1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 7 kaatuu jatkuvasti

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi varastot 07.12.2015.

  1. varastot

    varastot Regular member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Windows 7 kaatuu epäsäännöllisen väliajoin kesken kaiken, minkä jälkeen näytöllä näkyy hetken sininen ruutu, jossa on pitkä rimpsu valkoista tekstiä, joka alkaa: “A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer...” (teksti on pitkä ja näkyy niin lyhyen hetken, etten ole ehtinyt lukea sitä kokonaisuudessaan). Tämän jälkeen kone automaattisesti käynnistää itsensä uudelleen, useimmiten ”Windowsin virheistä palauttaminen” -tilan kautta. Kaatuminen on sen verran säännöllistä, että se haittaa huomattavasti työskentelyä. Mitähän asialle kannattaisi yrittää tehdä?
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Onko kyseessä sama kone kuin Tässä ketjussa?

    Klikkaa käynnistä kirjoita hakuun Komentokehote ja aukaise komentokehote hiiren oikealla valitsemalla Suorita järjestelmänvalvojana

    Kooipi seuraavat komennot paina Enter kummankin jälkeen.
    cd c:\
    c:\>dir *.dmp /p /s >> c:\crashfiles.txt
    Tarkistus on valmis kun komentokehotteeseen tulee näkyviin c:\>
    Tässä saattaa mennä jonkin aikaa
    Tarkistuksen lokin läydät C:\crashfiles
    Liitä se tänne
     
    varastot kiitti tästä.
  4. varastot

    varastot Regular member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Äskeisen kaatumisen jälkeen tietokone meni mustaksi, ja kolmannen uudelleenkäynnistymisyrityksen jälkeen kone aloitti itse tiedostojärjestelmän tarkastuksen (kuva). Suorittiko tietokoneeni nyt siis automaattisetsi sen, mitä kehotit minua manuaalisesti tekemään?
     

    Liitetyt tiedostot:

    Viimeksi muokattu: 07.12.2015
  5. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Ei ole sama, windows on jostain syystä tarkistanut tiedostojärjestelmän noiden uudelleen käynnistymisten jälkeen, syytä en osaa sanoa, mutta vaikuttiko se ongelmaan mitenkään.
    Jos ei niin pistätkö tuon crashfiles tekstitiedoson.
     
  6. varastot

    varastot Regular member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Tässäpä se.
     

    Liitetyt tiedostot:

  7. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Testi.

    Ilmeisesti 10 megan raja tiedostokoolla kun suoraan tänne liittää.
     

    Liitetyt tiedostot:

    Viimeksi muokattu: 09.12.2015
  8. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Mene alla olevaan polkuun ja pistä siellä olevat dmp. tiedostot joko pakattuna tänne.
    Tai jos et saa niitä liitettyä pakattuna niin pistä ne jollekin tiedotojenjako palvelimelle, esim. dropbox, sendscpace tai vastaava ja latauslinkki tänne.

    Kansio c:\Windows\LiveKernelReports\WATCHDOG

    27.09.2015 13:26 567ÿ926 WD-20150927-1426.dmp
    01.12.2015 00:19 698ÿ444 WD-20151201-0019.dmp
    01.12.2015 00:39 645ÿ616 WD-20151201-0039.dmp
    05.12.2015 11:48 694ÿ073 WD-20151205-1148.dmp
    07.12.2015 18:52 688ÿ558 WD-20151207-1852.dmp
    08.12.2015 00:08 475ÿ068 WD-20151208-0008-01.dmp
    08.12.2015 00:08 479ÿ437 WD-20151208-0008.dmp

    Pistä myös seuraavasta poulsta pari dmp. tiedostoa.jos siellä nitä on.
    Kansio c:\Windows\System32\LogFiles\WUDF


    Voisit myös ajaa JRT:n ja AdvCleanerin ja jos jotain löytyy niin pistä niistä lokit tönne.

