1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ATI Radeon 3200 HD & Sony Bravia 32

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi SerApathy 24.09.2011.

  1. SerApathy

    SerApathy Member

    Liittynyt:
    24.09.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys. Tästä nyt poksahtaa AD-neitsyyteni.

    Menneisyydessä AD on avustanut paljolti it-ongelmissani ilman, että olisi pitänyt liittyä ja kommentoida tai kysyä jatkoa, mutta nyt tuli sellainen ongelma, ettei jo olemassa olevat langat olleet avuksi.

    Ongelmani piilee siis ketjun otsikon mukaisessa kombinaatiossa. Ostin hiljattain semikäytetyn koneen kohtuuhintaan. Koneen varusteluun kuului mainitsemani HD-näytönohjain ja olin innoissani, että HDMI-portti koneessa JEE!!
    Eilen kuitenkin kun olin viimein hankkinut HDMI-johdon koneen ja 32" Sony Bravia-tv:ni välille, kone (liitetty porttiin HMDI2) ei jostain syystä lähetä signaalia näyttöön, ainakaan sen jälkeen kun olen kääntänyt kuvalähteen XBox 360 Elite S:n (asetettu HDMI1-porttiin televisiossa) "kanavalle".

    Johtuuko tämä kenties television sisäisen softan (jota ymmärtääkseni voi päivittää netin välityksellä...? ) vajanaisuudesta vai mistä? Miten korjaan asian?
     
  2.  
  3. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Radeonilla on oikeat ajurit? Tuleeko koneesta signaali muuhun näyttöön? Tuo 3200:han on integroitu, oletko varma ettei koneessa ole lisäksi erillistä? ;)
     
  4. SerApathy

    SerApathy Member

    Liittynyt:
    24.09.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen. Tarkistin asian toki oston yhteydessä, että onko siinä muita kuin integroitu ja ATIn oma Catalyst Control Center väittää, että näytönohjaimen ajurit ovat uusimmat.
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Tunnistaako se Catalyst Control Center sen television, kun se on liitetty kiinni?
     
  6. SerApathy

    SerApathy Member

    Liittynyt:
    24.09.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä tunnistaa. En oikein ymmärrä itse, mistä voisi johtua. Pitäisikö lykätä verkkojohto kiinni televisioon ja katsoa, jos vaikka päivittäisi jotain?

    Edit: Vanhalla kunnon VGA-piuhalla toimii, kuten voisi odottaa ja uutta havaintoa tehty: HMDI1:stä kääntäessä "kanavaa" taas tuohon HMDI2:een, kuva ei tule näkyviin, mutta jos käännän digivirittimeltä pc:n "kanavalle", ei ole ongelmia. Olisiko niin, ettei tuo Sony Braviani jostain syystä osaa lukea pc:n HDMI-signaalia mikäli käännän kuvan toisesta HDMI-lähteestä?
     
    Viimeksi muokattu: 24.09.2011

Jaa tämä sivu