1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows jumahtelee satunnaisesti

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Puupenni 19.03.2016.

  1. Puupenni

    Puupenni Newbie

    Liittynyt:
    19.03.2016
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    3
    Hei.

    Tuossa vähän aika sitten päivitin tietokoneen komponentteja ja asensin käyttöjärjestelmän uudellen, minkä jälkeen Windows on alkanut jumahtelemaan melko satunnaisesti.

    Olen ajurit päivitelly emolevylle ja näyttikselle eikä siitä ole ollut apua.

    Windows voi jumahtaa heti koneen käynnistyttyä kun avaan jonkunohjelman tai tämä voi ilmetä vähän sen jälkeen kun olen konetta käyttänyt jo jonkin aikaa. Pari kertaa on känyt niin, että olen ollut koneen ääreltä pois ja kun olen palannut niin pelkkä hiiren liikuttaminen on saanut koneen jumahtamaan.
    Kone jumahtaa niin, että kaikki pysähtyy ja jos esim. video on pyörimässä niin muutaman kymmenen sekunnin päästä saatan kuulla videon ääniä pari sekuntia kunnes kone jumahtaa taas. Video itsessään ei etene.
    Koneen uudelleekäynnistys korjaa ongelman ja myös se jos ctrl, alt, delete yhdistelmän kautta kirjaudun ulos ja takaisin. Kontrolli palaa siinä vaiheessa kun saan valita tehtävienhallinnan, uloskirjautumisen yms. mutta jos palaan tuon jälkeen jatkamaan, mitä olin tekemässä niin jumahtelu jatkuu.
    Toistaiseksi jumahtelu ei ole jatkunut enää sen jälkeen kun olen koneen joko resetoinut tai kirjautunut ulos ja takaisin.

    En yhtään osaa sanoa, mikä voisi olla vialla joten ehkä täältä saisi apua ja ohjeita.

    Tietoja koneesta:

    Käyttöjärjestelmä: Windows 8.1 64-bit
    Emolevy: Asrock B85M Pro4
    Näytönohjain: EVGA Geforce GTX 970
    CPU: Intel i5-4590
    RAM: 12 Gt
    Kiintolevyt: 1x120GB SSD 1x1TB HDD ja 1x30oGB HDD
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    6,291
    Kiitokset:
    599
    Pisteet:
    173
    Ratkaisu ongelmaan löytynee noista riveistä. Et kertonut, mitä päivitit, mutta jos ongelma tuli tuon jälkeen, syy on joko jossakin noista päivitetyistä komponenteista tai sitten kyseessä on ajuriongelma. Koska käyttis on asennettu uudelleen, voi kyseessä olla niin uuden kuin entisenkin komponentin ajuri. Asensitko niin piirisarjan kuin kaikki muutkin ajurit Windowsin asennuksen jälkeen?

    Ymmärsinkö oikein, että Ctrl+Alt+Del poistaa ongelman niin, että Tehtävienhallinnassa ei enää näy, mikä prosessi jumitti koneen? Entä jos Tehtävienhallinnan avaisi etukäteen, jotta kuormittava prosessi olisi nähtävissä koneen jämähtäessä?

    Jos kerrot tarkemmin, mitä osia vaihdoit ja mitä päivityksiä olet tehnyt Windowsin uudelleen asentamisen jälkeen, ja mistä kyseiset ajurit hait, joku pöytäkoneisiin perehtynyt osannee paremmin auttaa asiassa eteenpäin.
     
    Puupenni kiitti tästä.
  4. Puupenni

    Puupenni Newbie

    Liittynyt:
    19.03.2016
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    3
    Saatoin tosiaan sanoa asiat hieman epäselvästi vaan tarkoitin noilla ajureiden päivityksellä sitä, että käyttiksen uudelleenasentamisen jälkeen siis päivitin niin näyttiksen kuin emolevyn ajurit kuten yleensä pitää uusien komponenttien asennuksen jälkeen. Ongelma on siis ollut ihan alusta asti kun koneen kasasin. Nämä ajurit toki kävin laitevalmistajien omilta virallisilta sivuilta.

