1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 7 yhtenäisyystarkastus, ei tarpeeksi levytilaa

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi iihmemies 27.11.2014.

  1. iihmemies

    iihmemies Member

    Liittynyt:
    11.12.2008
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli tietokoneestani katosi D-asemalta tiedostot (3Tt) ja haluaa alustaa aseman. Kone käynnistyy normaalisti (paitsi älyttömän hitaasti), kun ohitan yhtenäisyys tarkastuksen, jota kone ehdottaa.

    Jos koneenkäynnistyessä suoritan yhtenäisyystarkastuksen, chkdsk kohdan jälkeen kohdassa tarkastetaan usd journal tiedostoa, windows ilmoittaa, ettei ole riittävästi levytilaa korjata tiedostoa ja käynnistyy sen jälkeen.

    Onko jotain raktaisua miten voin saada palautettua tiedostot takaisin?
     
    Viimeksi muokattu: 27.11.2014
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,068
    Kiitokset:
    1,200
    Pisteet:
    243
    En ehkä osaa auttaa, mutta kysymykseni saattavat auttaa jotakin toista auttamaan. Onko käyttöjärjestelmä C-asemalla ja nuo kadonneet tiedostot siis eri asemalla?

    Se, että Windows haluaa tehdä chkdsk-tarkistuksen kertoo, että levyn tiedostojärjestelmässä on jotakin vialla. Tarkoitat ilmeisesti usn journal -tiedostoa, jonka tarkistus kuuluu tuohon chkdsk-tarkistukseen. Ilmoitus puuttuvasta levytilasta tässä yhteydessä tuntuu oudolta. Joka tapauksessa tuo kertoo, että kovalevyn tiedostojärjestelmä ja mahdollisesti myös itse kovalevy on vioittunut. Jatko riippunee nyt siitä, kummalla levyllä C vai D tuo chkdsk epäonnistuu ja kummalla levyllä Windows on.
     
  4. iihmemies

    iihmemies Member

    Liittynyt:
    11.12.2008
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli käyttis on C:llä. Minulla on 7 kovoa kiinni koneessa ja emossa on 8 sataliitäntää. Olen tutkinut tänään asiaa tarkemmin ja näyttäisi siltä, että emolevystä on mennyt 2 sataliitäntää rikki, josta ongelmat ja takkuilu johtuvat.

    Kiitos avusta kuitenkin. Tuota usn journal -tiedostoa tarkoitin.

    Kovalevy tuli takaisin, kun otin toisen irti ja laitoin tuon irroitetun tilalle.
     

Jaa tämä sivu