1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Xperia S vs. Lumia 800

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi odonie 03.06.2012.

  1. odonie

    odonie Member

    Liittynyt:
    22.11.2008
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve.


    Nyt olisi uuden luurin hankkiminen edessä, ja olenkin saanut jo ehdokkaat höylättyä näihin kahteen: Sony Xperia S ja Nokia Lumia 800.

    Itse olen Androidia käyttänyt nyt parisen vuotta ja olen ollut siihen varsin tyytyväinen. Viime aikoina uusien käyttisten roottaukseen ja muuhun paneutuneena on myös avautunut uusia "ovia" puhelimen muokkaamiseen jokaista nippeliä myöten omanlaisekseen.

    Nyt kuitenkin Windows-puhelimet ja eritoten Nokian Lumiat ovat painelleet markkinoille. Itse en ole vielä päässyt kokemaan tuota ilmeisen hienoa UI:ta.

    Onko näissä kahdessa ehdokkaassa joitakin selviä eroja? Hintaeroa on noin 30€. Siihen hintaan Xperialla on tarjota tuplaydinsuoritinta ja puolisen gigahertziä lisää kellotaajuutta, isompaa sisäistä tallennustilaa, suurempaa ja tarkempaa ruutua ja enemmän megapikseleitä kamerassa kuin Lumiassa. Pidän tuota nopeampaa suorinta tärkeänä asiana sillä haluna puhelimeni toimivan nopeasti. Lisätallennustila ei myöskään ole pahitteeksi, tosin tuo Lumian 16gb taitaa kattaa omat tarpeeni melko hyvin. Kameran megapikselit nyt ovat melkein yhdentekeviä, aivan N8:n superkameran tasolle ei nämä nykyvehkeetkään taida yltää? No, ei tällä mitään ammattikuvausta ollakaan tekemässä.

    Xperiasta en ole pahaa sanaa lukenut. Jotkut valittavat naarmuuntuvaa näyttöpinnoitetta, mutta se on ilmeisesti irroitettavissa ja korvattavissa vähemmän naarmuuntuvalla? Vain microsimiä tukeva laite tuottaa myös pienen lisämutkan ostosreissulle lähimpään liittymän liikeeseen hakemaan kyseistä sim-korttia. Lumian käyttistä tottakai kehutaan intuitiiviseksi mutta ilmeiseti siinä on kuitenkin jotain pikkuvikoja?

    Onko teillä heittää tähän jotain mielipidettä? Otan mielelläni vastaan myös muita saman hintaluokan laitteita, jos olen sattunut missaamaan joitakin. Pitää vielä tässä joku päivä mennä alan liikkeeseen ottamaan näppituntumaa näihin laitteisiin ja erityisesti Lumian käyttikseen.
     
  2.  
  3. pasi123

    pasi123 Member

    Liittynyt:
    07.02.2012
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ehdotan sony:a. ei ole kylläkään kokemusta mutta windows phone 7 on täynnä bugeja.
    Nokia lumia 800 ei ole nokian tekemä, taino kuoret on -.-
    "kehuja" nokia lumiasta
    Mun mieletä nokia on muuten paras puhelin valmistaja mutta lumiat onneksi ei ole nokian tekemiä mutta olisi parempi jos nokian logon kohdalla lukis esim lumia, koska ne pilaa nokian maineen (taino nokia itse)
     
    Viimeksi muokattu: 05.06.2012
  4. odonie

    odonie Member

    Liittynyt:
    22.11.2008
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tulipa sitten ostettua kuitenkin Windows, nimittäin omaan makuuni sopivamman kokoisemmalla ruudulla varustettu HTC Trophy. Todella sukkela ja helppokäyttöinen tämä WP tosiaan on, ei ollenkaan droidimaista tahmeutta. Rapsuja voisi tosin ehkä antaa Play Storea suppeammasta sovellusvalikoimasta.
    Suosittelen siis hiplailemaan niitä laitteita kaupassa ennen ostoa, sillä voi olla radikaalikin vaikutus ostopäätökseen ;-)
     

Jaa tämä sivu