    Lataa Junkware Removal tool alla olevasta linkistä työpöydälle.
    http://www.bleepingcomputer.com/download/junkware-removal-tool/

    Sulje muut ohjelmat ja aukaise JRT
    Paina mitä tahansa näppäintä ja tarkistus alkaa, kun taristus on valmis, loki aukeaa.
    [​IMG]

    Lataa AdwCleaner alla olevasta linkistä työpöydälle.
    https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

    Sulje mut ohjelmat aukaise AdwCleaner
    Klikkaa Scan, odota kunnes tarkistus on ohi, sen jälkeen klikkaa Cleaning
    Kun poisto on ohi Adwcleaner pyytää koneen uudelleen käynnistystä tee se, kun kone on käynnistynyt uudelleen, lokin pitäisi aueta, jos ei niin löydät lokin, C:\AdwCleaner\AdwCleaner

    [​IMG]
     
    varastot kiitti tästä.
  9. varastot

    varastot Regular member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Todella paljon kiitoksia hyvistä, seikkaperäisistä neuvoista. Latasin ja ajoin molemmat ohjelmat. AdwCleaner teki joitain korjauksia, minkä jälkeen JRT ei enää löytänyt korjattavaa. Tietokoneen kaatumiset kuitenkin jatkuivat tämänkin jälkeen (kenties kuitenkin aiempaa harvemmin).

    Tässä pyytämäsi linkki Watchdog-kansion dmp-tiedostoista. https://www.sendspace.com/file/z2rx4s

    WUDF-kansion tiedostoja en sen sijaan pystynyt jostan syystä pakkamaan, sillä sitä seurasivat virheilmoitukset: "Ei voida luoda WUDF:rar." ja "Käyttö estetty".
     
  10. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    AdCleaner ja JRT ei korjaa varsinaisesti mitän mutta ne poistaa selainkaappareita PUP:ja ja muita ei toivottuja ohjelmia.
    Olisiko sulla lokit niistä?

    Yksi asia mikä on aiheuttanut kaatumisia on näytönohjanin.
    Noi kaiki dmp. tiedostot oli siitä
    Kyseesä on näytöohjain lakkasi vastaamasta ja palautu ongelma. Näytonhjain käyttää liian paljon aikaa jonkin toiminno suorittamiseen jolloin Windows yrittää palauttaa sen ja jos ei onnistu siinä se kaataa tai jumittaa koneen. Normaali aika tälle on 2 sekuntia. Alla olevassa linkissä on Microsoftin mahdollinen korjaus, se pidentää tätä aikaa 8 sekuntiin.
    Toi ei yleensä luitenkaan auta muta kannattaa testata kuitenkin.
    https://support.microsoft.com/fi-fi/kb/2665946

    Sitä ennen kuitenkin poista näytöohjainakurit DDU:la
    http://www.wagnardmobile.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=157
    Lataat vain ohjelman työpöydälle ja toimit ohjelman ohjeen mukaan.
    Tarkempaa ohjetta ei ole mutta DDU oiastaa hyvin käytössä.

    Sen jälkeen lataat allaolevasta linkistä uudet ajurit jos sinulla on pöytäkone.
    http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx?lang=en-us
    Jos taas kannettava niin mene koneesi valmistajan sivulle ja lataa sieltä.

    Tee niin että kopioit sieltä \WUDF kansiosta ensin työpöudälle ne dmp tiedostot ja sen jälkeen koitat pakata.

    Aja myös minitoolbox.
    Lataa minitoolbox seuraavasta linkistä työpöydälle.
    http://www.bleepingcomputer.com/download/minitoolbox/

    Aukaise minitoolbox ja pistä valinta ruutuihin

    List Winsock entries
    List last 10 event viewer errors
    List installed programs
    List Devices - only problems
    List users partitions and memory size
    List minidump files

    Klikkaa Go
    Kun tarkistus on valmis niin MTB niminen tekstitiedosto aukeaa, liitä se tänne.


    Tässä vielä yhden dmp tiedoston tiedot.

    Koodi:
    ************* Symbol Path validation summary **************
    Response                         Time (ms)     Location
    Deferred                                       SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
    Symbol search path is: SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
    Executable search path is:
    No .natvis files found at C:\Program Files (x86)\Windows Kits\10\Debuggers\x64\Visualizers.
    Windows 7 Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (2 procs) Free x64
    Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal
    Built by: 7601.19045.amd64fre.win7sp1_gdr.151019-1254
    Machine Name:
    Kernel base = 0xfffff800`03201000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`03448730
    Debug session time: Tue Dec  8 00:08:55.517 2015 (UTC + 2:00)
    System Uptime: 0 days 8:23:45.047
    Loading Kernel Symbols
    .
    
