1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows XP:n "Omat tiedostot"

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Alwari 22.04.2004.

  1. Alwari

    Alwari Regular member

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    181
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tietääkö kukaan keinoa, millä saa poistettua Windows XP:stä erittäin hienon ominaisuuden, joka jostain syystä luo Omat tiedostot-kansioon erinäisiä "Omat ..."-kansioita? Esimerkkinä "Omat kuvatiedostot".
    Tuonkin kansion olen poistanut kymmeniä kertoja, mutta se vaan palaa aina uudelleen. Olen koittanut nimetä kansion uudelleen, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
     
  2.  
  3. heappi

    heappi Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2003
    Viestejä:
    715
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko sinulla jokin erityinen tarve poistaa ne kansiot? Niitä nimittäin käyttää useat eri softat ihan oletusarvoisesti tallentamaan erinäistä tietoa.

    mm. "My Games" -hakemistoon tallentuu monien pelien tallennukset ja asetukset, "My Music" -hakemisto on oletus-musiikin rippaushakemisto jne. Monissa peleissä ei tuota tallennushakemistoa voi edes asetuksista muuksi muuttaa.

    Lisäksi My Documents on siinä mielessä parempi paikka omille tavaroille, että yleensä ne on käyttäjäkohtaisesti suojattu niin ettei niitä voi vahingossa jakaa lähiverkossa.

    ---

    Ja vastauksena kysymykseen: kyllä siihen varmaan joku keino löytyy, mutta en suosittele sellaisen käyttöönottoa. ;)
     
  4. Alwari

    Alwari Regular member

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    181
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaikille tiedostotyypeille, jota noihin "Omat"-kansioihin tallennettaisiin, on kansiot toisaalla kovalevyllä. Kone on vain ja ainoastaan omassa käytössäni ja ei ole lähiverkossa eli eipä ole pelkoa siitä että niitä tulisi jaeltua.

    Jos joku tietää tähän keinon, niin tiedon saa puolestani jakaa muillekkin :)
     
  5. kujaki

    kujaki Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2002
    Viestejä:
    428
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen tehnyt niin, että olen antanut ne XP:n rakastamat oletuskansiot olla siellä levyllä rauhassa.
    Olen kuitenkin poistanut ne "Käynnistä" napin näkymästä häiritsemästä.

    Ja omat työtiedostoni oon toki laittanut turvallisempiin paikkoihin kuin XP:n syöverit.
     
    Viimeksi muokattu: 23.04.2004
  6. joppis

    joppis Regular member

    Liittynyt:
    23.01.2004
    Viestejä:
    133
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse myös halusin eroo noista ja päädyin piilottamaan ne "ominaisuudet" paikasta.
     
  7. Alwari

    Alwari Regular member

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    181
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä ole tuollaista tullut mietittyäkään :) Yksinkertainen ratkaisu, mutta toimiva. Kiitoksia!
     

Jaa tämä sivu