1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

WD3200AAKS asennusongelma

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi eezeekimo 10.12.2009.

1. eezeekimo

eezeekimo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kävin kaupoilla ostamassa kovalevyn vanhan rinnalle koska alko tila loppumaan koneelta. Myyjä sanoi että mitään jumpperointeja tai muuta ei nykypäivänä tarvita ja näytin vielä laitekokoonpanoni tiedot ja hän totesi kovalevyn olevan yhteensopiva ja että se ei tarvi muutakaan kytkentöjä sen kun lyö kiinni ja se alkaa toimimaan.

Kytken kovalevyn kiinni koneeseen niin se herjaa käynnistettäessä "Hardware initiate failed, Please Check Device!!! The Bios does not be installed. Press to continue!".

Kävin liikkeessä eivätkä osanneet neuvoa muuta kuin vaihtamaan levyn uuteen. Ei auttanut.

Olen googletellut ja varsin tyhjentävää vastausta en ole löytänyt. Muutenkin tästä viasta löytyy aika nihkeästi netistä. Muutamia teorioita olen löytänyt, vanha Bios, liian pieni virtalähde, kovalevy pitää jumpperoida jne.

Emoni on ASUS K8V-x ja kytkentöjen pitäisi olla aivan oikein, uusi kovalevy on WD3200AAKS.

Osaan kyllä jotain koneella kikkailla mutta niin paljoa ei tietotaitoa löydy että osaisin tai uskaltaisin lähtemään kokeilemaan jotain summan mutikassa.

Vinkkejä mitenkä ton saa toimiin otetaan vastaan suurella kiitoksella.

2.  
  3. beget

beget Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Lähdetäänpä ihan alusta liikkeelle.
    - Onko kovalevy IDE vai SATA?
    - Onko koneessasi jo mitä laitteita kiinni näissä väylissä?
    - Oletko testannut laittaa toiseen SATA-porttiin/IDE-väylään?
    - Mitä osia koneessasi kaiken kaikkiaan on (virtalähteestä lähtien)?
    - Onko kovalevyä testattu toisessa koneessa?

4. eezeekimo

eezeekimo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    1. Uusi kovalevy on SATA, SATA on myös vanha kovalevy jonka rinnalle uuden tarkoitus tulla, olen koittanut "uuden kovalevyn kaapelilla ja virtajohdolla" vanhaa ja se toimii myös niillä jotenka niissä ei pitäisi olla vikaa.

2. Vanha kovalevy on toisessa SATA väylässä

3. Olen koittanut ristiin rastiin käyttäen hyväksi vanhaa kovalevyä, vian ei pitäisi olla portissa/piuhoissa

4.
    Emo: Asus k8v-x
    Verkko- & äänikortti: integroitu
    Prosu: Amd athlon 64 3200+
    Kovo (vanha): Barracuda 7200.7 120GB Sata/150
    Näytönohjain: Club 3d R9600 Pro 128Mb vga+dvi-i+tv
    Virtalähde: 400W
    Dvd: LG dvd +-dual layer 16x
    Korppuasema

5. Ei ole testattu mutta en jaksaisi uskoa että on kahta viallista kappaletta osunu mulle peräkkäin, myös googlella löysin tapauksia joissa vastaavassa ongelmassa henkilö on vaihtanu kovon uuteen mutta ei ole auttanut.

Toi kone on 5 vuotta vanha ja siihen ei oo tehty mitään päivityksiä ajureihin bios, via raid jne mutta veikkaanpa etten edes osaisi/uskaltaisi. Ja en viittisi lähteä kokeilemaan jollei vika todennäköisesti ole juurikin niissä.

Jaa tämä sivu