1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Phenom II 945 & mugen 2 kellotus

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi naukS 12.03.2011.

1. naukS

naukS Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä hommasin toissapäivänä tän 945:sen rinnalle mugen 2:n tarkotuksena kellottaa 3,6Ghz tienoille. Vakiokellot on 3,0Ghz ja vakiovoltit 1,308V. CnQ on pois päältä ja mugen 2 jauhaa 1400rpm.

Ensimmäinen asia joka on mielenpäällä on nuo lämmöt. Tällä hetkellä kellot siis n. 3400Mhz, fsb 227, multiplier x15, vakivoltit ja cpu-nb 2277Mhz. Pitäis olla vakaa primen mukaan. Idlessä lämmöt HWmonitorin mukaan 35c paikkeilla ja primellä 15min ajon jälkeen 47c. Onko teidän mielestä kohtuulliset lämmöt? En tästä kellotuksesta kauheesti vielä tiedä, mutta tuntuu imo vähäsen korkeilta varsinkin vakiovolteilla. Oon katellu netistä jotain mitä nyt on sattunu löytymään ja on samoilla lämmöillä jotkut tyypit ollu siellä 3600Mhz paikkeilla. Tahnat oon laittanu jo kerran uusiksi ja lämmöt laski n. 5 astetta idlessä.

Sitte toinen asia on se että en saa mötikkää vakaaksi korkeemmilla kelloilla:

3500Mhz(FSB 233, multiplier x15), voltit yms vakiot -> kaatuu primessä n. 10 min jälkeen.
    3500Mhz(FSB 233, multiplier x15), 1.4V, cpu-nb n. 2400Mhz -> kaatuu primessä n. 10 min jälkeen.

Lämmöt käyny korkeimmillaan muistaakseni 52c ja molemmissa tapauksissa idlelämmöt 38-41c. RAM on 2x2 Corsairin 1333Mhz. Yleensähän ilmeisesti tulee BSOD kun kellot on liian korkeella. Mulla ei oo tullu kertaakaan BSODia, vaan kone jäätyy ja se käy vähän tän näkösenä ennen ku käynnistyy uuestaan. Viivat on tosin vaakatasossa eikä värejä oo noin montaa eriä. Kellään apuja?

E: yksilö on C3, 95W
    E2: Okei, sain vakaaksi 3,5Ghz. Lämmöt idlessä 37c ja primellä 15min jälkeen 49c. Tahnat vaihtuu joku päivä jos niillä sais pari astetta alemmas. Eiköhän me näillä eväillä tästä jatketa, sori turhasta threadista. Ens kerralla täytyy tutkia nettiä vähän tarkemmin ennen tänne kirjottamista !

Viimeksi muokattu: 12.03.2011
  2.  
  3. stalacave

stalacave Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Mulla pyörii idlessä toi prossu siinä vajaa 50c.. mutta on vakiocuuleri. Päätin nyt lisätä vaikka tästä mitään hyötyä olekkaan.

Jaa tämä sivu