Eli perus päivitysketju. Nykyinen kokoonpano PII 555 M4A78 PRO 4 GB DDR 2 WD GP 500 GB Chieftec 600w R3 GTX 285 Ehdottakaa järkevänhintaista päivitystä. Kaikki osat voi pistää vaihtoon jos siltä tuntuu, löytyy ostajia kyllä. Tietokoneista tietämättömät voi mielellään pysyä kolossaan trollaamassa. Itsellä kävi mielessä lähinnä prossu ja SSD ensiksi. Mutta kertokaa vain mitä ajattelette koko paketista. Ps. en tarvitse koneenkasausta, ei riitä varmaan enää sormet tai varpaat laskemiseen montako on tullut kasattua. HUOM Saatte esittää toki tähän ketjuun jos teillä on hyvää prossua myynnissä, tai muita osia.
No enpä kehtaa jokasta osaa ruveta googleemaan. Voisi vertaillakin hintoja kun olisi kaikki samassa topikissa.
2500K prossu kannattas ottaa tällähetkellä CDONista hintaan 173,90€ (ilmanen postitus) edit: tilaaminen CDONista vaatii henkilötunnuksen joten alaikäiset eivät sieltä voi itse tilata. vertailuksi: jims 189€ SilentRig 187€ Emoksi varmaan riittää perus Asrockin Pro3:n joka kustantaa about 115€ + 8GB muistia karkeesti 54€ Näyttikseksi sitten vaikkapa GTX560TI Aftermarket jäähy prossulle sulla jo olikin. Asrockiin kun menee LGA775 ja LGA1156 yhteensopivat jäähyt. SilentRiG Jims PC-Store Jos tarttee: OCZ Agility 3 120GB +199€ Samsung Spinpoint F3 1TB +48,90€
Onpahan siinä kallista lerppurautaa, mutta vanhasta koneesta irtoaa pari satalappusta niin mikäs siinä Tili tulee 15. päivä, eli siihen asti on aikaa muutella settiä. EDIT: SSD olis kiva joo, 120 gigaa on liikaa mulle ainakin hintansa puolesta. 60-lätty olis sopiva kun siihen tulee lähinää OS ja selain + tärkeimmät. Steami tulee kuitenkin isolle harkolle peliensä kanssa niin isolle ei tarvetta.
kannattaa se 120 ssd ottaa. 60 ei riitä pitkällä juoksulla, vaikka asentaisit os ja yms. kokemusta on ^^ et ota se 120gt ssd heti suosiolla niin ei ala vituttaa
Kyllä se riittää koska winukka ei vie 50 gigaa. Ja nyt muuttui suunnitelmat, tarkoitus onkin päivittä vain näyttis ja prossu + ssd. Ehdotuksia?
Nykyisillä hinnoilla ottaisin 1055Tn vaikkakaan siitä ei vielä pelatessa hyödykkään. Kellotuskin sulta onnistuu joten sellasta vaan. Olisko 560 Ti riittävä? sit edullisin kolmossarjan SSD kylkeen ja taas puksuttaa eteenpäin. Prossua kannattais melkein kattoa suoraan muron myynti palstalta. Suurella todennäköisyydellä olis kulutkin selvillä valmiiksi. Ei tartteis pelata rulettia millaisen yksilön saa... edit: tarkasta prossujen hinnat. viimehetken tietoa ei ulkomuistista tule. nyt näppäilen viestiä puhelimella niin en jaksa mitään surffausta harrastaa kun vaikeaksi menee.
Perkele katoin eka että oli Ti. Huomasin saman eilen illalla. 1055T ostettu, sit näyttistä kattelemaan..
http://www.jimmspc.fi/tuote/ENGTX560-TI-DCII-TOP Valmiiksi ylikellotettu, Asuksen paremmalla jäähyllä. *edit* En oo varma saako tuon itseasiassa vielä ilmaiseksi toimituskuiluissa matkahuollon kautta. Muutama päivä sitten ainakin sai.
Miksi maksaisin 20e kellotuksesta kun osaan sen itse tehdä? http://www.jimmspc.fi/tuoteinfo/ENGTX560-TI-DCII/2DI/1GD5?pid=1313413746254 Ja 560Ti taitaa olla yliampuva omaan käyttöön. GTX 285 oli tehokas minulle, 460 taitaa olla samantehoinen?
Itse suosittelen näitä valmiiksikellotettuja, pysyypähän takuut vaikka onkin kellotettu. Ja joo, vaikka sanotaan ettei siitä kiinni jää niin ainakin tietää että saat vakaan yksilön. Kaikki ei välttämättä pysy vakaina, vaikka kellottaisit vakiosta TOP mallin kelloihin. Prosentti on häviävä, ja tottakai voi säästää sen 20e ja kellottaa itse. Tosiaan riippuu myös hinnasta, 30-40e lisähintaa 200mhz kellotuksesta ei ole enää fiksu. Mutta taasen en ymmärrä 460 sijoittamista. Vaikka kortti on ok, niin uskon että GTX560 Ti tähtää pidemmälle tulevaisuuteen. Hintaero ei ole niin suuri, että puhuttaisiin merkittävästä säästöstä. Oma valinta tietenkin, ei tämä tyrmätty täysin kuitenkaan ole: http://www.jimmspc.fi/tuote/ENGTX460DCTOP/2DI/1GD5/V2 Radeonin puolelta samaa hintaluokkaa about: http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=45773 Taitaa olla pykälän kovempi GTX460 verrattuna jos oikein muistan