1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ZTE Blade akku ongelmo

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Mibbe 20.08.2011.

  1. Mibbe

    Mibbe Member

    Liittynyt:
    20.08.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro!

    Elikkä noin viikko sitten alkoi puhelimen akku temppuilemaan.
    Puhelin ei lataa täyteen vaikka on koko yön latauksessa, noin 44% ja 57% jää jumiin ihan sattumalta. Kun irrotan laturista, tunti niin akku on taas tyhjä. Olen yrittänyt 'kalibrointia' mutta suurin osa ohjeista käskee lataamaan täyteen, irrottamaan ja sammuttamaan, lataamaan uudestaan, irrottamaaan akun ja lataamaan vielä kerran. En usko että edes pystyn oikeaoppisesti kalibroimaan koska akku ei tosiaan edes mene täyteen. Saan akun ladattua puoleen väliin vain kun se on tyhjä, ja lataan sen kun se on poissa päältä. Pistäessä päälle yön yli latauksessa olleen puhelimen, on se jälleen 44% tai 57%. Puhelin päällä se ei näköjään lataa ollenkaan. Tein tehdaspalautuksen, ei vaikutusta. Minulla on orkkis zte laturi. Vaihdoin akunkin uuteen eilen, sen kuluttua tyhjäksi ei sekään enää ladannut itseään normaalisti. Onko kellään viisaammalla neuvoa?
     
  2.  
  3. hippi97

    hippi97 Member

    Liittynyt:
    09.06.2010
    Viestejä:
    94
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos takuuta. Vie huoltoon :D
     
  4. Mibbe

    Mibbe Member

    Liittynyt:
    20.08.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    sepä se kun ei ole :(
     
  5. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Ettei olis laturissa häikkää, kun kerran ei edes uutta akkua lataa kunnolla. Ehdotan uuden hankkimista.
     
  6. jaripepe

    jaripepe Regular member

    Liittynyt:
    04.03.2006
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletko kokeillut ladata tietokoneen USB-portin kautta? Lataako se silloinkin vain puolet? Jos näin on, vika ei ole laturissa vaan jossain muualla. Jos taas tietokoneen kautta lataa täyteen, laturi on sökö.
     
  7. johku12

    johku12 Regular member

    Liittynyt:
    02.03.2011
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tähän voi auttaa myös batterystats tiedoston poistaminen luurin muistista
     
  8. spuge666

    spuge666 Member

    Liittynyt:
    31.08.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11


    Sama vika mulla. Käytin takuuhuollossa: Vaihtoivat akun ja päivittivät softan. Ei auttanut. Seuraavaksi laturi huoltoon: Sain uuden laturin, mutta ei auttanut. Välillä hyvällä tsägällä lataa täyteen, mutta tavallisesti lataus pysyy sillä tasolla millä se on ku lykkään kiinni seinään. Vika siis itse luurissa. Huomenna varmaan pitäis taas yrittää ehtiä sinne liikkeeseen käymään...
     
    Viimeksi muokattu: 31.08.2011
  9. snnt

    snnt Member

    Liittynyt:
    01.09.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla oli juuri äsken samanlaista ongelmaa. Usb-lataus ei toiminut: latasi pari prosenttia ja jäi siihen. Verkkovirrassakin temppuili, ei näyttänyt oikein latautuvan. Sammutin ja käytin akkua irti. Käynnistin uudelleen niin prosentit oli hypänny kymmenellä ylöspäin. Selailin vähän valikoita jne, ja huomasin että yhtäkkiä oltiin tultu lähes 20 prossaa alaspäin! Sen jälkeen käynnistin uudestaan, oli hypännyt vajaalla kymmenellä prossalla taas ylöspäin, ja sitten alkoi lataamaan normaalisti ja latasi täyteen.

    Mitenkäs ne battery statsit pyyhitään?
    Latailin USB:ssä sekä jollain nokian piuhalla että bladen omalla, mutta eikös nuo usb-piuhat ole ihan samanlaisia aina, ei siinä "virran" siirrossa pitäisi olla mitään erilaista kun usb:stä on kyse, vai kuinka?

    Toivottavasti ei temppuile uudestaan, mutta vähän on pelko persiissä...

    edit: niin mulla on siis rootattu laite jossa android 2.2 ja swedish spring rls5.
     
    Viimeksi muokattu: 01.09.2011
  10. remix

    remix Member

    Liittynyt:
    16.12.2002
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ainakin Clockworkmodin Recoveryssä, advanced-valikossa, onnistuu.
     
  11. keijjoo

    keijjoo Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    myös Battery Calibration nimisellä softalla tuon pystyy pyyhkimään.Löytyy marketista.
     
  12. johku12

    johku12 Regular member

    Liittynyt:
    02.03.2011
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mutta tässä tapauksessa tuskin vaikuttaisi sittenkään olevan kyse tuon batterystats tiedoston ongelmasta jos softan uudelleen sisäänajaminen huollossa ei auta asiaan. Kuullostaisi joltain kontaktihäiriöltä/ laitevialta
     
  13. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    MunZTE Babe toimi mokkulana hyvin mutta soneran soppari meni umpeen niin sain uuden Huavein jka toimii niin ostin saunalahden prepaid kortin tuohon roskaan ja ei sim korttia ra ärrältä ei saanut uutta vaan piti mennä huoltoon jossa kolmannen kortin saivat toimimaam ja senkin pitää olla ihan vasemmassa laidassa.Huoltomies jo hermostu ja sähläs jotain että SD kortin kiinnikkeet hajos ja usei ei SD korttia. Vein Gigantiin huoltoon ja sain tekstarin että kestää noin 2 vko että saan puhelimen takaisin ja kartan takia hyvät sienipaikat yms sitä käytin. Nut saan sen ku meri on jäässä. Mies jolla 4 GPS:ää mutta yksi on autossa eikä tunne saaristoa yksi on veneessä kiinni ja Nokian 2700 ei tunne kuin saarten reunat. Viimeinen osto Gigantista ja viimeinen Android puhelin.
     
  14. VarMi

    VarMi Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    140
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miksei ole takuuta? Laitteessa on kuitenkin 24kk takuu ja tuli myyntiin vajaa vuosi sitten. Avattu? uitettu? muuten vaan?
     
  15. Pikkis123

    Pikkis123 Regular member

    Liittynyt:
    06.11.2011
    Viestejä:
    148
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos sulla on live-taustakuva, niin kannaattaa laittaa pois. Mulla oli sama ongelma ja hoitu, ku laitoin live-taustakuvan normaaliks taustakuvaks. Jos ei oo valmiina mitään hyvii taustakuvii, niin lataa vaikka WallpapersHD ohjelma Android Marketista.
     
  16. jussi25

    jussi25 Member

    Liittynyt:
    22.01.2012
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kun mä kytken usb tietokoneeseen niin kännykän akkulataa mutta kun pitäisi saada se sillee että se ei veis sitä akkua tietokoneesta.
     
  17. jussi25

    jussi25 Member

    Liittynyt:
    22.01.2012
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kun mä kytken usb tietokoneeseen niin kännykän akkulataa mutta kun pitäisi saada se sillee että se ei veis sitä akkua tietokoneesta.
     
  18. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Pidät sen läppärin latauksessa samaan aikaan.
     

Jaa tämä sivu