1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Wlan routerista langaton vastaanotin

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi koopalola 20.03.2015.

  1. koopalola

    koopalola Newbie

    Liittynyt:
    20.03.2015
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hei,

    Minulla on kotonani mokkula ja tarvisin langallisen yhteyden TV:tä varten ja siihen tarkoitukseen minulla on WLAN router (Belkin). Kysymykseni kuuluukin: Kuinka saan routerin toimimaan "takaperin" eli nappaamaan langattoman mokkula-yhteyden internet-hiukkaset ja siirtämään ne langallista yhteyttä pitkin TV:seeni? Luulisin että tämän pitäisi onnistua, mutta en tosiaan tuosta konfiguroinnista ymmärrä mitään.

    Belkin F6D4230-4 v1 on routerin malli ja mokkula on tuollainen Huawein 4G-mökkylä (kyljestä löytyy kyllä se MAC-osoite jos sillä jotain tekee).

    Olen yrittänyt paljon googlailla ongelmaa mutta en ole löytänyt vastaavaa setuppia malliksi.

    Pliis help!
     
  2.  
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Tuolla laitteella ei taida onnistua. Siihen ei saa dd-wrt:tä sisään eikä todennäköisesti openwrt:täkään, koska tallennustilaa on laitteessa liian vähän (huimat 2mb). Halvin dd-wrt yhteensopiva purkki (TP-Link TL-WR841N) maksaa jimssillä 19,90€ ja sillä saa tuon tempun tehtyä olettaen että tuo Huawein 4G laitos luo oman Wifi-verkon. Jos se on pelkkä USB-tikku, niin pitäisi olla joko tietokone muuttamassa signaali langattomaksi tai joku 4G tikkuja syövä WLAN-tukiasema.

    http://www.jimms.fi/listaa/352/order/price
     
  4. koopalola

    koopalola Newbie

    Liittynyt:
    20.03.2015
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Ok, kiitos vastauksesta! Pitääpä laittaa tilaukseen. Löytyy mulla vielä Zyxelin WLAN-modeemikin, mutta sillä tuskin myöskään onnistuu homma. P-870HN-51b on malli. Tähänkään ei tuota dd-wrt-tukea tainnut olla.
     

Jaa tämä sivu