Olisin kiinnostunut kellottamaan kyseistä prosessioria. Se on nyt kellotettu 2,4ghz @ 3,0ghz. Kuulin ettei se riitä yksinään että täytyy jotain North bridgee myös kellottaa tai nostaa jännitettä. Kertokaa minulle mitä muuta pitää tehä, kun nostaa sitä prosessorin kellotuksia.
Northbridge kellottuu sitä myötä kun nostat sitä FSB:tä. Kun laitat kelloja menet aina välillä BIOSsiin ja rasitat prossua ja jos ei kestä vakaana niin lisäät pykälän pari prossun ja NB:n voltteja.
Nii ku FSB:tä nostan se on jossain 328. Misä NB voltteja oikein voi nostaa? Vai riittääkö se että nostaa vaa tota fsb?
No jos ei kestä vakaana rasituksessa niin sitten kannattaa kokeilla myös NB voltteja lisätä. Paljos se FSB on tuossa vakiona. Ne NB voltit löytyy sieltä BIOSsista joko NB tai MCH Voltage nimellä.
Eli se on nyt 3,0ghz (330) Laitoin fgb voltteihin 1.200v ja NB 1.2v. Pitäiskö antaa lisää volttei? 1,2v on pienin automaattisen jälkeen.
Kauanko tää jatkaa tätä? tää teki jotain 8 testiä ja alotti uusiks jollai 8k lenght ja lämmöt on 85-90 prossus?
jos noi lämmot on luotettavat niin ostappa uutta jäähyä.~70 ois suotava max lämpö prossulle. Paljokohan ois lämmöt intel burnil? itel oli ainaki 5-10 enemmän mitä primellä.
Minulla oli joskus kellotettu tuo emo ja prossu 2.4GHz@3.6GHz. Prossujäähy oli Scythe Ninja Plus. Muisti oli 800MHz 4-4-4-12. Asetukset oli seuraavat. CPU Frequency - 266 > 400 CPU VCore Voltage - Auto > 1.4
Siis ei pelatessa lämmöt menny ees 70 tai 75. Testin aikana vain 85-90 tienoilla veteli... Siis kannattaako noita voltteja nostaa kuinka paljon kun tuota Frequency olen nostanut tyyliin 260 -> 300? Vai kannattaako pitää autossa vai nostaa vaikka molemmat 1.2v vai 1.4v?
Lisäys: FSB termination voltage 1.2v NB voltage 1.25 Frequence: 330 -> 2.97GHz Pitäisikö nostaa jännitteitä 1.4v et saan jotain hyötyä kellottamisesta?
mitä enemmän volttia=ruokaa sitä enemmän kelloja, näin yleensä. mutta voi sanoo emolevy ja rossu puff. mikä tuuletin sulla on?