1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Win 7:n käynnistymisongelma

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi NDT665 24.07.2014.

  1. NDT665

    NDT665 Newbie

    Liittynyt:
    24.07.2014
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Missähän vika? Olen yrittänyt saada muksujen (5 – 12 vee) rajussa käytössä ollut läppistä toimimaan. Osasin vaihtaa rikkoontuneita näppäinpaloja, mutta itse käynnistäminen tuottaa tuskaa.

    Win 7 Home Premiun käynnistyy, mutta ei tee juuri mitään sen jälkeen.
    Kone on muuten perusläppis AMD 3.00 GHz, RAM 4 Gt. Täyttänee jouluna viisi vuotta.

    TaskManager kertoo kolmen ”svchostin” vievän prosesseissa suoritinajan kokonaan (100%) tunniksi, jonka jälkeen tilanne rauhoittuu noin 50 prosenttiin.

    Kun itsekkäintä svchostia klikkaa oikealla painikkeella ja siirtyy palveluihin, niin se kertoo:
    (PID:hän vaihtuu), mutta ryhmä on aina sama eli ”netsvcs” ja se sisältää aina samat palvelut:
    - wuaserv
    - winmgmt
    - SENS
    - Schedule
    - ProfSvc
    - LanmanServer
    - iphpsvc
    - EapHost
    - AeLookupSvc

    Voisin sukeltaa Palvelut –näppäimen kautta eteenpäin, mutta olen aika varma, että saan enemmän tuhoa kuin hyötyä aikaiseksi.

    Olisihan tuo mukava käyttöön saada, mutta olen jo nyt niin vittuuntunut koneeseen ja taitoihini, niin uskon ensi lumien tullessa laskevani läppiksellä liukumäkeä periaatteella ”wittuilit vähän liikaa”.

    Kaikki ohjeet kelpaavat!
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,207
    Pisteet:
    243
    Tuossa lienee kirjoitusvirheitä ja kyseessä ovat ilmeisestu wuauserv ja iphlpsvc. Koska ensin mainittu on Windows update-palvelu, voisi ainakin tarkistaa, ettei joku päivitys ole jumittanut. Tämä on tosin aivan hakuammuntaa.

    Unohtui mainita, että onhan perusteelliset virustarkistukset tehty?
     
    Viimeksi muokattu: 24.07.2014
  4. NDT665

    NDT665 Newbie

    Liittynyt:
    24.07.2014
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kyllä vain, kyseessä on kirjoitusvirheet.
    Virustarkistukset on tehty viimeisimmällä Avira -versiolla.
     
  5. ege600

    ege600 Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    123
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    myös windun virheenkorjauksen läpiajo:

    tietokone -> c-asema hiiren oikealla -> ominaisuudet -> työkalut -> virheentarkistus jne -> uudelleenkäynnistys

    tsekkaa varmuudeksi myös lämmöt HWMonitorilla, ettei käy kuumana (lepotilassa ~60 C) jolloin kaikki hidastuu:
    http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
     
  6. Tumpelo666

    Tumpelo666 Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2010
    Viestejä:
    1,265
    Kiitokset:
    21
    Pisteet:
    48
    Tarkista Windows updaten tila, millon asentanut onnistuneesti päivitykset, onko jokin kesken jne. Sitten malmwarebytesin ajaisin vikasietotilassa, jos wupdate on ok.
     

Jaa tämä sivu