1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Windows 7 jumittuu

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi liiskaaja 04.06.2017.

  1. liiskaaja

    liiskaaja Member

    Liittynyt:
    29.10.2006
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Päivityten korjaus, mitähän nuo 2x on mitä ei pystynyt korjaamaan?
    upload_2017-8-13_18-58-15.
     
  2.  
  3. Nanna_86

    Nanna_86 Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    389
    Kiitokset:
    97
    Pisteet:
    38
    Avaa Komentokehoite / CMD Järjestelmänvalvojana ( run as administator )

    Kopioi ja liitä seuraavat komennot >
    Koodi:
    net stop wuauserv
    Koodi:
    net stop cryptSvc
    Koodi:
    net stop bits
    Koodi:
    net stop msiserver
    Koodi:
    ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
    Koodi:
    ren C:\Windows\System32\catroot2 catroot2.old
    Koodi:
    net start wuauserv
    Koodi:
    net start cryptSvc
    Koodi:
    net start bits
    Koodi:
    net start msiserver
    Kun komennot on saatu syötettyä hyväksytysti, sulje komentokehoite >
    Yritä asentaa Windows päivityksiä uudelleen.
     
  4. liiskaaja

    liiskaaja Member

    Liittynyt:
    29.10.2006
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Mikä emolevy mahtoi olla kyseessä? tämmösen löysi
    upload_2017-8-13_19-17-35.
     
    Nanna_86 kiitti tästä.
  5. Nanna_86

    Nanna_86 Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    389
    Kiitokset:
    97
    Pisteet:
    38
    • Avaa muistio.
    • Kopioi ja Liitä tekstilaatikon sisältö muistioon.
    • Nimeä se ( fixlist.txt ) ja tallenna samaan hakemistoon johon FRST.exe on asennettu.
    Koodi:
    Start
    CloseProcesses:
    HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
    Lsa: [Notification Packages] scecli C:\Program Files\TrueKey\McAfeeTrueKeyPasswordFilter "C:\Program Files\TrueKey\McAfeeTrueKeyPasswordFilter"
    S2 TrueKey; C:\Program Files\TrueKey\McAfee.TrueKey.Service.exe [1001920 2017-06-26] (McAfee, Inc.)
    R2 TrueKeyScheduler; C:\Program Files\TrueKey\McTkSchedulerService.exe [16928 2017-06-26] (McAfee, Inc.)
    S3 TrueKeyServiceHelper; C:\Program Files\TrueKey\McAfee.TrueKey.ServiceHelper.Exe [87760 2017-06-26] (McAfee, Inc.)
    S2 InstallerService; C:\Program Files\TrueKey\Mcafee.TrueKey.InstallerService.exe [X]
    2017-08-12 22:00 - 2011-04-13 16:12 - 000000282 ____H C:\Windows\Tasks\{22116563-108C-42c0-A7CE-60161B75E508}.job
    2017-08-12 22:00 - 2011-04-13 16:12 - 000000244 ____H C:\Windows\Tasks\{35DC3473-A719-4d14-B7C1-FD326CA84A0C}.job
    EmptyTemp:
    end
    
    

    • Käynnistä tämän jälkeen FRST ja paina Fix - painiketta.
    • Kun ohjelma on valmis se luo lokitiedoston ( Fixlog.txt ) työpöydälle.
     
  6. liiskaaja

    liiskaaja Member

    Liittynyt:
    29.10.2006
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    No nyt onnistu nuo Windows päivitykset, mutt edelleen kone pysähtyy/jumittuu yhtäkkiä samalla kun se kovalevyn "raksutus" loppuu? jumahtaako se kovalevyn toiminta vai mikä?
     
  7. Nanna_86

    Nanna_86 Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    389
    Kiitokset:
    97
    Pisteet:
    38
    1. Mene Käynnistä > kirjoita hakuun " CMD " Komentokehote / Command prompt. ( Suorita järjestelmänvalvojana /
    Run as administrator. )


    Kirjoita tai kopioi seuraava komento:
    Koodi:
    sfc /scannow
    Ja paina enter.

    ------ Jatkuu ------
    Kun tarkistus on valmis > Kirjoita / Kopioi seuraava komento:

    Koodi:
    findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfcloki.txt"
    Tämän jälkeen voit sulkea komentokehoitteen.
    Avaa sfcloki.txt työpöydältä ja lähetä sen sisältö seuraavassa viestissä. / tai liitä .teksti- tiedostona.


    --------------------------------------------
    1. Mene Käynnistä > kirjoita hakuun " CMD " Komentokehote / Command prompt. ( Suorita järjestelmänvalvojana /
    Run as administrator. )

    Kirjoita tai kopioi seuraava komento:

    Koodi:
    chkdsk /r
    1. Mene Käynnistä > kirjoita hakuun " powershell ".
    Tai vaihtoehtoisesti
    1.1. Paina Windows - [ [​IMG] + R ] -näppäintä samanaikaisesti ja kirjoita suorita/run tekstikenttään " powershell " ja lopuksi enter.

    Kopioi seuraava komento:

    Koodi:
    get-winevent -FilterHashTable @{logname="Application"; id="1001"}| ?{$_.providername –match "wininit"} | fl timecreated, message | out-file Desktop\CHKDSKTulokset.txt
    Avaa CHKDSKTulokset.txt työpöydältä ja lähetä sen sisältö seuraavassa viestissä. / tai liitä .teksti- tiedostona.
     
    liiskaaja kiitti tästä.
  8. liiskaaja

    liiskaaja Member

    Liittynyt:
    29.10.2006
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Nonii:rolleyes:
     

    Liitetyt tiedostot:

  9. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,594
    Kiitokset:
    509
    Pisteet:
    123
    Vaikka levyn kuntoa onkin jo katsottu niin katsotaan vielä yhdellä ohjelmalla.

