1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows kuruille

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi eklu 14.08.2015.

  1. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    On olemassa monia komentoja malliin sfc /scannow.
    Voisiko juku laittaa ihan listan moisista komennoista ja pieni tiedote mitä moinen tekee, mä tässä tyhjäsin jonkun kansion ja sitten joku update now ja win kympin olisi pitänyt alkaa, no ei alkanu. Apu olisi monelle tarpeen, kiitos ja kumarrus jo etukäteen, virtuaali oluet on palkkana.
     
  2.  
  3. ugge

    ugge Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    1,146
    Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    48
  4. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Tietenki on google mutta eipä kaikki osaa hakea vastausta sieltä.
     
  5. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Windows 10 päivitys siis ongelmana. Eli kun sen päivityksen on varannut, niin pitäisi Winkkarin päästä ajamaan Compatibility Appraiser. Päivitys vaatii että päivitys on varattuna ja että tietokone on yhteensopiva.

    Eli siitä varauskuvakkeesta kun painaa ja avautuneesta ruudusta painelee niitä kolmea vaakaviivaa vasemmasta nurkasta ja sieltä valikosta valitsee Tarkista Tietokoneeni. Avautuneessa ikkunassa jos lukee ettei raporttia vielä ole saatavilla, niin aja komento:
    Sammuta se Windows 10 varausruutu/raporttiruutu ja odottele. Tuossa tarkistuksessa menee joku 10-20 minuuttia. Tämän jälkeen raporttiruudussa pitäisi lukea vihreät ruksit joka kohdassa.

    Sitten mene kansioon
    Ja tyhjennä se.

    Availe Windows Update ja tarkista päivitykset. Käynnistele kone vaikka uudestaan tässä vaiheessa.

    Kun tulilla, aja komento
    Windows 10 päivitys saattaa alkaa. Jos ei se alkanut, niin ajele komento vaikka seuraavana päivänä.


    schtasks -komento ajaa ajoitetun tehtävän NYT eikä sitten joskus keskiyöllä milloin tuo on ajoitettu alkavaksi.

    Softwaredistributionin download kansiossa on windows updaten väliaikaistiedostot. Niiden poisto pakottaa windows updaten hakemaan ne uudestaan.

    wuauclt on windows update ja /updatenow käskee sitä asentamaan saatavilla olevat päivitykset.

    Komennot voidaan suorittaa vaikka suorita-ikkunan kautta (esim. näppäimistöstä paina Windows-näppäin + R samaan aikaan).
     
  6. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    No mä olen jo luopunut win 10 haaveista kun olen nähnyt kavereiden raakileita, edes Utumbu ei ole niin vajavainen. Noista komennoista vielä, tässä joku kysyi miten saa windowssin buuttaamaan ilman linuksin bootti manageriä. Jollain komennolla jonka jo unohtanut sekin onnistui.
     
  7. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    W10 on vaan kevyempi versio kasista joka näyttäisi toimivan parissa läppärissä ja pöytäkoneessa ihan ok itselläni. Kevyempi tuo on kuin esim. tuo mainittu Ubuntu. Vähän selvennystä voisit lisäillä mitä tuolla vajavaisella tarkoittelet.
    Tarkoitat taas mitä? Winkkarin oma boottimanageri hoitaa käynnistyksen ilman mitään tarvetta kokeilla mitään näppäinyhdistelmiä tai komentoja.
     
    JoniS kiitti tästä.
  8. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Näytä mulle Utumbu jossa toimii kaksi/kolme näyttöä kuin windows koneessa.
     
  9. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Mikäs käyttis se utumbu on ??? Selvennykseksi vois AP kertoo haukkuuko nyt linuxia vai windowsia? Ei oikeen selvinny
     
  10. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Tietenki meinasin Utumbua jota välillä kokeilen yhteen tyhjään teratavun kovoon, ei toimi kaksi näyttöä kuten winkkarissa. Telnetin saan toiseen näyttöön eikä paljon lämmitä. Vaimon Acer läppäriin tuli taas päivitä ilmaiseksi, ei tapahdu mitään. Mulla kun täppää niitä viivoja vasemmassa ylänurkassa sanoo kolmesta USB jutusta ettei ole win 10 yhteensopivia, hmm. Olen toshiban sivuilta päivittänyt nuo ajurit jotka pitäisi olla win 10 yhteensopivat, olen valmis sotaan mutta vihollinen perääntyy. Ei kovin hyvältä näytä.
     
  11. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
  12. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,784
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    En oikein ole vieläkään päässyt selivlle että haluatko sen kympin vai et? Kun välillä se on niin raakile että ei kiitos ja seuraavana hetkenä yrität sitä kuitenkin koneelle saada.

    Koita sitä päivitystä Media creation toolilla.
    http://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10
     
  13. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    En halua kun ei kerran edes asennu, jokin beetaversio suoraan päälle voi ehkä toimia. Jos sen asennan niin ihan päivityksen kautta jolloin mulla on mahdollisuus vaatia korjausta.
     
  14. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,784
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Toi lataustyökalu on ihan virallinen Microsoftin. Ja silä on siis taroitus päivittää ei tehdä puhadsta asennusta, joka sekin kyllä onnistuu.
    Käytin sitä itse kun menin päiväksi Insider versiosta takaisin seiskaan, jonka jälkeen päivitin kymppiin sillä.
     

Jaa tämä sivu