    Ctrl+Alt+Del tosiaan poistaa ongelman sillä tavalla, että Win 8 kun antaa tuon näppäinkomennon jälkeen sen oman ruutunsa, mistä voi valita tehtävienhallinnan, uloskirjautumisen ja muut niin siinä ruudussa kaikki toimii kuten pitää, mutta jos valitsen vaikka tuon tehtävienhallinnan niin jumahtelu jatkuu, eikä tehtävienhallinnassa näkyisi olevan mitään erikoista minkään ohjelman kohdalla.

    Koneeseen vaihdoin prosessorin, emolevyn ja näytönohjaimen. HDD:illä säilytin datan, mutta SSD:n formatoin käyttiksen uudelleenasentamista varten.
    Käyttöjärjestelmään latasin Windowsin omat saatavilla olleet päivitykset.

    Mikään tietty ohjelma ei tunnu jumiutumista laukaisevan vaan se voi olla video, jota katselen Youtubessa, piirtosoftan käynnistys tai jokin peli.
     
  5. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    8,061
    Kiitokset:
    857
    Pisteet:
    173
    Puupenni kiitti tästä.
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,402
    Kiitokset:
    680
    Pisteet:
    193
    Oletko tarkistanut emon ja prosessorin vaihdon yhteydessä, että emon bios on päivitetty vähintään P1.90 versioon, jota tuo prosessori edellyttää.
    Tämä nyt on vähän haettu vastaus, mutta kaikki kivet pitää kääntää.
     
    Puupenni kiitti tästä.
  7. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    8,061
    Kiitokset:
    857
    Pisteet:
    173
    Biosista näkee tuon nykyisen version tai lataamalla cpu-z ohjelman ja Mainboard välilehdeltä.
     
    Puupenni kiitti tästä.
  8. Puupenni

    Puupenni Newbie

    Liittynyt:
    19.03.2016
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    3
    Biosin versio näyttäisi olevan P2.40

    Kaikki keinot ja niksit toki pitää tässä kokeilla, kun en hoksi tasan, mistä tämä nyt voisi johtua.
    Mietin josko jossain kiintolevyssä olisi vikaa vaan jumahtelu kun tuntuu tapahtuvan satunnaisesti riippumatta siitä, mikä softa pn pyörimässä ja millä levyllä se sijaitsee. Toki SSD:llä oleva käyttis vaikuttaa kaikkeen vaan en nyt ihan heti tahtoisi vain kokeilun kannalta ostaa uutta ja käyttistä asentaa uudestaan kun eihän sitä tiedä onko vikaa siinä.

    Näytönohjaimen ja prosessorin lämpöjä olen seuraillut eikä niissä ole näkynyt mitään hälyttävää, mikä olisikin vähän erikoista kun kuitenkin uudelleenkirjautumisen jälkeen homma on jatkunut aina ilman ongelmia.

    EDIT: Heti kun pääsi sanomasta niin jumahti muutaman minuutin päästä kun aloin katsomaan videota Youtubesta. Tehtävienhallintaa auki eikä mitään ogelmaa näytä olevan ja jatkoin normaalisti. Jumahti taas kun olin sulkemassa Thunderbirdia.
    Nyt tein uudelleenkirjautumisen joten katsotaan jatkuuko ongelmitta kuten yleensä tuon jälkeen.
     
