1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AMD Athlon 64 X2 5200+ lämmöt korkealla

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi muumitalo 23.04.2010.

1. muumitalo

muumitalo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli kyseinen prosessori käy rasituksessa todella kuumana, pahimmillaan 120 astetta. Varsinkin pelatessa lämmöt nousevat sataan asteeseen ja kone sammuttaa itse itsensä. Idlenä lämmöt pysyvät nätisti kuitenkin noin 30-50 asteen tuntumassa. Kotelon olen avannut ja puhdistanut tuulettimen sekä siilen hahlot pölystä, sekä tarkastanut myös että tuuletin pyörii. Liitännätkin olen tarkastanut. Vaihdoin myös käyttöjärjestelmän Vistasta seiskaan, jolloin lämpötila idlestä tippui muutaman asteen, mutta rasituslämmöissä ei tapahtunut minkäänlaista muutosta. Ongelma ilmaantui muutama kuukausi sen jälkeen kun vaihdoin näytönohjaimen (Radeon 4770). Voiko liian pieni virtalähde olla syy ongelmaan? Tällä hetkellä käytössä on joku 350 wattinen Fujitsu Siemens pakettikoneen oma virtalähde.

2.  
  3. Ransester

Ransester Active member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Millä tarkkailet lämpöjä, tuntuu epätodelliselta että 120 astettakin voisi olla. Katsoppas BIOSista mihin shutdown-lämpötila on asetettu, jos tuosta pakettiruoskan Biosista semmoista edes löytyy.

4. muumitalo

muumitalo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Coretempillä tarkkailen lämpötilaa, ja BIOS:sta tuo shutdown-lämpötilan asetus on disabloitu. Ainii ja olen myös huomannut että kun koneen käynnistää, BIOS ei näytä jostain kumman syystä alle 40 asteen lämpötilaa, mutta coretemp näyttää. Voisiko anturit olla paskana?

Jaa tämä sivu