1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 10 - Keskustelu

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi *Trinity* 29.07.2015.

  1. ploqa

    ploqa Member

    Liittynyt:
    07.09.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkohan tuolla mitään virkaa, että linkittää windowsin digitaalisen lisenssin ms-tilille ja asentaa uudelle koneelle. Alun perin W7 OEM lisenssi asenettu koneelle, joka on myöhemmi päivitetty W10. Elikkäs onko toivoa saada W10 vielä siirrettyä kokonaan uudelle kokoonpanolle?
     
  2.  
  3. Roadheader

    Roadheader Member

    Liittynyt:
    09.11.2016
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    8
    https://support.microsoft.com/fi-fi/help/20530/windows-10-reactivating-after-hardware-change

    Olennaisin kohta:

    "Jos olet kirjautunut sisään oikealla Microsoft-tilillä mutta Windowsin uudelleenaktivointi ei onnistu, syynä voi olla myös jokin seuraavista:
    • Laitteessa oleva Windows-versio ei vastaa digitaaliseen käyttöoikeuteen liitettyä Windows-versiota.
    • Aktivoitavan laitteen tyyppi ei vastaa digitaaliseen käyttöoikeussopimukseen liitettyä laitetyyppiä.
    • Windows-aktivointi on jäänyt tekemättä laitteessasi.
    • Olet saavuttanut Windowsin uudelleenaktivointien enimmäisrajan laitteessasi.
    • Laitteessa on useampi kuin yksi järjestelmänvalvoja, ja toinen järjestelmänvalvoja on jo aktivoinut Windowsin uudelleen laitteessasi.
    • Laite on organisaatiosi hallinnassa, eikä Windowsin uudelleenaktivointi ole käytettävissä. Saat apua uudelleenaktivointiin organisaatiosi tukihenkilöltä."
    Mikä on " uudelleenaktivointien enimmäisraja"? Sen tietää vain Microsoft. 0, 1, 2... make your pick. Siihen voi vaikuttaa onko OEM vai täysversio.
     
  4. ploqa

    ploqa Member

    Liittynyt:
    07.09.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo ei noista sivuista oikeen selvää ottanut miten se menetellään, mutta kokeilemalla selviää jos ei nii ei auta muuta, kun ostaa uus winukka :D
     
  5. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
  6. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    No nyt tuli oikein päivitys w10 1607 KB3206632, sitä lataa vaikka asetuksissa anna mun päättää koska asennetaan, buuttia pukkaa ja sitten asennus ei onnistu. Hieno homma taas mikkisoftilta.
     
  7. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
  8. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Eiko hilpeä päivitys, lähetin postia ja vastaus oli. Olen insider ryhmämmä ja saan uueimmat päivitykset kellon ympäri, eroan ryhmästä mutta miten, ilmoittivat enkö tukänny lumian päivityksestä. Paha sanoa kun Lumiasta on akku irti, eikä panna koskaan kiinni.Mulla on nyt Blackview BV600.

    Nyt Redmonton iskee ja kunnolla, joka aamu kone on sisäänkirjoitus tilassa. Kerta ei riitä vaan kaksi kirjautumista vaaditaan ja se rumba alapalkissa jossa sininen pallo vaan pyörii kunnes klikkailen hiirun näppäimiä ja hups näyttö mustaksi ja kaikki muka toimii. Edge sammuu vain tehtävien hallinnan kautta eikä tilanne parantunut vaikka palasin pari kuukautta taaksepäin, mulla on teranen kovo johon mahtuu palautuspisteitä. Ei onnistu estää päivityksiä vaikka tämä on Pro versio, ennen onnistui. Sairas mies ny pilannu kolme päivää ja yötä, lähetän laskun tästä. Mun puhelimesta ne kysyy mutta siittä on akku irti joten tuskin on päivittynyt enkä koskaan katsokkaan. Vaihtaisin mäkkiin tain linuksiin mutta niihin ei saa niitä ohjelmia joita tarvin, tämä oli törkeä temppu ja tuo KB3206632 näkyy asentuneena mutta kovaa vaan uusiksi. Nyt ollaan reilun parin kk takana ja päivityksiä olis paljon tulossa, mikkisofta tarjoaa jotain winrepair ohjelmaa joka korjais mutta ei ole aktivointikoodia ja luottokortin tietoja en moiselle rosvosakille anna.