    Viimeksi muokattu: 21.03.2016
  9. Puupenni

    Puupenni Newbie

    Liittynyt:
    19.03.2016
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    3
    Lisää infoa:

    Tänään jumuiutuminen tapahtui heti koneen käynnistyksen jälkeen. Työpöytä kun oli näkyvillä ja koitin hiirtä liikuttaa niin ei mitään reaktiota. Sitten taas ctrl + alt + del. Tällä kertaa tosin en uloskirjautunut vaan avasin thetävienhallinnan. hetken odottelun jälkeen tämän sainkin näkyviin eikä siellä mitään erikoisempaa näkynyt. Se mikä tässä nyt oli erilaista, että tämän jälkeen järjestelmä on tähän asti taas toiminut normaalisti vaikka yleensä jumittelu on jatkunut kunnes olen koneen resetoinut tai uudelleenkirjautunut.

    Lisäksi eilen tapahtui jotain erikoista kesken peleailun. Yhdessä vaiheessa molemmat monitorini menivät pimeäksi ja ilmoittivat ettei signaalia ole. Kuulin kaikki pelin äänet vielä taustalla, sekä skypessä olevien henkilöiden puheen. Tässä vaiheessa en muuta keksinyt kuin koneen reseteoinnin.
    Tämä tapahtui tasan kerran aiemminkin joskin asia unohtui mielestä aika nopiaan.

    Pienen hakukoneen käytön jälkeen samanlaisista ruudunsammumisista ihmiset ovat näköjään raportoineet ja vastaukseksi on tarjottu virtalähdettä, emolevyä kuin myös prosessoria eli tämä nyt ei kauheasti auttanut paikallistamaan vikaa sen enempää.
    Ehkä tästä mahdollisesti joku tietää enemmän ja tälle ongelmalle alkaisi saada ratkaisua joskin vähän siltä näyttää, että ei taida ilman komponenttien vaihtamista tätä korjattua. Vaan kun tietäisi, että mikä pitäisi vaihtaa.
     
  10. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,968
    Kiitokset:
    609
    Pisteet:
    123
    Katsotaan mitä tapahtumienvalvonta sanoo.

    Lataa minitoolbox seuraavasta linkistä työpöydälle.
    http://www.bleepingcomputer.com/download/minitoolbox/

    Aukaise minitoolbox ja pistä valinta ruutuihin

    List last 10 event viewer errors
    List Installed Program
    List Devices - only problems
    List minidump files
    Klikkka Go
    Kun tarkistus on valmis loki aukeaaa, liitä se tänne.

    Ja SSD:n kunnonkin voisit tarkistaa vaikka crystaldiskinfolla.
    http://crystalmark.info/download/index-e.html
    Kannattaa ladata portable versio, asennettavan mukana tyrkytetään ylimääräisiä ohjelmia.
    Kerro mitkä levyn kunto on.
     
    Puupenni kiitti tästä.
  11. Puupenni

    Puupenni Newbie

    Liittynyt:
    19.03.2016
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    3
    Loki liitetty.

    Cystaldiskinfo sanoi jokaisen levyn kohdalla kunnoksi hyvä.
     

    Liitetyt tiedostot:

  12. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,968
    Kiitokset:
    609
    Pisteet:
    123
    No joo, eipä tuolla lokissa kummempia näkynyt, jonkin aseman optimointi oli epäonnistunut jostain syystä,
    muta se tuskn aiheuttaa tuota jumittelua. Täytyy siis hutkia lisää.

    Klikaa windows kuvaketta hiiren oikealla ja valitse komentokehote (järjestelmänvalvoja)
    kopioi komentokehotteeesen seuraava komento.

    Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
    Paina Enter
    Kerro löytyikö component store korruptioita, ja suoritettiinko tarkistus onnistuneesti.

    Sen jälken aja seuraava komento

    sfc /scannow
    Kerro löytyikö eheysristiriitoja.

    ja siiten vielä seuraavt komennot.
    cd c:\
    dir *.dmp /p /s >> c:\crashfiles.txt
    Paina Enter kumankin jälkeen
    Kun komentokehotteeseen ilmestyy c:\> tarkistus on valmis tähän saattaa mennä minuutti tai parikin.
    Loki löytyy
    C:\crashfiles
    Liitä se tänne
     
    Puupenni kiitti tästä.
  13. Puupenni

    Puupenni Newbie

    Liittynyt:
    19.03.2016
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    3
    Noinpa tein. Liitin seka kuvan tuosta, mitä sano komentojen jälkeen ja tuon tekstitiedoston.
     

