1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ulkoinen Buffalo 250Gb ongelma

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Jakeyx 25.09.2011.

  1. Jakeyx

    Jakeyx Member

    Liittynyt:
    25.09.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kolme vuotta vanha ulkoinen BUFFALO 250Gb kovalevyn USB liitin on kiinni läppärissä, kaapeli on kunnossa ja olen alustanut kovalevyn ja ajanut levyn eri diagnostiikkaohlejmien kanssa, mutta ongelma pysyy:
    Kun lataan levylle isompia tiedostoja, kuvia tai videota, levy hidastelee ja välillä pysähtyy kokonaan. Joskus odottelun jälkeen lähtee taas toimimaan, joskus vaan jämähtää eikä tapahdy mitään. Sama tapahtuu kun siirrän tietoa levyltä johonkiin toiseen kohteeseen. Aluksi toimi mainiosti mutta nyt muutaman kuukauden aikana kuvattu ongelma. Onko mitään tehtävissä?

    Kiitos tiedosta ja mahdollisista ratkaisuvinkeistä jo etukäteen!
     
  2.  
  3. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Tökkiikö se siitä riippumatta, oletko alustanut Buffalon NTFS- tai FAT32- tiedostomuotoon? Onko levysi kenties täysi? Jopa niinkin yksinkertainen syy saattaa olla mahdollinen, että joko USB-kaapelin pistukka tai PC:n naaras-USB on väljä. Eipä se hyppyvirta silloin etene. Ostin joitakin aikoja sitten Kansalais-Boksi -digiboxin ja siinä on kaksi USBia ja kumpainenkin edellä kuvaamallani tavalla horoja. On ollut pakko vähän käsitellä kaapelin pistukkaa.

    Terveisin: OlliJulle
     
  4. Jakeyx

    Jakeyx Member

    Liittynyt:
    25.09.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Kiitos hyvistä vinkeistä. Kovalevy on mulla digiboksissa (LA Digital) kiinni ja tallennan siihen ohjelmia TV:stä. Olen digiboksin ohjeista ymmärtänyt että vain FAT32 alustus on mahdollinen. Useita eri USB-kaapeleita olen myös kokeillut samoin kuin kiinnittää HD:n suoraan läppäriin tai sitten USB-jakajaan. Kaikissa ongelma on esiintynyt. Kokeilen nyt taas uudestaan.
     
  5. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Joo, samoin Kansalaisboxista voi tallentaa ainoastaan FAT32:lle. Oletko kokeillut tallentaa boxista muistitikulle, ja onko ongelma silloinkin sama? Jos on niin ei se Buffalo taida vielä olla kaputt.
     
  6. Jakeyx

    Jakeyx Member

    Liittynyt:
    25.09.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Jeps, olen kyllä kokeillut USB tikkua ja toista HD:täkin. Nytkin mulla on tavallinen 350 Gb Sata HD adapterin kautta kiinni digiboksissa ja toimii hyvin. Mutta näyttää siltä että tuossa Buffalon rohjakkeessa ei ole enää paljoakaan tehtävää, tiedä sitten onko siinä jokin laakerivika tms. Mutta kumma että ne diagnoosisoftat ei löydä siitä vikaa.

    Kiitokset tiedoista!
     
  7. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Buffalo taitaa kosahtaa, oireet aika tutun kuulloisia. Aikansa kaikella, myös mekaniikalla.
    Vaihtoehdot rajattuja jos kerran tikku toimii tallennuksille --> kovokauppaan.
    No pistä tarinaa kun tuttavalla samankaltainen ongelma. Uutta tallennusjuttua mutta
    ei enää samanmerkkistä. Kierrämme oppirahamme merkki kerrallaan...
     

Jaa tämä sivu