1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

acer aspire 5520 ei toimi!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jansqu 16.01.2011.

  1. jansqu

    jansqu Regular member

    Liittynyt:
    19.02.2006
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kakkoskoneena oleva acerin 5520 läppäri meni pimeäksi. Itse epäilen näytönohjaimen pettämistä mutta kun huonosti tunnen kannettavien sielunelämää rupesin foorumeilta ohjeita kyselemään? kyseisessä koneessa on nvidia 8400m g 128mb näytönohjain. Näin tapahtui. konetta käytettiin edellisenä iltana normaalisti ja kun aamulla konetta ruvettiin käynnistelemään kone ääntää ikään kuin käynnistyisi, muttei näyttöön tule mitään. Aukaisin takapaneelin ja imuroisin pölyt pois yritin etsiä erillistä näytönohjainta mutta löysin vain noin 3cm x 3cm piirin jossa luki nvidia joka oli kiinni emossa prosessorin vieressä, ilmeisestikään sitä ei voi vaihtaa kotikonstein vai onko jollakulla tietoa näistä, kannettavat kun ovat mulle aika utopiaa? Parilta kaverilta kyselin vinkkejä ja seuraavat temput on nyt tehty:

    Käynnistin koneen ja valottelin lampulla eri kulmista näyttöä josko valaistus olisi mennyt rikki. en saanut kuvaa näkymään.

    Otin akun pois annoin olla puoli tuntia jonka jälkeen yhdistin virtajohdon ja kokeilin käynnistää, kone tuntuu lähtevän käyntiin näyttöön ei tule mitään.

    kytkin kannettavasta vga kaapelin pöytäkoneen näyttöön, käynnistin kannettavan. Näyttöön ei tule mitään.

    googlettelin ongelmaa luin postauksia... Meinasin työntää koneen uuniin 300 kaks tuntia josko liitokset siitä paraneis... Uskalsin paistaa makkarat uunissa konetta enkä osia uskaltanut uuniin laittaa kun en tiedä mitä pitäisi lämmittää.

    Jotenkin mulla oli semmonen mielikuva että koneesssa on erillinen näytönohjain muttei näin vissiin olekkaan vai onko.

    Jeesatkaa kiitos... ei olis jut nyt varaa ostaa uutta kannettavaa... Ja tartteisin konetta opiskellessa.
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2011
  2.  
  3. Muff77

    Muff77 Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2010
    Viestejä:
    1,942
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kuumeniko sulla käytössä kovastikin kannettava? pelasitko pelejä, teit jotain raskasta koneella?
    Mulla suli joskus kannettavasta olikse näyttis vaiko emolevyn osa, kun cod 4 hakkasin sillä. Noi kannettavat on kovia kuumenemaan. Sama juttu oli mulla, näyttö pimeenä eikä mitään tapahdu. Nurkassa lojunut 1,5v kun korjaukseen ei olla viety... Muuta en osaa oikeen sanoa.
    Takuuta jäaljellä?
     
  4. jansqu

    jansqu Regular member

    Liittynyt:
    19.02.2006
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei sillä sillai mitää isoja ole tehty, emäntä pelaillu facebookin pelejä ja kattonu videoita uutuubista. Minä oon käyttäny lähinnä tekstinkäsittelyyn. Tais emäntä joskus kyllä mainita että lämpenee tämä kone... Takuuta ei enää jäljellä.
     
  5. jansqu

    jansqu Regular member

    Liittynyt:
    19.02.2006
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hieman purin kannettavaa lisää ja googlen kuvahaulla katselin minkänäköinen kannettavan näyttis on. ja jopas jotakin sieltähän se löyty ilmeisesti näytönohjain siilin alta piilosta. tuon näköinen on http://www.huuto.net/kohteet/kannettavan-naytonohjain-geforce-8600-m-gs-512mb-ei-hv/157101289

    aattelin uunittaa vanhaa näyttistä pikkasen ihan kokeilu mielessä vaan. jostakin sitten touhuan uuden jospa sillä ongelma sitten ratkeaa.

    ---> UUNIA KOKEILTU EI TOIVOTTUA VAIKUTUSTA...
     
    Viimeksi muokattu: 17.01.2011

Jaa tämä sivu