    Liitetyt tiedostot:

  14. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,968
    Kiitokset:
    609
    Pisteet:
    123
    Onko ollut eroa sen jäälkeen kun tuo sfc /scannow tarkistus korjasi noita korruptoituneita tiedostoja?

    Näytöohjain on yksi mikä on oletettavasti kaatunut monta kertaa.

    Voisitkin mennä tuonne polkuun, ja liittää noista dmp. tiedostoista vaikka uusimman ja vanhimman joko pakattuna suoraan tänne, tai pistää jollekin tiedostojen jako palevelimelle, ja latauslinkin tänne.

    Ja vaaikka oletkin ajureita asennellut, niin poista vielä kertaalleen näytöohjain ajurit DDU:la. Ja asenna uudestaan.
    http://www.wagnardmobile.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=228
     
    Viimeksi muokattu: 22.03.2016
    Puupenni kiitti tästä.
  15. Puupenni

    Puupenni Newbie

    Liittynyt:
    19.03.2016
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    3
    Ei jumittelun suhteen eroa ole ainakaan, kun tuossa äsken toista kertaa tänään tietokonetta käynnistelin niin jumahti taas tasan heti alkuun kun kerkesin hiirtä liikuttamaan kun työpöytä tuli esiin.
    Tuosta näyttöjen pimenemisestä en toki osaa vielä sanoa kun se on tapahtunut vasta pari kertaa. Pitää koittaa tänään vaikka taas pidempää pelisessiota kokeilla ja katsoa toistuuko sama kuin aiemmin.
    Kokeilen tuota ajureiden uudelleenasennusta vielä myös ennen moista.

    Ensimmäinen ja viimeinen dmp. liitteenä.
     

    Liitetyt tiedostot:

  16. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,968
    Kiitokset:
    609
    Pisteet:
    123
    Joo näytöohjainhan se oli mikä kaatuilee.
    Alla lisää tieitoa, mistä ongelmasta on kyse.

    https://support.microsoft.com/fi-fi/kb/2665946
    Artikkeli on vanha joten älä koita sitä korjausta, lähinnä vain tiedoksi.

    Koita tosiaan näytöohjainajurien poistoa uudelleen asennysta je kerro onko vaikutusta suuntaan tai toiseen.

    Toinen mikä on kaatunt useampaan otteeseen on seuraava.
    Ja siihen littyen jollain oli samanlainen ongelma seuraavalla sivulla.
    https://social.technet.microsoft.co...ost-has-stopped-working?forum=w7itprosecurity

    En nyt tiedä aiheuttaako toi jumittumisia, mutta se esiintyy aika useasti noissa lokeissa.
    Jos tuolla näytöphjainajureiden uudelleen asennulsella ei ole vaikutusta niin kokeile puhdasta käynnisstystä, näin saadaa aika pitkälle ohjelmisto-ongelmia pois suljettua.
    Alla ohje.
    https://support.microsoft.com/fi-fi/kb/929135

    Ja tässä vielä toisen dmp. tiedoston tiedot.

    Koodi:
    ************* Symbol Path validation summary **************
    Response                         Time (ms)     Location
    Deferred                                       SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
    Symbol search path is: SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
    Executable search path is:
    Windows 8.1 Kernel Version 9600 MP (4 procs) Free x64
    Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal
    Built by: 9600.18202.amd64fre.winblue_ltsb.160119-0600
    Machine Name:
    Kernel base = 0xfffff800`41e84000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`42157630
    Debug session time: Tue Mar 22 00:31:56.745 2016 (UTC + 2:00)
    System Uptime: 1 days 1:21:28.422
    Loading Kernel Symbols
    .
    