    Täältä saa apua tähän ongelmaan
    https://www.techtantri.com/how-to-block-windows-10-updates/?lang=fi
     
    Viimeksi muokattu: 28.12.2016
  9. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
  10. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Win Pro on koneessa, homea en hyväksy. Nyt ongelmia fsc/scannow kertoo murheita, tikulla uusi pro mutta asennuksessa ei korjaus vaihtoehtoa. Ei voi valita säilytä omat tiedostot ja ohjelmat, ihan paska ohjelma. Android tabletti vaan toimii ja toimii. Taistelen erilaisten repair ohjelmien kanssa, miksi se ei hae mikkisoftilta viallisia tiedostoja, eikä USB tikultakaan. On koitettu korjausta win updaten kautta, tulos 0. Ehkä otan backupin ja palaan win 7 prohon.
     
  11. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Oikeasti, jos haluat apua niin kannattaa hiukan miettiä miten sen viestin kirjoittaa. Jos taas haluat vain valittaa, niin kirjoita vaikka päiväkirjaa. Kritiikkiä saa toki ja on hyväkin antaa mutta nää ainaiset valittamiset ei johda mihinkään
    Varsinkin kun sinua on aikaisemminkin täällä yritetty auttaa mutta lopetat homman heti alkuun kun sinulta yritetään jotain kysyä että asiassa päästäisiin eteenpäin.
     
    Viimeksi muokattu: 19.01.2017
  12. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Ja mihinkä en ole vastannut ? Nyt kerron tarinoita tosielämästä kuten Karpo aikoinaan, kun mun win 10 jytkähti niin kaveri teki USB tikun uudelleen asentamiseen. Sielä näkyi vaihtoehto säilytä omat tiedostot ja ohjelmat, sitä ei vaan saanut valittua. Lopulta yksi Linux guru palautti mun yhdeltä teran levyltä näköistiedoston ja sain tämän ontuen käyntiin, en halunnu menettää asennettuja ohjelmia eikä tiedostoja. No pääsin mikkisoftin sivuille jossa sillä työkalulla oli vaihtoehdot asenna tähän koneeseen tai tee tiedosto asentaaksesi toiseen koneeseen. Valikoin asenna tähän koneeseen ja työkalu latas (en tiedä minne) ja päivityksiä myös, sydän kylmänä painoin asenna kun valinta säilytä kaikki oli valittuna. Sammutin kaikki ohjelmat ja tunnin hieroi päivityksiä ja se surullisen kuuluisa KB3206632 asentui myös, muistakaa että mulla oli yli kaksikymmentä palautuspistettä joista yksikään ei toiminut. SFC /scannow antoi erroria ja loki kilometrin mittainen, nyt menee läpi virheettä.

    Mulla Intelin emo ja Intelin neliydin prosessori 16Kb muistia ja käyttis SSD levyllä ja pari terasta kiintoa lisäksi, nyt pitäis löytää missä se asennus luuraa jotta saisin talteen. Speed fan näyttää taas semmosia 17% possukuormaa ja ennen ei mikään roskaohjelma pannut kuormaa 100%. Vain yksi omituisuus jäi eli jos käynnistän uudestaan pitää hiiru panna alapalkkiin ja naksutella oikea vasen nappeja ja sitten ruutu välähtää mustana ja kaikki toimii, tämä ei hirveesti haittaa koska en sammuta konetta koskaan, no päivitykset vaatii buutin. Näytöt sammuu ja Intel utilies pudottaa prossun toosi hiljaiselle, kuulee kun flektit sammuu.