    Press ctrl-c (cdb, kd, ntsd) or ctrl-break (windbg) to abort symbol loads that take too long.
    Run !sym noisy before .reload to track down problems loading symbols.
    
    ..............................................................
    ................................................................
    ...........................
    Loading User Symbols
    Mini Kernel Dump does not contain unloaded driver list
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    Use !analyze -v to get detailed debugging information.
    
    BugCheck 117, {fffffa800a501010, fffff880131ed5f8, 0, 0}
    
    *** WARNING: Unable to verify timestamp for nvlddmkm.sys
    *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for nvlddmkm.sys
    Probably caused by : nvlddmkm.sys ( nvlddmkm+1545f8 )
    
    Followup:     MachineOwner
    ---------
    
    0: kd> !analyze -v
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    VIDEO_TDR_TIMEOUT_DETECTED (117)
    The display driver failed to respond in timely fashion.
    (This code can never be used for a real bugcheck.)
    Arguments:
    Arg1: fffffa800a501010, Optional pointer to internal TDR recovery context (TDR_RECOVERY_CONTEXT).
    Arg2: fffff880131ed5f8, The pointer into responsible device driver module (e.g owner tag).
    Arg3: 0000000000000000, The secondary driver specific bucketing key.
    Arg4: 0000000000000000, Optional internal context dependent data.
    
    Debugging Details:
    ------------------
    
    
    BUGCHECK_P1: fffffa800a501010
    
    BUGCHECK_P2: fffff880131ed5f8
    
    BUGCHECK_P3: 0
    
    BUGCHECK_P4: 0
    
    FAULTING_IP:
    nvlddmkm+1545f8
    fffff880`131ed5f8 ??              ???
    
    DEFAULT_BUCKET_ID:  GRAPHICS_DRIVER_TDR_TIMEOUT
    
    TAG_NOT_DEFINED_202b:  *** Unknown TAG in analysis list 202b
    
    
    CPU_COUNT: 2
    
    CPU_MHZ: bc0
    
    CPU_VENDOR:  AuthenticAMD
    
    CPU_FAMILY: 10
    
    CPU_MODEL: 6
    
    CPU_STEPPING: 2
    
    BUGCHECK_STR:  0x117
    
    PROCESS_NAME:  System
    
    CURRENT_IRQL:  0
    
    ANALYSIS_VERSION: 10.0.10240.9 amd64fre
    
    STACK_TEXT: 
    fffff880`0233c630 fffff880`03f0c72b : fffffa80`0a501010 fffff880`03f590cc fffffa80`0a501010 fffff880`03eda807 : watchdog!WdDbgReportRecreate+0xa3
    fffff880`0233cb50 fffff880`03f0d3f0 : fffff8a0`06d40320 fffff8a0`06d40320 00000000`00000080 fffffa80`0a501010 : dxgkrnl!TdrUpdateDbgReport+0xcb
    fffff880`0233cba0 fffff880`03ee16b3 : 00000000`00000001 fffffa80`07a3c000 00000000`00000000 fffff880`0000004d : dxgkrnl!TdrCollectDbgInfoStage2+0x220
    fffff880`0233cbd0 fffff880`03f0df43 : fffffa80`07a27a58 ffffffff`fffe7960 fffffa80`0a501010 00000000`00000010 : dxgkrnl!DXGADAPTER::Reset+0xef
    fffff880`0233cc80 fffff880`03fde03d : fffffa80`092b7b00 00000000`00000080 00000000`00000000 fffffa80`07a27410 : dxgkrnl!TdrResetFromTimeout+0x23
    fffff880`0233cd00 fffff800`0350eb86 : 00000000`fffffc32 fffffa80`07a2c200 fffffa80`0548a820 fffffa80`07a2c200 : dxgmms1!VidSchiWorkerThread+0x101
    fffff880`0233cd40 fffff800`032660e6 : fffff800`033f4e80 fffffa80`07a2c200 fffff800`03402cc0 00000000`00000000 : nt!PspSystemThreadStartup+0x5a
    fffff880`0233cd80 00000000`00000000 : fffff880`0233d000 fffff880`02337000 fffff880`0a2a8d40 00000000`00000000 : nt!KiStartSystemThread+0x16
    
    
    STACK_COMMAND:  kb
    
    FOLLOWUP_IP:
    nvlddmkm+1545f8
    fffff880`131ed5f8 ??              ???
    
