Olen ostanut koneen osissa ja enää olen kovalevyjä vailla. Luin täältä jonkun mainitsevan RAID 5 konfiguraatiosta ja että siihen tarvitaan 3 kiintolevyä. Huolenaiheita on vielä: onko näissä kovalevyissä RAID 5 tuki vai pitääkö se tehdä software puolella? Miten windowsin asennus tapahtuu näihin, saati sitten itse RAID 5 tilan laittaminen (suoraan BIOSista?)? Koska muut koneen osat ovat sen verran nopeita ja minulla ei ole enempää varaa oikeastaan ostaa mitään kalliimpia kovalevyjä, jos kuitenkin pääsen halvemmalla. Kone siis tulee olemaan: Intel P5K emolevy Radeon 4890-näyttis 4x1GB Kingston 800MHz muistia Corsair HX650W poweri Nexus Clodius -kotelo 3x Hitachi 7K500 SATA-II 500GB kovalevyjä RAID 5 tilaan (tulossa, jos annatte luvan ) Lyhyempi kysymys: Toimiiko HITACHI 7K500 kovalevyissa RAID-5?
Kyllä. En suosittelis pistään RAID pakkaa pystyyn ellen tietäs tarkalleen mitä pitäis tehä. Minkä takia ees olisit sellasta laittamassa?
Jos on varaa ostaa nykyhinnoilla 3 kovalevyä, niin fiksumpaa ois hankkia yksi SSD levy sekä normikovo.