    Press ctrl-c (cdb, kd, ntsd) or ctrl-break (windbg) to abort symbol loads that take too long.
    Run !sym noisy before .reload to track down problems loading symbols.
    
    ..............................................................
    ................................................................
    ........................................
    Loading User Symbols
    Mini Kernel Dump does not contain unloaded driver list
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    Use !analyze -v to get detailed debugging information.
    
    BugCheck 117, {ffffe0015189d010, fffff800d2d9c580, 0, 0}
    
    Unable to load image nvlddmkm.sys, Win32 error 0n2
    *** WARNING: Unable to verify timestamp for nvlddmkm.sys
    *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for nvlddmkm.sys
    Probably caused by : nvlddmkm.sys ( nvlddmkm+162580 )
    
    Followup:     MachineOwner
    ---------
    
    3: kd> !analyze -v
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    VIDEO_TDR_TIMEOUT_DETECTED (117)
    The display driver failed to respond in timely fashion.
    (This code can never be used for a real bugcheck.)
    Arguments:
    Arg1: ffffe0015189d010, Optional pointer to internal TDR recovery context (TDR_RECOVERY_CONTEXT).
    Arg2: fffff800d2d9c580, The pointer into responsible device driver module (e.g owner tag).
    Arg3: 0000000000000000, The secondary driver specific bucketing key.
    Arg4: 0000000000000000, Optional internal context dependent data.
    
    Debugging Details:
    ------------------
    
    
    DUMP_CLASS: 1
    
    DUMP_QUALIFIER: 400
    
    BUILD_VERSION_STRING:  9600.18202.amd64fre.winblue_ltsb.160119-0600
    
    DUMP_TYPE:  2
    
    BUGCHECK_P1: ffffe0015189d010
    
    BUGCHECK_P2: fffff800d2d9c580
    
    BUGCHECK_P3: 0
    
    BUGCHECK_P4: 0
    
    FAULTING_IP:
    nvlddmkm+162580
    fffff800`d2d9c580 ??              ???
    