    SYMBOL_NAME:  nvlddmkm+1545f8
    
    FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner
    
    MODULE_NAME: nvlddmkm
    
    IMAGE_NAME:  nvlddmkm.sys
    
    DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  54d162ec
    
    FAILURE_BUCKET_ID:  X64_0x117_IMAGE_nvlddmkm.sys
    
    BUCKET_ID:  X64_0x117_IMAGE_nvlddmkm.sys
    
    PRIMARY_PROBLEM_CLASS:  X64_0x117_IMAGE_nvlddmkm.sys
    
    ANALYSIS_SOURCE:  KM
    
    FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:x64_0x117_image_nvlddmkm.sys
    
    FAILURE_ID_HASH:  {c306f7be-ced2-9b11-9b10-d0239a4fd800}
    
    Followup:     MachineOwner
    ---------
    
    0: kd> lmvm nvlddmkm
    Browse full module list
    start             end                 module name
    fffff880`13099000 fffff880`13d32000   nvlddmkm T (no symbols)          
        Loaded symbol image file: nvlddmkm.sys
        Image path: nvlddmkm.sys
        Image name: nvlddmkm.sys
        Browse all global symbols  functions  data
        Timestamp:        Wed Feb 04 02:08:12 2015 (54D162EC)
        CheckSum:         00C57C2D
        ImageSize:        00C99000
        Translations:     0000.04b0 0000.04e4 0409.04b0 0409.04e4
    Mini Kernel Dump does not contain unloaded driver list
    
     
    varastot kiitti tästä.
  11. varastot

    varastot Regular member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28

    Liitetyt tiedostot:

  12. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Onko kone kaatunut viimeisimpien toimien jälkeen?

    Katsoin että sulla on Comodon tietoturva ja sitten on McAfeeta koneella myös, kannattaa poistaa ne McAfeet tai ainakin se security scan. Eli menet Ohjauspaneeli - Ohjelmat ja toiminnot.
    Ja aja myös McAfeen oma poistotyökalu.
    http://us.mcafee.com/apps/supporttools/mcpr/mcpr.asp


    Aja Eset online scan ja ottaisin milelläni lokin tästä sitten.

    Lataa Eset online scan työpöydälle.
    http://www.eset.com/us/online-scanner-popup/
    Auksie eset, hyväksy käyttöehdot ja windowsin huomautukset.
    Pistä valinta ruutuun Enable detection of potentially unwanted aplications klikkaa start, eset lataa tietokannan ja aloittaa tarkistuksen. Jos mitään ei löydy niin lokia ei tarvitse pistää mutta jos löytyy niin se sijaitsee
    C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner\log

    [​IMG]

    [​IMG]

    Poistetaan myös väiakaistiedostot (temp)
    Lataa TFCleaner seuraavasta linkistä työpöydälle.
    http://www.bleepingcomputer.com/download/tfc/

    Sulje muut ohjelmat aukasie TFC kilkkaa Start
    Poisto on ohi kun poistettujen tiedostojen määrä tulee näkyviin sen jälkeen klikkaa Exit ja käynnistä tarvittaessa kone uudelleen.

    Kopioi komentokehotteeseen seuraava komento.
    sfc /scannow
    Paina Enter

    Jos lötyy eheysristiriitoja niin sen jälkeen kopioi komentokehotteeseen seuraava komento.
    findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"
    Paina Enter ja työpöydälle ilmestyy sfcdetails niminen tekstitiedosto.
    Tämä siis vain jos sfc /scannow tarkistuksessa löytyy ongelmia.

    Noita WUDF kansion dmp. tiedostoja ei pystynyt debuggintoolilla katsomaan, tai en ainakaan osaa.
    Mutta koitin OSR online scannia ja sillä sai jonkinlaisia tuloksia mutta en osaa oikeastaan sanoa niistä mitään joten ne jäänee mysteeriksi.

