1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 7 käynnistys ongelma uudessa koneessa

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Mazhu 17.12.2014.

  1. Mazhu

    Mazhu Member

    Liittynyt:
    01.07.2011
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve!
    Tänään sain tilaamani osat ja kokosin koneen kasaan. Nyt on käynnistyksen kanssa ongelmia ja arvelisin että liittyvät windowsiin.

    Kun käynnistin koneen ensimmäistä kertaa, annoin sen vain käynnistellä itseään ja kattelin mitä tapahtuu. Windowsin logo tuli näkyviin ja se logon animaatio liikku vähän lagisesti ja sitte jähmetty kokonaan. Tän jälkee se sininen näyttö vilahti tosi nopeesti. Sitten mentiin siihen valikkoon missä on musta tausta ja oli vaihtoehtoina ainoastaan: aloita käynnistyksen korjaus ja windowsin normaali käynnistys. Tuon korjauksen oon suorittanu jo monta kertaa eikä ole löytäny mitää korjattavaa.

    Pistin myös tuon vanhan win7 asennuslevyn sisään jos se sitä kaipailee. Se menee normaalisti siihen asennus valikkoon. Eikä sielläkää tainnu hirveesti olla muita vaihtoehtoja kuin järjestelmän asennus. Sitte kun se alkaa asentelemaan niin siihen tulee teksti että käynnistä windows normaalisti ja tunge levy sisään päivittääkesi. Windows ei kuitenkaa ikinä käynnisty vaan aina tulee se blue screen ja sen jälkeen sama musta taustainen valikko.

    Tilauksessa tuli uutena emo, prossu, näyttis, muistit, sdd ja jäähy. Vanhasta setistä otin vaan kovon ja powerin. Häiritseekö se vanha win7 asennus kovolla jotenki vai missä on vika? Ajureissa?
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Kun nyt olet noinkin paljon osia vaihtanut, kannattaa Windows asentaa kokonaan uudelleen. Tarkista BIOS-asetuksista, että boottausjärjestyksessä ensimmäisenä on CD/DVD-asema. Muutoin BIOS yrittää käynnistää vanhan Windowsin kovalevyltä. Laita Win 7 -asennuslevy asemaan ja käynnistä kone uudelleen. Tee puhdas asennus, joka Windowsin valikossa on 'Mukautettu'.
    http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/installing-reinstalling-windows#1TC=windows-7

    Edit. Mikä tuo SDD on? Jos kyseessä on SSD, jolle haluat Windowsin asentaa, on parasta, että poistat vanhan kovon järjestelmästä kokonaan Windowsin asennuksen ajaksi.
     
    Viimeksi muokattu: 17.12.2014
  4. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Uudelleenasennuksen ajaksi SSD:lle ota vanha kovaley irti (jossa Windows) asennuksen ajaksi, niin ei sekoita boottitietoja tai osiota vanhalle levylle.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Näin jälkikäteen näyttää vähän hassulta, kun olen editoinut viestiäni IlmoPJ:n kommentin jälkeen. Käytännössä kuitenkin sinä aikana googlailin tuota SDD:tä. Minä kun en kaikkea tiedä, niin kiinnitettyäni huomioni tuohon kirjainyhdistelmään vasta luettuani viestin uudelleen, halusin ensin varmistua, ettei kyse ole muusta kuin ilmeisestä näppäilyvirheestä. Editointi ei siis ollut näennäistä jälkiviisautta
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Tätä sattuu aika usein, että toinen ehtii vastata ennen, kun itse saa vastauksen tai korjauksen perille.:)
    Itse olen vastaavissa tapauksissa editoinut oman korjaukseni sen jälkeen pois.
     
    1pertti kiitti tästä.
  7. Mazhu

    Mazhu Member

    Liittynyt:
    01.07.2011
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo tosiaan meni ssd:t ja sdd:t sekasin. :)Kävi kyllä mielessä et jos se toimis mutta en uskaltanu vielä kokeilla. Nyt se siinä asentelee ja hyvin näyttää menevän. Toivottavasti menee ongelmitta nii pääsee vielä joskus nukkumaanki.

    Ja kiitos avusta!
     

Jaa tämä sivu