1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

windows aktivointi

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi heippa1 28.12.2017.

  1. heippa1

    heippa1 Regular member

    Liittynyt:
    25.05.2004
    Viestejä:
    169
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    morjes mulla kaveri vaihtoi mun koneeseen kovalevyn ja teki jotain muutakin tähän.
    mutta nyt se on laittanut tähän jonkun kopio windowsin vaikka kone ihan ostettu onkin.
    saanko nyt jotenkin tähän sen alkuperäisen windowsin takaisin.
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,116
    Kiitokset:
    1,193
    Pisteet:
    243
    Pitäisi antaa vähän tietoja, jotta pystyy vastaamaan, vaikeaa arvata asioita.
    Mikä käyttöjärjestelmä koneessa on?
    Onko koneessa sama käyttöjärjestelmä, mitä ennenkin oli?
    Onko koneen kyljessä tuotelisenssitarra?

    Vastaa näihin nyt aluksi.

    Vääryyksiin ja koiruuksiin täällä ei apua saa.
     
  4. FiveBridges

    FiveBridges Senior member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    3,612
    Kiitokset:
    684
    Pisteet:
    123
    Mikä on alkuperäinen windows ja sitten toi mahdollinen " kopiopiraatti windows "
    Vääryyksiä & koiruuksia ei täällä hyväksytä,kuten edellä mainittiin.:(
    Vain virallinen kelpaa.:)
     
  5. Näppishemmo

    Näppishemmo Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2017
    Viestejä:
    497
    Kiitokset:
    75
    Pisteet:
    28
    No jaa täällä aika monesti suositellaan konepaketin tilaajille näitä alle 15 euron Windows 10 pro lisenssikauppoja jotka mielestäni eivät voi olla laillisia koska normaalihintaiset lisenssit maksaa ilman asennusmediaa yli 170 euroa Microsoftin omilla sivuilla ja suurilla kauppaketjuilla. Microsoft tuskin myy lisenssejä näin halvalla varsinkin kuluttajille yritysten kautta.

    Sama jos autoliike myisi uusia Nissan autoja 100 eurolla kun taas valmistaja 30000 eurolla. Ei siinä autoliike jäisi pitkään plussalle jos ovat hankkineet autot rehellisesti ja maksavat veronsa eikä "pimeästi".
     
    Viimeksi muokattu: 28.12.2017
  6. lyyri

    lyyri Senior member

    Liittynyt:
    19.04.2017
    Viestejä:
    2,356
    Kiitokset:
    731
    Pisteet:
    123
    Sadan euron autohan on täysin sama asia, mahtava vertaus.

    Magixin softia oli juuri humble bundlessa 20$ arvo 928$ ja siitä kahdesta kympistä kaikki ei mene edes magixille :O tuossa nyt paketin kallein softa alin hinta 369€ https://hintaseuranta.fi/tuote/ohjelmistot/magix-vegas-pro-14-videonkasittelyohjelmisto/5205391

    Softa ja jokin fyysinen esine kun vaan ei ole millään tapaa sama asia.

    Toki nuo foorumi lisenssit mahdollisesti ovat mikkisoftan käyttöehtojen vastaisia en sitä kiellä.
     
  7. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,116
    Kiitokset:
    1,193
    Pisteet:
    243
    Mielenkiintoista, että tuo asiaa kiinnostaa noin voimakkaasti, kai enemmän kun itse tuotteen julkaisijaa.
    Suurin syyllinen lienee Microsoft, joka antaa kaikkien kukkien kukkia laajemman markkinaosuuden kuva silmissään.

    Vielä lisäksi, eipä näy Microsoftia asia paljon painavan, kun itse ovat jakaneet jo 1½ vuotta alkuperäisen lupauksen päälle lisenssiä ilmaiseksi kaikille Windows 7, 8 ja 8.1 käyttäjille.
    Nyt se kuulemma lopetetaan 31.12., kuitenkin sillä varauksella, että saattaa edelleen hyväksyä aktivointiin noita edellä mainittuja lisensejä, että silleen.;)
    Jotain on varsinaisesssa jakelussa jo pielessä, jos niitä myydään vaihtelevilla hinnoilla eri myyntikanavilla, alkaen 8€- >220€
    Minusta on ihan sama, mistä lisenssinsä ostaa, kun ei lähde sitä kikkaskonsteilla murtamaan.

    edit: osuva vertaus tuo auto.;)

    .
     
    Viimeksi muokattu: 28.12.2017
  8. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
  9. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Mulla hiljakkoin kosahti kiintolevy ja imuroin mikkisoftilta asennusmedian ja hyppäsin yli key koodista, hetken päästä oli regattu ihan itekseen. Win 10 pro versio kyseessä ja uudestaan tunnukset insider ryhmään niin vanhat tuli takaisin, sisään kirjautuminen muuttui muotoon sposti mutta kaikki menee kyllä sinne mun nimellä olevaan kansioon.
     

Jaa tämä sivu