    Niin Windows oli 64 bittinen ja koontiversio 1607, se on vieläkin ja tämän päivitys hässäkän jälkeen tuli spostia win insider ryhmältä haluanko vieläkin esiversioita. En hyväksy sitä etten vastaa kysymyksiin vaan vain valitan, tietenki valitan koska sairaseläkeläisellä ei ole kuin koira ja tietokone kaverina. Niin cloonasin levun tossa varakoneessa ja asensin win 10 ja hyvin toimi, keväällähän siihen tyrkytettiin win 10 päivitystä ja koitin asentaa niin 99% ja ilmo prosessoriasi ei tueta, Intel celeron. Sais varmaan puhelin tuen kautta aktivoitua mutta tarvin win7 jotta pääsen mun uuteen puhelimeen käsiksi, onhan siinä palomuuri ja virustorjunta ja vielä natin takana eikä sielä ole kuin mun ottamia kuvia.
     
    Viimeksi muokattu: 20.01.2017
  13. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Vaikka tästä voit katsoa. Selaa viestejä eteen päin, siellä on välissä muutaman muunkin viesti mutta huomaat kyllä kuinka avun vastaan ottaminen ei oikein toiminut. Ja aikaisemminkin näin on käynyt. Ja en jatka enempää tästä tässä ketjussa.
     
  14. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Älä jatka mutta muista että olen monisairas ja joudun käyttämään erittäin voimakkaita särkylääkkeitä, multa voi jäädä tahattomasti jotain huomaamatta. Olen siittä pahoillani, kun mulla on ongelma joudun panemaan siihen 99,9% resusseistani, toivottavasti joku sai tolkkua mun edellisestä postauksesta. Siis tilanne asentaa win 10 niin että kaikki säilyy, olishan sen puhtaan winhotuksen saanut aktivoitua win tilin kautta mutta mikä työ asentaa kaikki uudestaan. Tässä kolvailen mun USB ulkoista levyasemaa johon mahtuis pari näköis tiedostoa, salama poltti powerin ja jotain siittä ulkoisesta jonka levy toimii hienosti.

    Saat pitää mua paskiaisena, se on sun oikeus. Olen kumminki aidosti pahoillani jos olen estänyt avun saantia.

    Myös muille pahoittelut, hienoa et sain ihan itse win 10 tolkuilleen. Kumminki mun ongelmissa ei ollut tärkeää mikä kones mulla on, winhotus ei vaan toiminut. Syö sairasta miestä joka asentanut satoja ohjelmia eikä niiden uudelleen asennus tullut kysymykseenkään. Teen juuri palautus DVD levyä, luulin aidon asennuslevyn antavan vaihtoehdon säilytä kaikki, ei koska tämä on päivitetty win 7 pro 64 bit versiosta. Ikävä kyllä wirtuaalikones jossa win7 ei USB portit toimi oikein, ladannu USB 3 driverit yms.

    Nyt kun joku neuvoo miten saan Blackview BV6000 puhelimen USB ajurit niin lähetän hyvän wiskipullon hinnan heti, spostilla mulle tieto ajurista ja pankkitilin numero. Google kyllä löytää mutta jokin maksullinen ajuripäivitys ohjelma joka ei löydä koko laitetta. Elämäni ei ole helppoa ja tosta puhelimesta muistikortin irroitus toosi hankalaa ku on vesitiiviin luukun takana.

    Tämäkin on win 10 ongelma.
     
    Viimeksi muokattu: 20.01.2017
  15. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Huomautan vielä sen verran asiasta, että eklun kommentista lihavoimani ja alleviivaamani kohta ei ole minun mielipiteeni! En ole missään välissä ollut tätä mieltä, vaan vain asiasta ja siitä kunika se tuotiin esille. En halua että nimiini pistetään ajatuksia joita en ole itse ilmaissut.
     
  16. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
  17. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Kiitos mutta nuo olen kokeillu, tietokoneen hallintaan tulee Android ajuri ja sitten tulee BV6000 siirrettäviin laitteisii ja komea keltainen huutomerkki päälle. Päivivitys antaa tiedon että MTP ajuri löytyi mutta sen inf tiedosto ei kelpaa ja laitteen oma USB johto kokeiltu USB 2 ja 3 paikoissa. Puhelimessa kytketty USB asetukset tiedon siirtoon ja debug pois päältä, myös vaimon lumiat lakkasi toimimasta heti kun tuli win 10 1607 koontiversio eli vika on kympissä vaikka vaimon läppärissä ihan normi win 10 niin jokin päivitys USB portteihin tekee jäynää. Kamerat, Tomtom ja tikut toimii OK.
     