    DEFAULT_BUCKET_ID:  GRAPHICS_DRIVER_TDR_TIMEOUT
    
    TAG_NOT_DEFINED_202b:  *** Unknown TAG in analysis list 202b
    
    
    CPU_COUNT: 4
    
    CPU_MHZ: ce3
    
    CPU_VENDOR:  GenuineIntel
    
    CPU_FAMILY: 6
    
    CPU_MODEL: 3c
    
    CPU_STEPPING: 3
    
    BUGCHECK_STR:  0x117
    
    PROCESS_NAME:  System
    
    CURRENT_IRQL:  0
    
    ANALYSIS_SESSION_HOST:  DESKTOP-L0VGBD8
    
    ANALYSIS_SESSION_TIME:  03-22-2016 18:10:04.0770
    
    ANALYSIS_VERSION: 10.0.10586.567 amd64fre
    
    STACK_TEXT: 
    ffffd001`bf98ea20 fffff800`d2993a94 : 00000000`00000002 ffffe001`5189d010 00000000`80000000 ffffe001`3f951740 : watchdog!WdDbgReportRecreate+0x10c
    ffffd001`bf98ea70 fffff800`d2993159 : ffffc001`00000000 ffffc001`6c4460a0 00000000`00000002 ffffe001`44a93bf8 : dxgkrnl!TdrUpdateDbgReport+0xc0
    ffffd001`bf98eac0 fffff800`d29885ab : ffffc001`78d8650d ffffe001`44a93540 ffffd001`bf98eb20 00000000`00000001 : dxgkrnl!TdrCollectDbgInfoStage2+0x1d9
    ffffd001`bf98eaf0 fffff800`d2993825 : ffffe001`3f4c01b0 ffffe001`00000000 ffffe001`000000c8 ffffffff`fffe7960 : dxgkrnl!DXGADAPTER::Reset+0x407
    ffffd001`bf98eb60 fffff800`d2a827a6 : fffff800`d2a63ef0 ffffe001`44ac3000 fffff800`41e84000 00000000`00000000 : dxgkrnl!TdrResetFromTimeout+0x15
    ffffd001`bf98eb90 fffff800`d2a63f7d : ffffe001`44ac3000 ffffe001`00000000 00000000`00000080 ffffe001`44b1a500 : dxgmms1!VidSchiRecoverFromTDR+0x1a
    ffffd001`bf98ebc0 fffff800`41f7f280 : ffffd001`c1d9e2c0 ffffe001`44b1a500 ffffd001`bf98ec90 fffff800`41fd577d : dxgmms1!VidSchiWorkerThread+0x8d
    ffffd001`bf98ec00 fffff800`41fd89c6 : ffffd001`c1d92180 ffffe001`44b1a500 ffffd001`c1d9e2c0 ffffe001`4119c010 : nt!PspSystemThreadStartup+0x58
    ffffd001`bf98ec60 00000000`00000000 : ffffd001`bf98f000 ffffd001`bf989000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiStartSystemThread+0x16
    
    
    STACK_COMMAND:  kb
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC:  9bcd815d39c611614670b9937a236714fb369668
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC_OFFSET:  2057e35eb4cc3d359ab4caab4d97fe5c54cd9350
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD:  c65b892e3eb526ceae71f5310d25bea3588f08fb
    
    FOLLOWUP_IP:
    nvlddmkm+162580
    fffff800`d2d9c580 ??              ???
    
    SYMBOL_NAME:  nvlddmkm+162580
    
    FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner
    
    MODULE_NAME: nvlddmkm
    
    IMAGE_NAME:  nvlddmkm.sys
    
    DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  56de66fc
    
    FAILURE_BUCKET_ID:  LKD_0x117_IMAGE_nvlddmkm.sys
    
    BUCKET_ID:  LKD_0x117_IMAGE_nvlddmkm.sys
    
    PRIMARY_PROBLEM_CLASS:  LKD_0x117_IMAGE_nvlddmkm.sys
    
    TARGET_TIME:  2016-03-21T22:31:56.000Z
    
    OSBUILD:  9600
    
    OSSERVICEPACK:  0
    
    SERVICEPACK_NUMBER: 0
    
    OS_REVISION: 0
    
    SUITE_MASK:  784
    
    PRODUCT_TYPE:  1
    
    OSPLATFORM_TYPE:  x64
    
    OSNAME:  Windows 8.1
    
    OSEDITION:  Windows 8.1 WinNt TerminalServer SingleUserTS Personal
    
    OS_LOCALE: 
    
    USER_LCID:  0
    
    OSBUILD_TIMESTAMP:  2016-01-19 18:19:09
    
    BUILDDATESTAMP_STR:  160119-0600
    
    BUILDLAB_STR:  winblue_ltsb
    
    BUILDOSVER_STR:  6.3.9600.18202.amd64fre.winblue_ltsb.160119-0600
    
    ANALYSIS_SESSION_ELAPSED_TIME: 426
    
    ANALYSIS_SOURCE:  KM
    
    FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:lkd_0x117_image_nvlddmkm.sys
    
    FAILURE_ID_HASH:  {b6b0a2d8-ce7c-30b0-9856-626823269238}
    
    Followup:     MachineOwner
    ---------
    
    3: kd> lmvm nvlddmkm
    Browse full module list
    start             end                 module name
    fffff800`d2c3a000 fffff800`d387d000   nvlddmkm T (no symbols)          
        Loaded symbol image file: nvlddmkm.sys
        Image path: nvlddmkm.sys
        Image name: nvlddmkm.sys
        Browse all global symbols  functions  data
        Timestamp:        Tue Mar 08 07:45:32 2016 (56DE66FC)
        CheckSum:         00C010BC
        ImageSize:        00C43000
        Translations:     0000.04b0 0000.04e4 0409.04b0 0409.04e4
    Mini Kernel Dump does not contain unloaded driver list
    
     
    Puupenni kiitti tästä.
  17. Puupenni

    Puupenni Newbie

    Liittynyt:
    19.03.2016
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    3
    Näytönohjaimen ajurit on nyt asennettu uudelleen. Pitänee kokeilla illan mittään sammuttaa ja käynnistää konetta useamman kerran ja katsoa tuleeko jumeja ja sitten tuota pelailua kanssa.

