1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

win10 prosessit ?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi 7hands 13.07.2016.

  1. 7hands

    7hands Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2005
    Viestejä:
    235
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    päivitin 7:n 10:ksi, olen ollut jokseenkin tyytyväinen, mutta prosessit kummastuttaa, sieltä löytyy sellaista mikä ei 7:ssa ollut, varsinkaan noin kovalla muistinkäytöllä.

    läppäri oli kiinni jonkin aikaa (yhä päällä, mutta kansi sulki), avasin sen, ja sit netti takkusi. katsoin prosessit, ja tälläistä:
    [​IMG]

    siis toi eka... 203,5 Mt !!!!!! miten ihmeessä? miten sen saa pienennettyä?
    myös toi kolmas 126,1 Mt !!!! Mitä mitä ???
    työpöydän ikkunoiden hallintakin ottaa melko paljon...
    ja toi Haku... en mä ees tarvii sitä, kun haen kaikki firefoxin kautta. vai onko toi ainoa haku mitä voi käyttää windowsin sisäisesti?

    :i
     
  2.  
  3. 7hands

    7hands Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2005
    Viestejä:
    235
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    noin 30 min myöhemmin, kone päällä, mutta en käytä sitä (paitsi mp3 soi)... tälläistä, kun palaan paikalle:
    [​IMG]
    netti takkuaa... kaikki on hidasta.
     
  4. rane1958

    rane1958 Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    387
    Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    Onko tuolla ylemmässä "Palvelun isännöinti: Paikallinen järjestelmä" 16 sivua/ohjelmaa auki...? o_O
    -Alempanakin vielä 15.
     
  5. 7hands

    7hands Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2005
    Viestejä:
    235
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    jotain siellä joo ollut, otin auki nyt, ja 10 päällä, eli tälläistä:
    [​IMG]

    tein joitain säätöjä googeltuksen avulla win10 siirtymän jälkeen, ja se on auttanut pitämään koneen ok:na. eli esim. windowsin automaattiset päivitykset pois päältä (sekä win10 mukana tulleiden ei-toivottujen ohjelmien vastaavat myös, ja muutenkin turhempaa roinaa poistettu koneelta)
     
  6. rane1958

    rane1958 Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    387
    Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    Sulje, tai minä poistaisin Thunderbirdin, niitäkin näköjään kaksi auki/päällä. :eek:
    Jätä Firefox käyttöön, sillä pärjää ihan hyvin.... :cool:
     
  7. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Sun levynkäyttö on melkeen 100%, siks takkuaa koneen käyttö.
     
  8. swod

    swod Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2009
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    ja Firefox vie muistia ihan helvetisti muutenkin. Pidäppä vaikka pari viikkoa konetta päällä niin, että on 10-15 välilehteä Firefoxissa auki, niin ei meinaa enää piisata 8 gt DDR3 muistikaan, vaan Firefox on pakko käöynnistää uudelleen. Itse siirtynen enne lokakuuta Linuxiin täysin. Tartte edes uutta konettakaan ostaa Linuxia varten :)
     
  9. rane1958

    rane1958 Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    387
    Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    -Kuka hullu pitää "pari viikkoa konetta päällä niin, että on 10-15 välilehteä Firefoxissa auki" ja miksi pitäisi?! :rolleyes:
    Aina olen Firefoxia käyttänyt, nyt läppäreissänikin ja olen ollut erittäin tyytyväinen. :cool:
     
    rick79 kiitti tästä.
  10. swod

    swod Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2009
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mä oon pitänyt niihin aikoihin vielä kun käytin Mirciä ja irkkasin niin oli aina kone päällä, että pysyn irkissä kanavalla :)

    Olen lopettanut irkkaamisen jo vuosikausia sitten niin nykyään sammutan koneen vähintään kerran päivässä. Yöksi aina.
     

Jaa tämä sivu