1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Win10-pelko. Mitä tehdä?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi elseppa 17.08.2016.

  1. elseppa

    elseppa Regular member

    Liittynyt:
    04.06.2007
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Hei. Sain estettyä Windows 10:n päivitykset, ja piilotin kaikki tyrkytetyt Windowsin päivitykset. Kysynkin, mitä tehdä niille piilotetuille päivityksille, ettei vain se 10 tulisi väkisin? Voiko ne piilotetut jotenkin poistaa? Ohjauspaneeli , Windows updatessa on kohta "Palauta piilotetut päivitykset". Jos klikkaa sen auki, rupeaako heti päivittelemään vai voiko ne ruksilla tms. saada kokonaan pois?

    Toinen kysymys: Nyt kun tulee ilmoituksia uusista päivityksistä, uskaltaako asentaa ne? Vai tuleeko vieläkin pakkosyöttöpäivitys Windows 10:een?

    Kiitos vastauksista.
     
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Helpoimmin poistat kaikki Win10 liittyvät tiedostot GWX Control Panelilla http://ultimateoutsider.com/downloads/
    Lataa Stand-alone versio, niin ei jätä koneelle turhia asennuksia.

    Minusta tulevat päivitykset kannattaa ilman muuta ottaa.

    Edit: noille piilotetuille päivityksille ei kannata mielestäni tehdä mitään, koska niiden jakelu pitäisi olla jo lopetettu, mutta voit jättää tuon GWX Control Paneelin joksikin aikaa koneellesi, koska sillä voi estää tehokkaasti Win10 päivitykset.
     
    Viimeksi muokattu: 17.08.2016
  4. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Ei ole enää kymppiä tyrkyttänyt. Itse pistin automaattiset päivitykset taas päälle.
     
  5. tumpelo

    tumpelo Member

    Liittynyt:
    02.02.2016
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    18
    Lataa päivitykset mutta anna minun valita asennetaanko ne. Tällainen valinta päällä tässä Win 7 koneessa. Varmuuden maksimointia. Silloin tällöin saa aina lukea että päivitykset tuottaa pahojakin ongelmia (BSOD tai estävät myöhempiä päivityksiä asentumasta). Jos ei medioissa vajaan viikon aikana kerrota ongelmista niin sitten viimeistään voi huoletta asentaa päivitykset. On jopa suositeltavaa.

    Windows update näyttää montako tärkeää tai valinnaista päivitystä on saatavilla. Ja niitä voi tarkastella ennen asennusta. Kun ilmaisjakeluaika meni ohi niin ainakin täällä katosi mahdollisuuskin valita Win 10- asennus. (aikaisemmin se ilmestyi aina ruksattuna valinnaisiin päivityksiin. piti vaan muistaa ottaa ruksi pois ennen seiskan päivittämistä)
     
  6. elseppa

    elseppa Regular member

    Liittynyt:
    04.06.2007
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Hei kaikki! Kiitos vastaajille. Latasin tuon GWX-jutun ja yritän jättää sen koneelleni joksikin aikaa. Kai se jää, vaikka ruksista laitan pois ennen koneen sulkemista:).
    Niissä piilotetuissa päivityksissä on kaikenlaista, eli muutakin kuin 10-tyrkytystä.
    "Lataa päivitykset mutta anna minun valita asennetaanko ne." Tämä minulla on ollut päällä jo pitkään. Ja vaikka katsoi, mitä ne pitävät sisällään, ei niissä koskaan ollut mainintaa, että kyse on Win-10:stä (ja kuitenkin oli). Kerran tai kaksi kymppi asentuikin, mutta sain poistettua sen ja ed. version takaisin. Minulla on 8.1.

    Kiva kuulla, että ei ole enää tyrkyttänyt. Mietin yhä, miten saisin ne piilotetut KOKONAAN POIS.
     
  7. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Kokeile tehdä niin, että ota kaikki piilottamasi päivityksen näkyville ja tee uusi päivitystarkistus. Luulen, että kaikki kymppiin liittyvät jäävät näin pois, kokeile ja kerro miten kävi.

    Poistiko tuolla GWX:llä kaikki kymppiin liittyvät toiminnot ja tiedostot pois, mutta älä estä sillä Windows Updatea.
    Varmaan näiden toimien jälkeen voit siirtää GWX:kin roskikseen.
     

Jaa tämä sivu