Terve. Netistä olen jo pitkään etsiskelly, miten ko. prossua voisi kellottaa, mutta ei mitään oikein tahdo löytyä. Voisiko joku kertoa miten tämä onnistuu Tavoitteena olisi sieltä vakio 2,6MHz > 3,0MHz
Kellotus tehdään BIOS:sta FSB:tä tai kerrointa nostamalla. On suositeltavaa ostaa aftermarket jäähy, kun ei nuo AMD:n vakio jäähyt kellotukseen sovellu. Äläkä ikinä kopio kenenkään muun arvoja, kaikki prosessorit ovat yksilöllisiä. Tarkista aina kellotuksen jälkeen tietokoneen vakaus, vaikka prime:llä ja tarkkaile prossun lämpöjä hwmonitor:illa.
Paljoa en ole kellotellut (Varsinkaan BIOSista), joten saisiko hiukan tarkemmat ohjeet. Luin. Auttoi kyllä
No, jos kyseessä on pakettikone, niin unohda kellotus samantie. Pakettikoneissa on kellotus ominaisuudet lukittuna BIOS:issa.
Harmi, mutta ei sitten voi mitään. Puolenvuoden sisällä on uuden koneen kasaus edessä, joten on vain pärjättävä näillä nopeuksilla.
muutaman harvan pakettikoneen olen nähny jossa olis fsb säätö mahollista mutta siihen se jääkin, ja 2.4Ghz - 3Ghz et kovin suurta eroa huomaisi. kannattaa käydä biossista katsastamasta onko mahdollista.
Perhana mitä potaskaa, muka lukittuna biosissa....aukeaa kun tietää mitä näppäimia painaa...fsb menee 230 Mhz
Oletko nuy ihan varma, että pustyt kellottamaan, eli ihan itse säätämään haluamasi kellot ja voltit, vai nouseeko kellot napin painalluksella itsestään tiettyyn pisteeseen, kuten fsp nousee vakiosta 200MHz->230MHz? Oli minunkin vanhassa pakettikoneessa mahdollissu BIOS:ssa nostaa kelloja 1.4GHz->1,55GHz, mutta en tota kellottamiseksi kutsuisi ja sitä se ei taida ollakkaan.
Turhan päiväinen päteminen ei palvele ketään. Jos pakettikoneen emolla on niin helppoa kellottaa, niin kerro miten, älä vain väitä sen olevan helppoa.
Tuli aikas hiljasta Itse yritin myös kellottaa hp:n tuhnua pakettikonetta, vaihtettuani siihen prossun (AMD Athlon 64 4200+) vanhan tilalle (vanha prossu oli joku lutku Semproni).. Kun olin säätänyt ja tapellut koneen kanssa pääsin bios:iin ja menin Advanced kohtaan niin yllätys yllätys... Ei sieltä löytynyt muuta kuin vähän tietoa koneesta ja jotain muuta sontaa... Eli ei kellotusmahdollisuuksia... :S Nwm... Ahtloni hakkaa sen Sempronin mennentullen vaikka ei pääsisi kellottamaan = Pakettikoneita ei voi kellottaa, niihin laitetaan lukitukset jo tehtaalla...
Me molemmat varmaan ajettiin takaa samaa asiaa Jos haluaa välttämättä kellottamaan niin päivittää bioksen, pitäisi tepsiä..
Samaa asiaa juu. Tarkotin et se ns kellotyslukitus on BIOS-puolella. En olis ihan varma et pakettikoneisiin saa BIOS päivityksii joilla pystyy kellottaan. Enkä alkais laittaa normilankun BIOS hässäkkää merkkimasiinaan,