    Koodi:
    Instant Online Crash Analysis, brought to you by OSR Open Systems Resources, Inc.
    Show DivPrimary Analysis
    
    Crash Dump Analysis provided by OSR Open Systems Resources, Inc. (http://www.osr.com)
    Online Crash Dump Analysis Service
    See http://www.osronline.com for more information
    Windows 7 Version 7601 (Service Pack 1) MP (2 procs) Free x64
    Product: WinNt, suite: SingleUserTS Personal
    kernel32.dll version: 6.1.7601.18409 (win7sp1_gdr.140303-2144)
    Machine Name:
    Debug session time: Thu Jul 23 10:58:22.000 2015 (UTC - 5:00)
    System Uptime: not available
    Process Uptime: 0 days 19:03:09.000
      Kernel time: 0 days 0:00:01.000
      User time: 0 days 0:00:01.000
    TRIAGER: Could not open triage file : e:\dump_analysis\program\triage\oca.ini, error 2
    TRIAGER: Could not open triage file : e:\dump_analysis\program\winxp\triage.ini, error 2
    TRIAGER: Could not open triage file : e:\dump_analysis\program\triage\user.ini, error 2
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Exception Analysis                                   *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    TRIAGER: Could not open triage file : e:\dump_analysis\program\triage\guids.ini, error 2
    TRIAGER: Could not open triage file : e:\dump_analysis\program\triage\modclass.ini, error 2
    
    FAULTING_IP:
    ntdll!RtlpDeCommitFreeBlock+20d
    00000000`77604603 3146f8          xor     dword ptr [rsi-8],eax
    
    EXCEPTION_RECORD:  ffffffffffffffff -- (.exr 0xffffffffffffffff)
    ExceptionAddress: 0000000077604603 (ntdll!RtlpDeCommitFreeBlock+0x000000000000020d)
       ExceptionCode: c0000005 (Access violation)
      ExceptionFlags: 00000000
    NumberParameters: 2
       Parameter[0]: 0000000000000001
       Parameter[1]: 0000001000000007
    Attempt to write to address 0000001000000007
    
    PROCESS_NAME:  WUDFHost.exe
    
    ERROR_CODE: (NTSTATUS) 0xc0000005 - The instruction at "0x%08lx" referenced memory at "0x%08lx". The memory could not be "%s".
    
    EXCEPTION_CODE: (NTSTATUS) 0xc0000005 - The instruction at "0x%08lx" referenced memory at "0x%08lx". The memory could not be "%s".
    
    EXCEPTION_PARAMETER1:  0000000000000001
    
    EXCEPTION_PARAMETER2:  0000001000000007
    
    WRITE_ADDRESS:  0000001000000007
    
    FOLLOWUP_IP:
    ntdll!RtlpDeCommitFreeBlock+20d
    00000000`77604603 3146f8          xor     dword ptr [rsi-8],eax
    
    NTGLOBALFLAG:  0
    
    ADDITIONAL_DEBUG_TEXT:  Enable Pageheap/AutoVerifer ; Followup set based on attribute [Is_ChosenCrashFollowupThread] from Frame:[0] on thread:[PSEUDO_THREAD]
    
    LAST_CONTROL_TRANSFER:  from 000000007762e286 to 0000000077604603
    
    FAULTING_THREAD:  0000000000001fc8
    
    DEFAULT_BUCKET_ID:  HEAP_CORRUPTION
    
    PRIMARY_PROBLEM_CLASS:  HEAP_CORRUPTION
    
    BUGCHECK_STR:  APPLICATION_FAULT_HEAP_CORRUPTION_HEAP_CORRUPTION_INVALID_POINTER_WRITE
    
    STACK_TEXT:
    00000000`00000000 00000000`00000000 heap_corruption!heap_corruption+0x0
    
    
    SYMBOL_STACK_INDEX:  0
    
    SYMBOL_NAME:  heap_corruption!heap_corruption
    
    FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner
    
    MODULE_NAME: heap_corruption
    
    IMAGE_NAME:  heap_corruption
    
    DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  0
    
    STACK_COMMAND:  dt ntdll!LdrpLastDllInitializer BaseDllName ; dt ntdll!LdrpFailureData ; ** Pseudo Context ** ; kb
    
