1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ylen kanavat ja kaapeliverkko?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi hemuz 11.06.2007.

  1. hemuz

    hemuz Member

    Liittynyt:
    30.03.2006
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    onko kelläään tietoa miksi ylenkanavien katsottavassu on 0 kaapeliverkon digiboxissa tai en tiedä johtuuko se mistään tai mistä johtuukaan mutta kun ei ylenkanavat näy mulla on käytössä topfieldin TF 5100 PVR C
    jola ylen kanavat vaa nei oo mitenkään päin katottaviea mutta kikki muut näkyy hyvin.
    soitin kaapeli tv yhtiöön ja keskustelin asiasta eikä ne osaanneet sanoo juut eikä jaata.
     
  2.  
  3. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Siis täh?!?!?
     
  4. hemuz

    hemuz Member

    Liittynyt:
    30.03.2006
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    nii
    kun katson digiboxin kautta tv:tä kaikki muut kanavat näkyvät loistavasti paitsi eivät ylen kanavat... ne ovat ihan mahdottomia katsottavaa kuva on mustaa tai värikästä viivaa täynnä ja ääni paukahtelee koko ajan... mutta jos katson jotain muuta kuin ylen kanavia niin kuva ja ääni ovat tosi hyviä niinkuin pitääkin...

    no niin olen sitten soittanut kaapeli operaattorille tai mikä se nyt onkaan joka vastaa tv jutuista... siis elisa ja kysynyt että mikä on vikana ja miten sen saa korjattua olen kokeillut kaikki niksit ja naksit mitä on sanottu että kannattaa kokeilla mutta tuloksetta...
    ja sitten minulle on sanottu että vika on piuhoissa... minusta sen pitäisi vaikuttaa kaikkiin kanaviin jos vika on piuhoissa mutta en ole varma.
    joten onko kellään muulla saman laista ongelmaa ja jos on niin mikä ratkaisuksi... päivittäminenkään ei auttanut nimittäin.
     
  5. SJK

    SJK Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2004
    Viestejä:
    205
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla oli samanlainen ongelma Kansalaisboksi kaapelin kanssa. Ongelma ratkesi vaihtamalla antennijohto laadukkaampaan.
     
  6. hemuz

    hemuz Member

    Liittynyt:
    30.03.2006
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    no minkäpä kokeilen tätä
     
  7. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Kyllä vika voi todellakin olla piuhoissa, tai jos sulla on esim. jakaja, joka jakaa signaalin kahtia vaikkapa boksille ja modeemille.

    Itselläni oli niin päin että yle näkyi, mutta ei muut. Vika oli sitten juuri tuossa huonolaatuisessa jakajassa. Ostin sitten kunnollisen jakajan siihen, ja nyt näkyy kaikki moitteetta.
     
    Viimeksi muokattu: 14.06.2007
  8. hemuz

    hemuz Member

    Liittynyt:
    30.03.2006
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    noh minäpä uusin johdot jos ne vaikkarupeis toimimaan...
    tuntuuse vaan niih hölmöltä että miten vaan ylen kanavat ei näy...
     
  9. petetete

    petetete Member

    Liittynyt:
    16.01.2006
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yksi vaihtoehto on myöskin se, että taloverkossa on jokin katkos, joka vaimentaa alataajuuksia,koska YLEN kanavat toimivat alimmilla taajuuksilla.

    Mutta todennäköisin syy tosiaan on antennijohto tai t-kappale.
    T-kappaleen tulee muuten olla kokonaan metallinen, sellaisen muovisen voit heittää roskiin.

    T:kaapelitv-asentaja ;)
     
  10. hemuz

    hemuz Member

    Liittynyt:
    30.03.2006
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Semmonen metallinen T-kappale mulla onkin... Vaihdatin uudet johdot mutta ei sekään auttanut...
     
  11. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Mikäli johtojen ja t-kappaleen vaihdon jälkeen vika ei korjaantunut, eikä kyseessä ole katkos, on syytä epäillä että talosi kaapeliverkossa on jotakin häikkää. Otappa yhteyttä vaikkapa isännöitsijään (oletan että kyseessä kerros-, tai rivitalo) ja tiedustele onko talosi täysin digivalmis.

    Esimerkiksi talossa jossa minä asun on esiintynyt samanlaista ongelmaa. Homma kuulemma korjaantuu tulevan kaapeliremontin myötä.

     
    Viimeksi muokattu: 19.06.2007
  12. hemuz

    hemuz Member

    Liittynyt:
    30.03.2006
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    asun kerrostalossa ja ei täällä todellakaan ole edes puolella ihimisistä digiboxeja...
    mutta minäpä otan yhteyttä isännöitsijään..
     

Jaa tämä sivu