  18. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
  19. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Mennin ja kokeilin, päädyn Windows repair drivers sivulle. Ohjelma löytää kaksi ajuria realdeck audio drivers ja nvidia ohjaimen uudet ajurit. Nvidian päivitys sanoo et uusimmilla mennään ja kun yhdet saa ilman päivittää niin nuo ääniajurit päivitin. Menin Operalla noille sivuille ja sama tulos kuten firefoxilla.

    Mutta Kiitos auttamis yrityksistä, yritän välttää paskiaiseksi sanomista, ei kuulu mun luonteeseen. Kuten sanoin istuin yöllä neljään asti ja koko päivän taistellu. Sokeriarvot heittelee ja muukin kiputilanne, joudun käyttämään 1000 kertaa morfiinia voimakkaampaa lääkitystä. Eklu ei ole paha mies mutta väsyneenä voi tulla tahattomia ylilyöntejä, Anteeksi ja kiitos niille jotka koittavat auttaa, olenhan mäkin jotain helppiä tähän ketjuun antanut.

    Mikkisoftin helppi mua lohdutti eli tietävät ongelman ja parin kuukauden päästä tulee isompi päivitys, voi kun kaipaan win NT servisepakkia jossa tuli notepadia myöten kaikki uusiksi. Silloin kun vahdin 12 nt palvelinta, yksi HP 3000 ja kaksi HP 9000 ongelmat korjaantui heti, HP:ltä tuli henkilö joka pani palvelimet ruotuun. Itse pärjättiin nt palvelimien kanssa, yhden kerran piti backupista palauttaa, laboratioissa dataa tuli 24/7 ja kaikki saatiin pelastettua. Tuli jokunen yö istuttua konesalin ikkunan takana, eli vaikka nyt olen kipeä en ole täysin urpo. Se oli pörssi yhtiö ja rakensin itse yhden koneen joka otti kopiot ettei tarvinnut nauhoista ettiä. Sain ostaa 20 000€ arvosta tavaraa ja kun meni yli sanoi tekninen johtaja enkö saa kahta laskua ku hän ei noista ymmärrä mitään ja luotti muhun. No ostettiin palvelin ja sitten siihen levyt ja tupla powerit, laskut mun pöydälle ja nimi alle. En kehua halua mutta eikö ollut melkoinen duunipaikka, nyt tämä win 10 ei lunasta paikkaansa.
     
  20. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Okei, harmi kun ei auttanut. Ei ole itsellä vielä juurikaan tullut vastaan laitteita, jotka ei toimi win 10:ssä. Yhteen bluetooth-tikkuun en mistään löytänyt ajureita, mut homma saatiin toista kautta toimimaan muutenkin luotettavammin :D

    edit. oma kysymys... Mites toi tiliin sitominen onnistuukaan. Tapaus on nyt se, että meinasin pistää koneen luultavasti osina myyntiin. OEM-winukka siis kyseessä. Voinko nyt ennen purkua tehdä ton tiliin sitomisen ja sitten purkaa ja myydä osat ympäri maailmaa ja uusilla osilla taas tilillä aktivoida saman oem-windowsin? Tällä hetkellä asennus ollut 7 Pro -> päivitetty 10 Pro eli sidottu nyt rautaan(emolevyyn?)?

    edit.2. no nyt on ainakin laite sidottu tiliin, saa nähdä sitten vieläkö aktivoituu joskus aikanaan uusilla osilla?
     
    Viimeksi muokattu: 21.01.2017
  21. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    No kun menen mikkisoftin tiliin niin mun kones on sielä ja kaksi vaimon lumiaa, oman lumian poistin. Kait jotan klikkaa ja liitä on tultu tehtyä ? .Liitin vaimon läppärinki ku ei tiedä koska se laukeaa, sen palautus on helppoa kun ccleaner on ainut asennettu ohjelma.. Vaimo ei leiki koneellansa ja offie on levyllä joka ei kysy mitään numeroita, mun käyttö onki erilaista.

    Tohon vastasus on puhelin tuki, ainakin yksi kaveri sai kympin taas aktivoitua.?
     

Jaa tämä sivu