    Lataa HD Tune alta. Lataa se Trial versio.
    http://www.hdtune.com/

    Asennuksen jälkeen aukaise HD tune ja valitse "Error scan" väliehti ja aloita tarkistus: Kerro löytyikö yhtään punaista ruutua. Tarkistuksessa saattaa mennä kauan.
     
  10. liiskaaja

    liiskaaja Member

    Liittynyt:
    29.10.2006
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Ei löytynyt punaisia ruutuja.
     
  11. Nanna_86

    Nanna_86 Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    389
    Kiitokset:
    97
    Pisteet:
    38
    Vieläkö tapahtuu tietokoneen jäätymistä?
     
  12. liiskaaja

    liiskaaja Member

    Liittynyt:
    29.10.2006
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Kyll aamulla 1kerran mutt ei sen jälkeen, täytyy seurata tilannetta jonkin aikka oko_O
     
  13. Nanna_86

    Nanna_86 Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    389
    Kiitokset:
    97
    Pisteet:
    38
    Valitse käynnistä ikonista oikealla > Device Manager / laitehallinta tai vaihtoehtoisesti >
    Paina Windows - [ [​IMG] + R ] -näppäintä samanaikaisesti ja kirjoita tekstikenttään " devmgmt.msc "

    [​IMG]

    Valitse listasta " Standard PS/2 Keyboard. "
    > Uninstall
    Käynnistä tietokone uudelleen.

    [​IMG]


    ---------------------------------------------------------------

    Lataa DM Log Collector tästä.

    Tallenna dm log collector.exe esimerkiksi työpöydällesi ja käynnistä se.

    [​IMG]

    Kun tarkistus on valmis se luo Zip tiedoston tietokoneen nimellä työpöydällesi.

    [​IMG]

    Lähetä zip tiedosto seuraavassa viestissäsi.



     
    Viimeksi muokattu: 16.08.2017
  14. liiskaaja

    liiskaaja Member

    Liittynyt:
    29.10.2006
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Tuota " Standard PS/2 Keyboard. " ei ollut siellä listalla niin ei voinut Uninstall?
    Mutt tiossa tuo Zipo_O
     

    Liitetyt tiedostot:

  15. liiskaaja

    liiskaaja Member

    Liittynyt:
    29.10.2006
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Onkohan tuo epäonnistunut päivitys joku tärkeä?:confused:
    upload_2017-8-16_21-5-27.
     
  16. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,594
    Kiitokset:
    509
    Pisteet:
    123
    Kokeile windows updaten puhdistusta seuraavan ohjeen mukaan.
    http://neko.kapsi.fi/ohje/Windows_7-vinkit/cleanmgr_vapauta_levytilaa.html

    Tämän jälkeen testaa updatea ja ilmeneekö sama ongelma vielä.

    Jos ilmenee, tarkista mikä päivitys on kyseesä, jos päivitys on laiteajuri, piilota se seuraavan ohjeen mukaann.
    https://support.microsoft.com/fi-fi...-when-you-use-the-windows-update-or-microsoft

    Windowsu yrittää siinä oletettavasti asentaa samaa päivitystä toiseen kertaan sen taika tuo ilmoitus.
    Jos et ole varma onko kyseessä tuohon liittyvä päivitys, ota vaikka kuva siitä ja pistä tänne.
     
  17. liiskaaja

    liiskaaja Member

    Liittynyt:
    29.10.2006
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Kyllä windows update pelittää nyt oikein, ei ongelmaa.
    Mutta edelleen kone jumahtaa joko heti käynistyksen yhteydessä tai myöhemmin kakki pysähtyy, mikään komento ei pelaa, restointia jne... mikä ihme täss ny voi olla? alkaa kyll jo hermotkin mennä :confused:
     
  18. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,594
    Kiitokset:
    509
    Pisteet:
    123
    Vaikuttaa siltä että laitevika, koska aikalailla kaikkea jo katsottu. Testaa muisteja seuraavan ohjeen mukaan.

    https://www.tenforums.com/tutorials/14201-memtest86-test-ram.html

    Kysy jos on jotain kysyttävää tuosta muistitestistä

    Ja varmista että vielä että koneen sisällä on varmasti kaikki johdot ym. kunnolla paikoillaan.
     
  19. tarantella

    tarantella Active member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    1,428
    Kiitokset:
    303
    Pisteet:
    93
    Onko tuo Windows asennettu kertaakaan tämän aikana uudelleen?

    Kyllä tuo muuten laitevialta vaikuttaa, tarkista tuo muisti todella memtest86:lla.
    Kovalevy kannattaa tarkistaa myös vielä Crystal Disk Infolla: https://crystalmark.info/download/index-e.html
     
  20. liiskaaja

    liiskaaja Member

    Liittynyt:
    29.10.2006
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Kyllä Windowsin päivitykset on nyt pelittänyt, mutta tuolla memtest86:lla kun yritin niin ei näy tuossa kohtaan mitään mitä/mistä valita?
    upload_2017-8-25_16-6-39.
     

    Liitetyt tiedostot:

  21. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    6,075
    Kiitokset:
    533
    Pisteet:
    173
    Sinun pitää etukäteen laittaa USB-porttiin muistitikku, jolle MemTest-ohjelma asennetaan.
     

Jaa tämä sivu