1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 10 Ei tunnista muistitikkua.

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi USBtikku 06.05.2017.

  1. USBtikku

    USBtikku Newbie

    Liittynyt:
    06.05.2017
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Elikkäs olin poistamassa tikulta ison määrän tiedotoja, kun poistaminen tökkäsi 80% kohdalla ja ei siitä edennyt, vaikka odotin yli tunnin, sitten päätin vaan repäistä tikun pois koneesta. Sen jälkeen kone ei enää ole tunnistanut tikkua, sitä ei näy edes levynhallinnassa, eikä diskpartissa. Olen myös kokeillut tikkua muihin usb portteihin ja toisella koneella myös, mutta mikään ei toimi.

    Mikä voisi olla vikana? Voiko olla että tikku on hajonnut täysin? Se on melkein uusi Sandisk 64gb tikku.
     
  2.  
  3. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    No perrhana. Jos se teki sille tikulle hmm... jotain niin nappaaminen noin vain ei tosiaankaan ole se fiksuin vaihtoehto.

    Vaihtoehtoinakin on että "poista laite turvallisesti".

    Hajoitin erään Kingstonin tikun juurikin noin, nyppäämällä kun masiina oli käynnissä.

    Kone kiinni > Käynnistys tikun kanssa > Oma tietokone, näkyykö?
     
  4. USBtikku

    USBtikku Newbie

    Liittynyt:
    06.05.2017
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Ok itse en ole koskaan saanut Muistitikkuja rikki, mutta kai se on kerta ensimmäinenkin.

    Olisiko Mitään keinoa varmistaa, että onko se rikki? Kuitenkin kyseessä melkein uusi tikku.

    Tikussa muuten välkkyy valo aivan kuin se lukisi tai kirjoittaisi jotain, kun sen laittaa koneeseen kiinni.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Kokeile liittää tikku toiseen tietokoneeseen. Jos sekään ei tunnista tikkua, niin aika selvältä alkaa näyttää...
     

Jaa tämä sivu