    FAILURE_BUCKET_ID:  HEAP_CORRUPTION_c0000005_heap_corruption!heap_corruption
    
    BUCKET_ID:  X64_APPLICATION_FAULT_HEAP_CORRUPTION_HEAP_CORRUPTION_INVALID_POINTER_WRITE_heap_corruption!heap_corruption
    
    WATSON_STAGEONE_URL:  http://watson.microsoft.com/StageOne/WUDFHost_exe/6_2_9200_16384/501096c7/ntdll_dll/6_1_7601_18247/521eaf24/c0000005/00024603.htm?Retriage=1
    
    Followup: MachineOwner
    ---------
    
    
     
    varastot kiitti tästä.
  13. varastot

    varastot Regular member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Toimin ohjeidesi mukaisesti. Eheysristiriitoja ei löytynyt. Kone ei ole kaatunut tänään kertaakaan, vaikka on ollut aamusta asti päällä, joten ainakin toistaiseksi vaikuttaisi siltä, että asiantuntevista neuvoistasi löytyi apu. Kiitokset.
     

    Liitetyt tiedostot:

  14. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Voi olla että se näytönhjaimen ajureiden poisto/asennus auttoi.
    Toivottavasti näin.

    Katsotaan vielä tuota alussa kertomaasi Windowsin tiedostojörjestelmän tarkistusta.
    Alla on linkki ohjeeseen kuinka voit saada sen tarkistuksen lokin.
    http://www.sevenforums.com/tutorials/96938-check-disk-chkdsk-read-event-viewer-log.html
    Ohje on englannin ielellä mutta tapahtumienvalvonta on se paikka mistä sitä katsotaan.

    Voi tosin olla ettei sitä löydy kun siitä tarkistuksesta on aikaa mutta katso kuitenkn jos lötyy ja pistä tänne.
    Sen jälken ajetaan vielä tuo sama tarkistus molemmille levyille.

    Koioi komentokehotteeseen seuraava komento.
    chkdsk C: /F
    Paina enter ajoita seuraavan käynnistyksen yhteyteen valitsemalla K tai Y
    Käynnistä kone uudelleen
    Kun tarkistus on ohi ja olet taas työpöydällä mene tuon edellisen ohjeen mukaan tapahtunienvalvontaan ja katso sieltä tarkistuksen loki.

    Aja sama komento varmuuden vuoksi myös D: asemalle.
    chkdsk D: /F
    Paina Enter
    Tätä ei pitäisi joutua tekemään käynnistyksen yhteydessä vaan sen pitäisi aloittaa tarkistus heti.
    Ota myös tämän tarkistuksen loki.
     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2016
    varastot kiitti tästä.
  15. varastot

    varastot Regular member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    D-aseman tarkistuksen yhteydessä tuli seuraava teksti: "Chkdsk-ohjelmaa ei voi suorittaa, koska toinen prosessi käyttää asemaa. Chkdsk voidaan suorittaa, jos tämä asema poistetaan ensin köytöstä. MITKÄÄN AVOIMET KAHVAT EIVÄT KELPAA TÄMÄN JÄLKEEN. Haluatko pakottaa tämän levyn poistamisen käytöstä? (K/E)" Tarvitseeko siitä välittää sen kummemmin vai painaa vain K?

    Kun yritin hakea logeja ohjeiden mukaisesti, tuli haun jälkeen teksti "Haussa valitun tapahtuman ja luettelon lopun välistä ei löydy tapahtumaa, jossa olisi määritety merkkijono. Jos halut etsiäå kaikista tapahtumista, valitse luettelon ensimmäine tapahtuma ja tee haku uudelleen."
     
  16. varastot

    varastot Regular member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Tänään Windows jälleen kaatui, sinisellä ruudulla syynä luki "page fault in non-paged area", ja tämä tapahtui netin selailun yhteydessä (käytän Mozillaa).
     
  17. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Anteeksi kun on kestänyt vastata.

    Jos et jo ajanut niin voit ajaa myös D: asemalle vaikka se antaa tuon ilmoituksen, kannattaa tarkistuksen jälkeen käynistää kone uudelleen.
    Katsotko vielä niitä lokeja, etsi niitä maunaalisti siitä liststa.
    C: aseman tarkistus pitäis löytyä nimellä Wininit
    Nimetön.