    Oikein paljon kiitoksia asiantuntevasta avusta jo tässä vaiheessa. Enhän minä olisi tässä yksinään päässyt mihinkään suuntaan tämän kanssa.

    Kokeilen toki tuota puhdasta käynnistystä jos vielä ongelmia ilmenee ja raportoin sitten onko muutosta.
    Toivottavasti nyt ei olisi mikään komponentti viallinen kun meneehän siinä tolkun aika alkaa palauttelemaan ja odottamaan korjattua tai uutta vaan minkäs teet jos niin on käynyt.
     
  18. Puupenni

    Puupenni Newbie

    Liittynyt:
    19.03.2016
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    3
    Jeps. Jumahtelu jatkuu edelleen, että ei tuo ajureiden uudelleenasennus ainakaan sitä korjannut.
     
  19. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,968
    Kiitokset:
    609
    Pisteet:
    123
    Jos katsot tuolta samasta kansiosta mistä pistit noi aikaisemmat dmp. tiedostot että onko sinne tullut jumittamisen jälkeen uusia tiedostoja niin syy on sama. Ei tarvitse kuitenkaan tänne pistää, riittää kun tarkistat.

    Toi näytönohjainongelma voi olla todella kenkkumainen, joillain auttaa ajureiden poisto, joillain windowsin uudelleen asennus, joillain ei tunnu auttavan mikään. Alla lisää, muilta samasta ongelmasta.
    nvlddmkm.sys stopped responding
    Kannattaa noita käydä läpi ja kokeilla eri ehdotuksia, mitkä on joillain saattanut toimia.

    Mitenkäs kokeilitko jo tuota puhdasta käynnistystä?
    Entä kokeilitko jo tuota Whatta Heckin ehdotusta, integroidulla näytöohjaimella?
     
    Viimeksi muokattu: 24.03.2016
    Puupenni kiitti tästä.
  20. grilli

    grilli Member

    Liittynyt:
    11.10.2002
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Poistappa se näyttis laitehallinnasta ja käynnistä kone uusiksi, anna winukan asentaa se uusiksi ja katso auttoiko. Eihän usb laitteissa ole ongelmia, laitehallinnassa?
     
    Puupenni kiitti tästä.
  21. Puupenni

    Puupenni Newbie

    Liittynyt:
    19.03.2016
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    3
    Uusia tiedostoja on tuonne tullut.

    Nyt olen käyttänyt tuota puhdasta käynnistystä aina kun konetta olen käynnistellyt ja vielä ei ole ainakaan jumahteluja tapahtunut. Hieman hankala sanoa vielä tätä kuitenkaan varmaksi juurikin sen takia koska jumahtelu on satunnaista niin pitää vielä tätä jatkaa vähän aikaa ja katsoa miten käy.
    Jos vika tosiaan on jossain softassa, mikä käynnistyy aina koneen käynnistyksen kanssa niin pitäisikö sitä alkaa pikkuhiljaa laittamaan noita softia takaisin päälle vaikka yksitellen ja katsoa jatkuuko tilttailu jossain vaiheessa tietyn softan jälkeen vai onko tähän parempaa konstia?

    Tuosta integroidun näytönohjaimen käyttämisestä toki viestin huomasin vaan karkasi mielestä näiden muiden toimenpiteiden aikana. Kokeilen toki sitä jos ongelma jatkuu vielä.
     

Jaa tämä sivu