Haluaisin saada lisää hönkää koneeseen ja varmaanki pullonkaulana on tällä hetkellä suoritin. Kannattaako tuohon hommata parempaa suoritinta vai laittaa emo uusiks. Windows XP Home 32-bit SP3 AMD Athlon 64 X2 4400+ ASUS M2N 6 Gt Dual-Channel DDR2 Radeon HD 6850 Sapphire 500GB SAMSUNG HD502HJ Samsung Super-WriteMaster DVD Writer
Se vanha tuttu virsi. Tossa emossa saattaa toimii Phenom 2 prossut. Mitään takeita ei oo, joutusit kokeileen. Ellet haluu kokeilla, osta uus emo.
http://www.cpu-upgrade.com/mb-ASUS/M2N-E.html Tuon mukaan menee am3 -prossut eli vaikka Phenom II 960t:tä kehiin vaikket pääsisikään kokeilemaan onneasi lisäytimien aukaisussa. Bios versio pitää kuitenkin olla vähintään "5001" E: Ilmeisesti eri emo kyseessä. Eli älä välitä linkistä.
Hirveetä mutuilua... Katsomalla asuksen sivuilta kyseisen emolevyn prosessoritukilistaa, selviää ettei se tue AM2+ tai AM3 prosessoreita. DjZorlagin linkkaama emo ei ole edes sama kuin aloittajalla.
niinpä.. Emo on tämä Asus M2N http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2/M2N/#CPUS Ei tämä (jossa mm. phenom II prossut on listattuna) Asus M2N-E http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2/M2N/#CPUS Itse vaihtaisin emon jo jokatapauksessa.
Oho, tullut pikku moka googlatessa. Kiitos korjauksesta. Onkin eri versio kyseessä. Luultavasti ei siis toimi uudemmat prossut, mutta pikku mahdollisuudet saattaisi olla kuitenkin ainakin am2+ -prossuilla. Itse en kuitenkaan sellaista ostaisi vaan vaihtaisin suosiolla emoa. E: Myöhemmin m2n -emoille on tullut parempi prossutuki bios -päivitysten myötä, mutta näyttää siltä että juuri perus m2n -mallille ei ole tullut ainakaan asuksen sivujen mukaan tukea uusille prossuille. Joka tapauksessa selviää helpoimmalla kun ostat uudemman emon.
Mistä lähtien prossutukilistaus on kertonu toimiiko prossu vai ei? Lista kertoo prossut jotka emovalmistaja on testannu toimiviks. Tavallaan "lupaa" et ne toimii. En yhtään ihmettelis vaikka tossa emossa toimis Phenom 2. Uusi emo se helpoin ratkasu tosiaan.
^totta, yhdellä sivulla mainittiin ihan käyttäjäkokemuksesta että emolla oli toiminut jokin am2+ -prossu. Olisikohan ollut Phenom 9750? Itse en kuitenkaan laittaisi emolle prossua jota valmistaja ei ole listannut varmasti toimivaksi tai jota ei ole jotenkin muuten luotettavasti testattu toimivaksi.
Noinhan se menee. Phenom II tossa vois toimii. Prossukanta, muistit, prossuväylä kaikki sopii. BIOS on ongelma, sen takia valmistaja ei varmaan lupaakaan toimintaa.
Joo. Kyllä itekki ku oon kuuklaillu niin näyttäs uus emo olevan se varmin vaihtoehto. Antakaas joku vinkki mikä emo ja prossu ois tohon näyttikseen Sapphire radeon hd 6850 sopivat kaverit. Kiitoksia myös vastauksista
Budjetti? Am3+ -emo esim. 970 piirisarjalla, 4gb DDR3 1333Mhz muistia ja phenom 960t -prossu maksavat noin 230e.
eikö tuo sitte muka riitä? Serofi.fi löyty tällasia hintoja AMD PhenomII X4 960T 3.0GHz AM3 8.0MB Cache 95W BE 125,67€ ASRock 970 Extreme4 AM3+ ATX 101,23€ Cooler Master ELITE 335 MUSTA 53,60€ DDR3 8GB PC1600 CL9 KIT (2x4GB) G.Skill 48,34€ Xigmatek Loki SD963 775/1156/1366/AMD2/AM3/AM2+ 22,26€ Yhteensä: 351,10€ Nuo muistit tietysti vois vaihtaa 1333:siin. Tuo laatikko pitää melkein uusia nyt samalla