1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Musta tausta win 7

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Annesi 19.10.2013.

  1. Annesi

    Annesi Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei,
    ostin konepaketin käytettynä. Koneessa ollut alkuperäisenä Vista, kaveri sanoi, että hän laittanut siihen 7. Kysyin onko aito...vastasi, että kyllä, koska tuolla Vistan tuotekoodilla sai asentaa (tarra on tuossa kyljessä edelleen). No mä en noista ymmärrä, mulle vois myydä vaikka mitä,kun on tietokoneista kyse (olen sen ikäpolven ihminen). Juu, osaan lukea sähköpostia ja selata nettiä. Mutta siis asiaan! Nyt muutama päivä sitten näytön tausta meni mustaksi, ja ilmoittaa, että aktivoi oikeassa alakulmassa, kun koneen avaa.Sen verran selailin jo kaikenlaisia sivuja, että tämä ei siis olekkaan aito. No voinko nyt ostaa kaupasta vaikka tuon 8 Pro päivitys-version (69.90 Prismassa)ja laittaa sen tähän, vai meneekö sekin sitten hukkaan? Vai pitääkö ostaa joku kalliimpi versio? Saanko sitten ihan selkokielisen vastauksen, kiitos! Vai auttaako tuo Vistan tarran koodi johonkin?
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Voi olla että myyjä on valehdellu sinulle sen aitoudesta. Vistan koodilla ei voi asentaa Windows 7 versiota koneelle vaan se keplaa ainoastaan Vistan asennukseen.

    Ja voi ostaa tuon Windows 8 päivitysversion ja se toimii kyllä mikäli kone tukee sitä. Kannattaa ajaa tämä yhteensopivuus ohjelma: http://go.microsoft.com/fwlink?linkid=259439
     
  4. Annesi

    Annesi Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli jos toi näyttää et sopii niin sit käyn heti hakees! Toivon vaan ettei sit tule ongelmia...mä en kestä näitä nykypäivän juttuja! Varsinainen tietäjä täytyy sit olla et osaa kattoo kaikki varotoimet konetta ostettaessa, ku kaikilla ei oo varaa ostaa aina uutta! Harmittaa niin pirskatisti... Mut kiitos sulle neuvosta!
     
  5. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Kannattaisi kertoa sille myyjälle että mitä tapahtui ja onko tämä Windows versio aito vai piraatti. Näin itse tekisin jos sama sattuisi minulle.
     
  6. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Ja vielä jos "Kusi":n "tiilipaska" aiheuttaa näppylöitä muuallekin kuin näppäimistöön, asenna ilmainen Classic Shell, niin pääset heti startissa normi työpöydälle ja se "tiilipaska" on silti vielä käytettävissä silloin harvoin kun sitä kuvittelee tarvitsevansa...
    "Kusista" tulee oikea Kasi!

    T: Vesku
     
  7. Annesi

    Annesi Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin...nyt tehty! Eli kertoo näin:
    20 of your apps and devices are compatible,
    5 items for you to review,
    You'll need to reinstall your compatible apps and devices in Windows 8.1
    ja sit heitti mulle sivun, missä oli 2 eri versiota win8, ja kaks eri hintaa!!
    Eli tarkoittaako se sit, että voin ostaa sen päivitysversion vai täytyykö ostaa kokonaan uusi paketti siis koko ohjelma? Lähden kohta ostamaan, jos vielä ehdit vastata...kiitos!
     
  8. Annesi

    Annesi Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No mulla ei sen kaverin numeroo edes enää!!! Ja kone toiminut kuitenkin puoli vuotta tai ylikin.
     
  9. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Eli osa ohjelmista ei ole suoraan yhteensopiva Windows 8 kanssa. Päivitysversion voit ostaa kun kerran koneessa on Windows 7 käyttis. Se päivitysversio kannattaa sitten päivittää asennuksen jälkeen ilmaiseksi 8.1 versioon: http://muropaketti.com/microsoft-julkaisi-windows-81-kayttojarjestelman

    Suosittelen tekemään sitten puhdasasennuksen.
     
    Viimeksi muokattu: 19.10.2013
  10. Annesi

    Annesi Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok! Kiitti! En kyl tosta sivustosta kauheesti ymmärtäny, mut onneks mul on yks kamu, jolta voin pyytää apua! Lähden täst hakeen sen 8 Pron! Mukavaa päivän jatkoa teille..:)
    Paitsi, et mitä toi viimeinen kommentti oli? Puhdasasennus???
     
    Viimeksi muokattu: 19.10.2013
  11. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Eli alustaa levyn Windows 8 asennuksen yhteydessä jolloin kaikki turhat tiedostot ym poistuu. Tämä kannattaa tehdä jos käyttiksen vaihtaa toiseen etenkin jos edellinen Windows versio ei ole aito. http://answers.microsoft.com/fi-fi/...69?msgId=2c90343c-4a25-45e8-bf77-77e801f11e88
     
  12. Annesi

    Annesi Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin..win8 Pro päivitysversio ostettu...
    Yks kysymys vielä..pitääkö mun ottaa talteen täältä koneelta kaikki valokuvat ym tiesdostot ennen asennusta?
     
  13. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Kannattaa ottaa talteen. Ne kannattaa jatkossa varmuuskopioida ulkoiselle levylle.
     
  14. Annesi

    Annesi Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok! Kiitos!
     
  15. Annesi

    Annesi Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei ja kiitos vielä neuvoista, nyt kaikki toimii hyvin ja asennus siis onnistui...:) oon niin onnellinen... Tietääkö joku, että onko tuo päivityspaketti vain yhdelle koneelle? Mul ois nimittäin toinenkin kone, mihin voi päivittää tuon 8! Siinä paketissa ei nimittäin lue mitään...
     
  16. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Todennäköisesti se on vain yhdelle koneelle.
     
  17. Annesi

    Annesi Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok! Haen toisen paketin...se oli kuiteski niin halpa...
     
  18. Annesi

    Annesi Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo ilo olikin muuten ihan aiheellinen, mutta hukkas cd/dvd-aseman päivityksen yhteydessä! apua! Mikä ny neuvoksi?
     
  19. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Aika omituista. Onko DVD asemasn piuhat kunnossa ja avautuuko se?
     
  20. Annesi

    Annesi Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oli ihan kunnossa ennen päivitystä...koska käytin sitä pari päivää ennen sitä ja nyt yht'äkkiä hakusin taas alkaa laulaa karaokea, eikä löydä levyä,...ei edes asemaa
     

Jaa tämä sivu