1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Wii vs. Wii slim vs. PS3 vs. xbox 360

Viestiketju Kaikki muut pelikonsolit -osiossa. Ketjun avasi Aras88 26.06.2012.

  1. Aras88

    Aras88 Regular member

    Liittynyt:
    21.05.2005
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pahoittelen jos meni väärälle alueelle, mutta kun ei löytynyt sopivaa.

    Eli olisi konsoli hakusessa ja valintoja liian paljon minun päälleni.

    Ensimmäiseksi kysyisin Nintendo wii:stä, koska jo 8-bittisestä lähtien olen ollut Nintendo fani. Kysymys on, että mitä muuta eroa original wii:llä ja wii slimin kanssa on muuta kun pienempi koko? kuulin ainakin, että slimistä on poistettu tuo Gamecube toiminto, josta annan ISON miinuksen. Toiseksi jos ostaisin wiin niin olisiko se slim vai orkkis, kun olisi kyllä kiva päästä pelaamaan gamecube pelejä samalla? kolmanneksi pyörittääkö wii ntsc, pal pelejä tai wii pal, ntsc pelejä?

    Olen satunnainen pelaaja ja samalla keräilijä. Eli tykkään keräillä eri konsoleita ja pelejä, mutta myös pystyä pelaamaan niillä.

    Itse olen ps3 ja wii:stä kiinnostunut, mutta kaverit suosittelee xbox 360 ja muutenkin ovat sotapeli friikkejä. Itse tykkään seikkailu,tasohyppely,rpg ja autopeleistä, mutta kyllä satunnaisesti nuo toiminta ja sotapelitkin innostaa, mutta aika hetkellisesti esim. suosikit ovat splinter cell, metal gear solid ja halo. Eli peli suuntautumisen perusteella se olisi xbox 360 ja wii 50/50%.

    Olen ollut kyllä aina enemmän playstation fani kun xbox:in ja muutenkin tuossa ps3 blu-ray toimintoa on kehuttu, mitä xbox 360 ei ole, mutta toisaalta peli konsolia olen ostamassa enkä blu-ray soitinta.

    Suositukset/kokemukset?

    Omistan ps2,ps1,xbox (original),GB color,nes 8-bit ja lista jatkuu sen mukaan mitä budjetti ja aika sallii.

    Budjetti mieluiten max 200e, mutta katsotaan nyt.

    Kiitoksia jo ennakkoon!
     
  2.  
  3. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei se ole mikään slim vaan "family edition" joka on millilleen samankokoinen kuin alkuperäinen Wii. Kyseinen viritelmä tuli vain vaihtoehtoiseksi laitteeksi eli "alkuperäistäkin" mallia löytyy edelleen. Ainut ero on ettei sillä pysty pelaamaan GC pelejä eikä myöskään GC-ohjaimia voi käyttää missään peleissä. Hintakin aika sama, sillä erotuksella että perus-Wii (GC tuella) sisältää yhden pelin ja tuo "family edition" kaksi peliä. Modaamaton eurooppalainen Wii tukee vain PAL pelejä.

    Kyllä Wiillekin sota- ja toimintapelejä löytyy

    Sellainen lisävinkki että jos harrasta 8-bit Nintendoa mutta jotain haluamiasi pelejä ei meinaa löytyä niin Wiin myötä aukeaa Virtual Console -maailma josta voit ostaa erittäin laajasta valikoimasta niin NES, SNES, N64 kuin Sega konsolienkin ja myös C64 ja kolikkopelejä alkuperäisessä kuosissaan täydellisesti emuloituna.

    Esim. CDON.COM Wii Mario Kart bundle 139e
     
  4. Aras88

    Aras88 Regular member

    Liittynyt:
    21.05.2005
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  5. ariru

    ariru Member

    Liittynyt:
    26.03.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    muistelisin että family versiossa ei ole usb portteja myöskään
     
  6. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Siihen en osaa ottaa kantaa kannattaako sinun ostaa Wii. Itselläni on kyseinen laite ja esittelin kyseisen tuotteen hyviä puolia. Havaintosi oli oikea eli tuossa Netanttilan laitteessa toimii myös GC pelit ja ohjaimet. Tuossa vielä listaa mitä kaikkea Virtual Console -palvelusta löytyy.
     
  7. Aras88

    Aras88 Regular member

    Liittynyt:
    21.05.2005
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Semmoinen hauska tarina, että eilen olin tilaamassa netanttilan wii tarjousta, kun tielle sattui tämä:

    http://www.netanttila.com/webapp/wc...yId=22156&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

    Eli kyseessä keräilyversio ja kun hintakin oli tippunut satasen, niin ajattelin sitten semmoisen paketin kotiin tilata ja katsotaan sitä wiitä myöhemmin. Kyllä tämä meni hieman budjetin yli mutta kuten sanoin, että ''edition'' ja hyvä tarjous.

    Tuosta Star Wars editionista sen verran, että kun pistät xboxista virrat päälle niin alkaa R2-D2 tunnettu ääni kuulua ja taas kun avaa cd-aseman niin kuuluu taas jonkinlainen ääni ja cd-aseman sisälle on kirjoitettu ''Obi-wan help me, your my only hope'' tai jotain siihen suuntaan.

    Mikäli olet xbox 360 ostamassa, niin älä toki heitä tilaisuutta hukkaan ja ehkä monia vuosia myöhemmin laitteen arvo ja harvinaisuuskin kasvaa. Okei aloin kuulostamaan hieman kaupalliselta, mutta kun on hieno paketti kyseessä. :)

    En toki unohda wiitä koska semmoisen vielä hankin, mutta nyt taitaa se siirtyä hiemna myöhempään.
     
  8. Aras88

    Aras88 Regular member

    Liittynyt:
    21.05.2005
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Semmoinen hauska tarina, että eilen olin tilaamassa netanttilan wii tarjousta, kun tielle sattui tämä:

    http://www.netanttila.com/webapp/wc...yId=22156&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

    Eli kyseessä keräilyversio ja kun hintakin oli tippunut satasen, niin ajattelin sitten semmoisen paketin kotiin tilata ja katsotaan sitä wiitä myöhemmin. Kyllä tämä meni hieman budjetin yli mutta kuten sanoin, että ''edition'' ja hyvä tarjous.

    Tuosta Star Wars editionista sen verran, että kun pistät xboxista virrat päälle niin alkaa R2-D2 tunnettu ääni kuulua ja taas kun avaa cd-aseman niin kuuluu taas jonkinlainen ääni ja cd-aseman sisälle on kirjoitettu ''Obi-wan help me, your my only hope'' tai jotain siihen suuntaan.

    Mikäli olet xbox 360 ostamassa, niin älä toki heitä tilaisuutta hukkaan ja ehkä monia vuosia myöhemmin laitteen arvo ja harvinaisuuskin kasvaa. Okei aloin kuulostamaan hieman kaupalliselta, mutta kun on hieno paketti kyseessä. :)

    En toki unohda wiitä koska semmoisen vielä hankin, mutta nyt taitaa se siirtyä hiemna myöhempään.
     
  9. Aras88

    Aras88 Regular member

    Liittynyt:
    21.05.2005
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pahoittelen, että tuli kahteen kertaan mutta en saanut toista viestiä poistettua.
     
    Viimeksi muokattu: 29.06.2012

Jaa tämä sivu