1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Asus P4C800:n ja Radeon HD 3450:n Yhteensopivuus

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Perkki 26.07.2010.

  1. Perkki

    Perkki Member

    Liittynyt:
    01.07.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen etsinyt tältä sivustolta tietoa ongelmaani kyseisen emolevyn ja näytönohjaimen muistityyppien ja "väylätaajuuksien" yhteensopivuudesta, mutta en ole löytänyt kattavaa selitystä joten rohkenen avata uuden ketjun tätä varten.

    kysyisin nyt sellaista neuvoa arvon forumisteiltä, että mikä on Asus P4C800 emoon yhteensopiva ja hinta-laatusuhteeltaan paras alle 60€:n AGP-liitäntäinen näytönohjain?

    Olen katsellut pääasiassa Radeon HD3450:aa jonka muistityyppi on DDR2, kun emoni muistityyppi on pelkkä DDR. Olen ymmärtänyt, että nuo muistityypit sopivat toisiinsa vaikka ovatkin merkinnältään eri (DDR2 muistia omaavan näyttiksen tuoteselosteessa lukee monesti "Memory Clock: 500 MHz (1000 DDR"). Pitääkö paikkansa?

    Väylätaajuuksien ja sun muiden korkeampaa tietoisuutta tarvitsevien seikkojen osalta olisin kiitollinen pelkistetystä "ei sovi/sopii" tyylisestä vastauksesta.

    * * *

    (edit: linkin korjaaminen)

    jostain syystä oikea ja toimiva linkki url-jutuksi laitettuna vie jonnekin aivan muualle jtoen laitan sitten tähän alas:

    http://www.dealtime.com/xPF-Asustek-P4C800-E-Deluxe
    http://www.gpureview.com/Radeon-HD-3450-AGP-card-582.html
     
    Viimeksi muokattu: 26.07.2010
  2.  
  3. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Halusit pelkistetyn vastauksen, tässä tulee.

    Näyttiksen muistin tyypillä ei oo mitään yhteyttä emon muistien tyyppiin.

    Riittää kuhan näyttis sopii emon liitäntään. Tän voi ihan helposti huomata ku kattelee konepaketteja. GDDR5 muistia et paljo emoilta löydä.

    AGP-väyläsiä näyttiksiä ei paljoo ole nykysin. Kyl ton näyttiksen pitäs tossa emossa toimii.
     
  4. Perkki

    Perkki Member

    Liittynyt:
    01.07.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo oli minulle oleellinen tieto, kiitos.
     

Jaa tämä sivu