1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi 1TB ulkoinenkovalevy hankinassa!!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi TheOtttto 16.10.2011.

  1. TheOtttto

    TheOtttto Member

    Liittynyt:
    25.10.2009
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Morjesta!

    Minulla olisi tarvetta lisä muistille joten päätin hankkia uuden ulkoisenkovalevyn jotta samalla voin siirrellä leffoja ja muita tiedostoja ja katsella niitä kaverinkin luona tai läppärissä. Mutta minulla pääkäytössä on tälläinen lapstoresta tilattu itsekoottu tietokone jossa on samsungin 1tb sisäinen kovo, mutta siis nytten oisi ulkoiselle kovolle tarve joka olisi siinä 1TB-15TB kokoisessa luokassa ja siis leffoihin ja ja windowsin varmuuskopioon sekä muuhun turhaan tarkoitettu mahdollisimman hyvä kovoa etsinnässä ja budjekti saisi olla maks. 100€ ja itse olen katellut näitä tuotteita http://www.verkkokauppa.com/fi/product/7736/dbhjg & http://www.jimms.fi/tuoteinfo/HX-DTA10EB/A62?pid=1318778672200... Joten olisiko kumpikaan noista järkevä mieluiten usb3 koska koneessani on niitä paikkoja kaksi mutta mieluiten vielä sellainen mikä tukee kans sen että sen voi laittaa usb 2 paikalle koska läppärissäni sellaista ei ole :( Toivottavasti ymmärsitte minua ja saataisiin mahdollisimman nopeasti hyvä kovo tilaukseen... joko noista ehdotuksistani joku tai sitten joku teidän ehdottoma parempi hiljaisempi ja nopeampi kovo :) ja se hiljaisuuskin merkitsee jonkin verran sitten :)
     
  2.  
  3. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Suosittelen ostaan kovon ja sille kotelon erikseen. Noin tuhat kertaa helpompaa vs tapaus jossa ulkosen kovon kotelo hajoo ja sit pitäs ne kovalevyn tiedot saada talteen.
     
  4. Kevyt123

    Kevyt123 Regular member

    Liittynyt:
    13.06.2007
    Viestejä:
    233
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miten väkivaltaisesti olet sitä ulkoista kovalevyä käsittellyt kun siitä on se kotelo hajonnut?

    Minulla on tuommoinen ulkoinen kovalevy ja se on toiminut hyvin eikä sen kotelo ole hajonnut eli suosittelen ostamaan tuommoisen ulkoisen kovalevyn

    http://www.jimms.fi/tuoteinfo/HD-E1.5TU2-EU?pid=1318781521647
     
  5. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Kotelo hajalle fyysisesti ja kotelossa oleva piirilevy hajalle on kaks eri asiaa. Iteltäni hajos just kovalevykotelon piirilevystä jotain, onneks kovon saa siitä helposti ulos.
     
  6. Make_72

    Make_72 Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2007
    Viestejä:
    1,666
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    tuskin oli siitä kyse et kotelo olisi hajonnut vaan kotelossa oleva piiri.
    mutta en kuitenkaan tajua mitä järkeä niitä olisi erikseen ostaa,en ole kyllä törmänny viellä semmoseen koteloon mitä ei saisi avattua ja otettua sitä kovalevyä pois jos sen kotelon piiri särkyy.saattaahan olla et semmosiakin on mitkä on esim. liimattu kasaan,mut jos sen piiri on rikki niin kyllä senkin saa auki kun käyttää "vähän" väkivaltaa.
    ai niin,suosittelen tuota buffaloa ja USB 3.0 -liitäntä on alaspäin yhteen sopiva niinkuin tuon tuotekuvauksessa lukeekin.
     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2011
  7. Make_72

    Make_72 Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2007
    Viestejä:
    1,666
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    tuplat
     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2011
  8. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    No ainaki Maxtorilla oli tapana pistää pikku suojauksia. Ilman alkuperästä koteloo levystä näky vaan 128 gigaa. Kaikenlaista hauskaa saattaa tulla, ite en ottais riskiä. Jokanen tavallaan tietty.
     

Jaa tämä sivu