    Kun taas D: asema lötynee nimellä Chkdsk
    Nimetön2.

    Voi olla että joudut selaamaan paljonkin niitä tapahtumia mutta kyllä niiden pitäisi sieltä löytyä.

    Tuon PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA 0x50 kaatumisen voi aiheuttaa monikin asia ajuri, viallinen muisti, virustorjuntaongelma tai vaikka tiedostojärjestelmävika.

    Voisit tarkistaa muistit seuraavan ohjeen mukaan.
    http://www.sevenforums.com/tutorials/105647-ram-test-memtest86.html
    Jos kaikki muistit kiinni ei löydy virheitä ei tarvitse erikseen testata niitä kampoja.

    Varmistetaan myös vielä kiintolevyjen kunto crystaldiskinfolla.
    http://crystalmark.info/download/index-e.html
    Huom. asennettava versio yrittää tyrkyttää ylimääräisiä ohjelmia, joten kannattaa käyttää portable versiota.
    Jos jommassa kummassa levyssä on vikaa ota crystadiskinfosta kuvankaappaus ja pistä tänne.
     
    varastot kiitti tästä.
  18. varastot

    varastot Regular member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Kiitokset jälleen neuvoista.

    Tässä ovat linkit asemien lokeihin, saatkohan tuossa tiedostomuodossa avattua (voin tarvittaessa laittaa myös tekstitiedostoina)?

    https://www.dropbox.com/s/1acfvxdn37f4m8p/Wininit.evtx?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/vmbvkscxysmdq1j/D-asema.evtx?dl=0

    Muistin tarkastuksessa meni hämmentävän kauan. Ohjeissa sanotaan “Let it run until at least 8 passes are completed, or errors are found (whichever comes first). The longer you run it, the better. Seven passes will take several hours, depending on your amount of RAM. It is advised to leave it running overnight.” Laitoin tarkistuksen käyntiin illalla ja jätin sen päälle yön ajaksi. Aamulla miltei 11 tunnin kuluttua tarkistettuna oli kuitenkin vasta 4 (erroreita ei tuossa kohtaa ollut löytynyt). Pitäisi siis ilmeisesti uhrata toimenpiteelle vieläkin pidempi aika.

    Kiintolevyjen kunnosta ei Crystaldiskinfon mukaan löytynyt huomautettavaa (kaikki pallukat olivat sinisiä).
     
  19. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Joo sain.

    Muisteissa tuskin on vikaa mutta jos jossain välissä aika antaa myöden niin eihän se paha ole testata enemmänkin, luulisin kuitenkin ettei niissä ole ongelmia.

    Kiitolevyt on kunnossa se on hyvä.

    Annetaan kuitenkin Windowsin tarkistaa vielä C: asema kokonaisuudessaan.
    Älä aja tätä jos järjestelmälevy on SSD

    Eli seuraava komento
    chkdsk /F /R
    Enter ja taas ajoitus. käynnistyksen yhteyteen.
    Tässä tarkistuksessa saattaa menää parikin tuntia

    Ja tosiaan jos on SSD niin sitten älä aja koska toi käy kaikki sektorit levyllä läpi eikä sitä ole tarpeen tehdä SSD levyille.
    Tuosta sitten vielä lloki.

    Tuon PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA bsodin on voinut aiheuttaa myös jokin ongelma jossain windowsin palvelussa ja saattaa olla että jäi yksittäiseksi, jos kuitenkin niitä tulee lisää niin mietitään sitten enemmän.
     
    Viimeksi muokattu: 12.01.2016
  20. varastot

    varastot Regular member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
  21. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Hmm.
    Onko noi chkdsk tarkistukset menyt joka kerta täysin loppuun asti?
    Kummasakaan lokissa ei meinaan näy sitä loppuyhteenvetoa.

    Aja vielä kertaalleen
    chkdsk C: /F
    Ja pistä loki, jos se ei näytä normaalita niin joku siellä sotkee noita tiedostoja.
     
    Viimeksi muokattu: 12.01.2016

Jaa tämä sivu