikoishuono tuuri ja product key on vaan väärä vai mitä hittoa?

    Kone on kuulemma aiemmin toiminut, itse sain sen toimimaan win-kopiolla, mutta ostetun version product key ei kelpaa. (Vähän meni jaaritteluksi, eiköhän tuo eka kappale kerro jo olennaisen, mutta ajattelin jos...)
     
  2.  
  3. Veski

    Veski Member

    Liittynyt:
    06.09.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oletkos koittanut, leikkaa ja liimaa toiminnolla, joskus kävi samalla tavalla Officen kanssa
    ja se toimi tuolleen.
     
  4. glops

    glops Regular member

    Liittynyt:
    18.02.2007
    Viestejä:
    116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eivoi. Product key lukee cd-kotelon takaosassa, ei sitä saa copypastettua näytölle. Lisäksi installoinnissa ei saa mitään muuta ohjelmaa taustalle kun kovalevy on tyhjä ja kone käynnistyy asennukseen.

    Meinaatko että olisi vanha windows asennettuna ja windowsista lähtisin asentamaan uutta windowsia, ja sieltä copypastettaisin?
     
  5. nescitus

    nescitus Regular member

    Liittynyt:
    24.06.2011
    Viestejä:
    168
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Syötitkö avaimen asennuksen aikana?

    Windowsin (nykyiset, myös xpsp3 kuulemma) voi asentaa ilman avainta ja syöttää avaimen vasta aktivoidessa. Kelpaisiko avain silloin.
     
  6. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
  7. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Ethän vaan ole sotkenut keskenään O-kirjainta ja 0-numeroa?
    Kuten näet näytöllä nuo ei paljoa eroa, painettuna nollassa on yleensä / viiva päällä (= norjalainen Ö on samantyylinen.)

    Oletko kysynyt yliopistolta, että cd ja key on samaa sarjaa?

    Win7:n osaajat.
    Onko siinä sitä tapaa selvittää Product Key:n kelpous cd:lle, kuin on XP:ssä?
    XP cd sisään toimivassa xp:ssä > Aloitat asennuksen > Product Key kysytään ennenkuin mitään on sörkitty kovalevyyn.
    Jos Key kelpaa > Peruuta asennus (kovo edelleen koskematon)
    Jos ei kelpaa, on syytä haalia Keytä vastaava cd.
    Tämä on kelpo tapa selvittää cd:n oikeus siihen omaan Key:hin. Ennenkuin format c: alkavalla asennuksella jyrää kovosta sen vähän takkuisen xp:n.
     
    Viimeksi muokattu: 16.08.2011
  8. glops

    glops Regular member

    Liittynyt:
    18.02.2007
    Viestejä:
    116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No niin, tässähän ratkaisun avain piili. Eli onnistui se copypastettaminen sittenkin, kun kirjoitin koodiavainsivua aiemmin olevalle koneen ja käyttäjän nimeämissivulle. Koodiavainsivulle kirjoittaessa kirjaimet tulivat isolla, mutta aiemmalta sivulta leikkaa/liimaamani key code tuli pienellä. Ainoa ero, joka on silmillä havaittavissa. Asennuksen sisäisistä outouksista ei sitten ole tietoa. Anyways, asennus onnistui. Kiitos!

    Noup.

    Täytyy kyllä ihmetellä näin hävytöntä paskaa. Key code toimii vasta copypastettamalla. Miten huonosti voi valmistaja rekisteröinnin tehdä? Luultavasti suurin osa uskoo minun kirjoittaneen koodin väärin, mutta olen 98,7% varma, että niinä parinakymmenenä kertana kun sen näpyttelin, se oli oikein. Kopypastettu keykoodi toimi saman tien.
     
  9. majoko

    majoko Member

    Liittynyt:
    02.01.2011
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Kun kysyy eka kerralla product-keytä. Paina seuraava ja asenna 7 loppuun. Tämän jälkeen asenna uudelleen k-järjestelmä. Anna product-key ja jatka eteenpäin loppuun. Näin minä tein ainakin windows7 ultimate päivitysversion kanssa. Ja toimii.
     
  10. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Olen asentanut Windows 7:n niin monta kertaa eri tilanteissa (sukulaiset, tutut, virtuaalit, omat koneet) etten edes pysy laskuissa perässä, eikä koskaan ole ollut ongelmia tuoteavaimen kanssa. Että tosiaan. typottaminen nyt ensimmäiseksi kuitenkin tulee mieleen jos sama koodi kuitenkin liittämällä kelpasi :)

    Itse tosin suosin tuoteavaimen syöttöä vasta jälkikäteen, mutta olen sitä antanyt asennettaessakin.
     

Jaa tämä sivu